  • 11. Data: 2009-09-09 12:30:42
    Temat: Re: Mikrofala -proszę o radę
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:h860pb$1n9$1@news.onet.pl...

    > No wiesz, mikrofala cudów nie czyni, jak wsadzisz paskudne jedzenie, to
    > wyciągniesz ciepłe, ale tak samo paskudne :)

    Chyba jesteś wychowany na fast foodach skoro twierdzisz że potrawa podgrzana
    w mikrofali nie smakuje gorzej;))
    Np ziemniaki podgrzane w miokrofali to ochyda, tak samo zresz mieso.
    Schabopwy z patelni smakuje wybornie, ten sam schabowy z mikrofali to
    ochyda.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-09-09 12:42:04
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    kris pisze:

> [...]
    > Np ziemniaki podgrzane w miokrofali to ochyda, tak samo zresz mieso.
    > Schabopwy z patelni smakuje wybornie, ten sam schabowy z mikrofali to

    Ale nie porównuj potraw świeżych z podgrzanymi.

    Schabowy podgrzany, obojętnie czy w mikrofali, czy na patelni, jest
    gorszy od świeżo usmażonego.

    Ziemniaki z mikrofali faktycznie mają dziwny smak.

    Natomiast wszelkiej maści zupy i gulasze z mikrofali nie są złe...

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 13. Data: 2009-09-09 13:10:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:h887qq$koc$1@inews.gazeta.pl...

    Ale mikrofala słuzy do podgrzewamnia przecież

    > Schabowy podgrzany, obojętnie czy w mikrofali, czy na patelni, jest gorszy
    > od świeżo usmażonego.

    W mikrofali go nie usmażysz- musisz podgrzać juz usmazonego;))

    > Ziemniaki z mikrofali faktycznie mają dziwny smak.
    >
    > Natomiast wszelkiej maści zupy i gulasze z mikrofali nie są złe...

    Co do zup zgoda. Gulasze/mieso tu r óżnica jest odczuwalna.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-09-09 19:25:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

    > Ale mikrofala słuzy do podgrzewamnia przecież

    > W mikrofali go nie usmażysz- musisz podgrzać juz usmazonego;))

    ale MF sie przydaje do podgrzania wnętrza kotleta czy sznycla przed
    rzuceniem na patelnie w celu podgrzania.

    są obrzydliwe :)

  • 15. Data: 2009-09-09 19:59:24
    Od: "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał

    > ale MF sie przydaje do podgrzania wnętrza kotleta

    Hm, kotlet posiada wnętrze ;)

    pozdrawiam

    Dziobak

    p.s. żeby nie było nie na temat: stalowe wnętrze, koniecznie,
    pod wpływem tłuszczu nawet najlepiej położony lakier zacznie
    w końcu się łuszczyć.

  • 16. Data: 2009-09-09 20:59:59
    Od: Arte <a...@s...info.pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    > wiadomości news:h887qq$koc$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Ale mikrofala słuzy do podgrzewamnia przecież

    No niekoniecznie, a nawet bardzo niekoniecznie. :)

    Mój piekarnik z funkcją mikrofali ma na przykład wiele fajnych programów
    z wykorzystaniem mikrofal. Bardzo często gotuje tak świeże ziemniaki. Do
    szklanego naczynia z pokrywką wkładam obrane, pokrojone i umyte
    ziemniaki. Na każde 100 gram dodaję dwie stołowe łyżki wody i lekko sole
    tą wodę. Całość do wnętrza mikrofali/piekarnika i wybieram program
    gotowania ziemniaków, podaję wagę i włączam. Po około 7-10 minutach (w
    zależności od ilości) są gotowe i bardzo smaczne ziemniaki! Normalnie
    gotowane w wodzie nigdy nie wychodzą takie dobre. Dodatkowo są o wiele
    zdrowsze, gdyż proces gotowania jest o wiele krótszy bo gotują się w
    parze, zatem składniki mineralne i witaminy nie wygotowywują się tak jak
    przy tradycyjnym gotowaniu w garnku i w wodzie.

    > W mikrofali go nie usmażysz- musisz podgrzać juz usmazonego;))

    Dokładnie

    Ale to dotyczy tylko i wyłącznie odgrzewanych ziemniaków! A podajcie mi
    sposób innego podgrzewania już ugotowanych ziemniaków? Pzrecież nie
    wrzucisz ich ponownie do garnka z wodą. :P Chyba tylko w parowarze, ale
    tam też odgrzewane są dziwne.

    Najczęstszym i najsmaczniejszym wykorzystaniem już ostygniętych
    ziemniaków jest ich usmażenie. :)

    > Co do zup zgoda. Gulasze/mieso tu r óżnica jest odczuwalna.

    Podgrzewanie mikrofalowe powoduje bardzo mała stratę wody z potrawy,
    gdyż grzanie zaczyna się niejako od środka potrawy, gdy podczas np.
    smażenia ciepło przenika od zewnątrz do środka. (Mikrofale tak na prawdę
    podgrzewają tylko wodę zawarta w potrawie!) Zatem smażone zawsze będą na
    wierzchu o wiele bardziej suche. Po prostu, trzeba zdawać sobie sprawę,
    że gotowanie mikrofalowe rządzi się innymi prawami i niektóre potrawy
    nie nadają się do takiego gotowania a inne wręcz są jakby do niego
    stworzone. Właśnie dzięki temu, że mikrofale ogrzewają pojemnościowo,
    przeto wyśmienicie podgrzewają wodę i płyny.

    Arte

  • 17. Data: 2009-09-09 21:28:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dziobak wrote:
> [...]
    >
    > p.s. żeby nie było nie na temat: stalowe wnętrze, koniecznie,
    > pod wpływem tłuszczu nawet najlepiej położony lakier zacznie

    powiesz mi o co ci chodzi?

  • 18. Data: 2009-09-09 21:35:25
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    kris pisze:
    > Schabopwy z patelni smakuje wybornie, ten sam schabowy z mikrofali to
    > ochyda.

    Odgrzewane kotlety lepiej smakują jeśli najpierw podgrzeję je na funkcji
    grilla i później puszczam mikrofale aby ogrzał się środek kotleta.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 19. Data: 2009-09-10 04:16:05
    Temat: Re: Mikrofala -proszę o rad
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    > ale MF sie przydaje do podgrzania wnętrza kotleta czy sznycla przed
    > rzuceniem na patelnie w celu podgrzania.

    Po co? Niesmaczne rozwiązanie - rozmrażam niezwykle rzadko w mikrofali.
    Wyjmuję z zamrażarki przyprawione już stosownie do przeznaczenie mięso i
    wkładam dzień wcześniej do chłodziarki, na drugi dzień obróbka termiczna i
    TO JEST TO !!!

  • 20. Data: 2009-09-10 04:18:24
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    kris pisze:
> [...]

    Odgrzewane kotlety lepiej smakują jeśli najpierw podgrzeję je na funkcji
    grilla i później puszczam mikrofale aby ogrzał się środek kotleta.

    Wysuszone.