  • 11. Data: 2011-05-26 09:24:13
    Temat: Re: Megafuszerka - nie ma problemu
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:irgev3$nsu$...@o...futuro.pl...
    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,wykryto-usterke-schodo
    w-na-stadionie-narodowym,108307.html
    Właściwie to nie ma problemu.
    Przećwiczono kolejność działań aby mecze odbywały sie przy pustych
    trybunach?
    1. garstka wynajętych /?/ kiboli rozrabia na boisku w dowolnym miejscu w
    Polsce,
    2. premier zamyka w nagrodę dla kiboli Stadion Narodowy i kilka innych
    3. to po co schody?
    Nie ma więc problemu spartolonych schodów
    Może być natomiast problem odszkodowań płatnych z państwowej kasy a te mogą
    być większe niż wartość stadionu
    SJS

  • 12. Data: 2011-06-08 03:18:08
    Temat: Re: Megafuszerka
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości grup

    > "SJS" <s...@o...eu> wrote in message

    w-na-stadionie-narodowym,108307.html

    > Oni mieli inspektora od inspektorów i nad nimi inspektor. Wszyscy się na
    > to gapili w czasie prac.

    Problem schodów inaczej
    Piszą, że schody są źle wykonane
    Nie jestem budowlańcem a jednak zabiorę głos bo z nimi, wg mnie, jest coś o
    wiele gorszego nie w porządku.
    Schody te są swego rodzaju pochylnią od samej góry stadionu do dołu
    W przypadku paniki tłum naciskający z góry zepchnie całą tę ludzką masę
    poniżej
    wystarczy ze się jedna osoba przewróci i będzie kilka pięter ciał ludzkich
    zwalających się w dół
    Logika - nie znam się na przepisach budowlanych - narzuca aby tego typu
    zejścia miały co piętro zakręt aby nie doszło do wielopietrowego nacisku
    tłumu i spadania ludzi
    Takie zakręty na piętrach skutecznie ograniczają skutki paniki do jednego
    piętra /jednego zakrętu/. Tu oddziaływanie paniki będzie od góry do dołu.
    Wg mnie te schody od samego początku były źle zaprojektowane
    a tych schodów jest chyba dziesięć i wszystkie maja te sama wadę projektową!
    SJS
    PS jest proste wyjście - mecze bez publiczności - dla VIPów schody wystarczą
    SJS

  • 13. Data: 2011-06-08 13:11:30
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "SJS" <s...@o...eu> wrote in message news:ismplk$o7m$1@news.onet.pl...

> [...]
    > projektową!
    > SJS
    > PS jest proste wyjście - mecze bez publiczności - dla VIPów schody

    Ciekawe spostrzeżenie.
    jeszcze masa ludzi może wylecieć na zewnątrz przez elewację. Tam powinien
    być chyba murek.

  • 14. Data: 2011-06-08 13:23:37
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-25 08:39, Andrzej Ława pisze:

    > A gdzie wg. ciebie miałby stać narodowy? W Gnieźnie? A może w
    > Częstochowie? ;->

    przeciez stoi od 40 lat w Chorzowie i ma sie całkiem dobrze,
    nawet autostradę ma w odl 2 km od bramy. A na warszawski , nawet jak
    jakimś cudem zostanie skończony, kibiców będa dostarczac helikoptery....

    Michał

  • 15. Data: 2011-06-09 08:12:03
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 08-06-2011 o 15:23:37 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > przeciez stoi od 40 lat w Chorzowie i ma sie całkiem dobrze,
    > nawet autostradę ma w odl 2 km od bramy. A na warszawski , nawet jak
    > jakimś cudem zostanie skończony, kibiców będa dostarczac helikoptery....

    Żeby być dokładnym to będzie mieć się dobrze pod koniec roku - kiedy
    zostaną ukończona modernizacja. W mediach stadion śląski przestał być
    narodowym już dawno - gdy tylko ruszyły prace na budowie nowego stadionu
    narodowego w Warszawie. W pewnym momencie na krótką chwilę znowu stał się
    narodowym w dyskucji o zmianie koloru krzesełek. Oburzeni komentatorzy
    wołali "przecież to stadion narodowy więc musi mieć biało czerwone
    krzesełka!!". Ale sprawa się rypła i krzesełka będą nienarodowe :) I coś
    mi się wydaje, że on już nigdy nie będzie narodowy tylko podszyty opcją
    niemiecką :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-06-09 13:57:57
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-09 10:12, Shaman pisze:

> [...]
    > czerwone krzesełka!!". Ale sprawa się rypła i krzesełka będą nienarodowe
    > :) I coś mi się wydaje, że on już nigdy nie będzie narodowy tylko

    Proponuję dyskusję zakończyć za rok... ;). Moze być baaaaardzo
    interesującea i pouczająca...

    Michał

  • 17. Data: 2011-06-10 10:23:54
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 09-06-2011 o 15:57:57 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > Proponuję dyskusję zakończyć za rok... ;). Moze być baaaaardzo
    > interesującea i pouczająca...

    Za rok będzie koniec świata - możemy nie zdążyć :) Mam nadzieję, że
    interesująco będzie już wczesniej :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2011-06-10 11:13:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:

    > Za rok będzie koniec świata - możemy nie zdążyć :) Mam nadzieję, że
    > interesująco będzie już wczesniej :)
    >
    > --

    A ja mam nadzieję, że ten... 'koniec świata' się jednak cokolwiek
    odwlecze, jak to drzewiej bywało już wielokrotnie, a i ja jeszcze chcę
    sobie pożyć 'conieco' :-)))

    A tak swoją drogą... nie chcę być tu złym prorokiem, ale jak na te
    trybuny wlezie kilkadziesiąt tysięcy luda, to może toto pierdyknąć pod
    naporem żywej masy i... No lepiej nie :-), ale ja bym tam nie wlazł
    razem z tą hołotą mimo wszystko :-/

    pozdr
    Robert G.

  • 19. Data: 2011-06-10 11:32:39
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2011-06-08 05:18, SJS pisze:

> [...]
    > poniżej
    > wystarczy ze się jedna osoba przewróci i będzie kilka pięter ciał ludzkich

    Nic się nie bój, Wielki Budowniczy i Zamykający Stadiony
    z tym drobiazgiem sobie poradzi. Jeśli już w żaden sposób
    nie będzie mógł zamknąć, każe za kolejne 100 mln zainstalować
    na schodach śluzy przeciwpaniczne, a następnie w ramach
    oszczędności zamieni je na uspokajające napisy ostrzegawcze.
    Za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zatrudni kolejny 1000
    urzędników - w Ministerstwie Sportu, Rekreacji i Wszystkiego
    Najlepszego.

    Pozdr,
    --
    ŁK