  • 21. Data: 2023-06-28 13:47:06
    Temat: Re: Mit Zenka o tanieniu mieszkań, właśnie upada :]
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 12:55, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Dlatego zwróciłem uwagę na nikłą przydatnośc tego porównania.

    Porównanie ma wg mnie sens, jeśli rozpatrywać je w kategoriach stricte
    administracyjnych. Jeśli kupuję samochód, to chciałbym wiedzieć, czy
    będę miał prawo nim jeździć.

    Z nieruchomością podobnie - kupując budynek potrzebują wiedzieć, przez
    jaki czas będę miał prawo ją eksploatować. Przy zakazie wynajmu w
    perspektywie 6 lat kalkulacja jest zupełnie inna, niż przy zakazie za 12
    lat.

    Mateusz

  • 22. Data: 2023-06-28 13:50:55
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 13:43, Cavallino napisał:

    > Tych z przyszłości?

    Czyli nic nie wiesz, a wymądrzasz się, jakbyś wszystkie rozumy
    pozjadał. Jak zwykle. A ja kolejny raz dałem się nabrać, wierząc w
    jakąkolwiek merytorykę z Twojej strony.

    Mateusz

  • 23. Data: 2023-06-28 13:59:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Czyli nic nie wiesz

    Czyli nadal nie rozumiesz o czym mowa.

  • 24. Data: 2023-06-28 14:01:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > kupując budynek potrzebują wiedzieć, przez
    > jaki czas będę miał prawo ją eksploatować. Przy zakazie wynajmu w
    > perspektywie 6 lat kalkulacja jest zupełnie inna, niż przy zakazie za 12
    > lat.

    Wiadomo.

    Tyle że mówimy o sytuacji, w której stan budynku jest znany obu stronom.
    A mimo to obie strony chcą dokonać transakcji.
    Czy to tak trudno pojąć?

  • 25. Data: 2023-06-28 14:12:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Porównanie ma wg mnie sens, jeśli rozpatrywać je w kategoriach
    > stricte administracyjnych. Jeśli kupuję samochód, to chciałbym
    > wiedzieć, czy będę miał prawo nim jeździć.

    Też różnie bywa. Widuję wiele ogłoszeń w rodzaju "kupie auto
    w każdym stanie". Zapewne poza samochodami do jeżdżenia w grę
    wchodzą całkiem rozbite, na części, czy wręcz będące wyłacznie
    dawcami numeru VIN.

> [...]
    > przez jaki czas będę miał prawo ją eksploatować. Przy zakazie
    > wynajmu w perspektywie 6 lat kalkulacja jest zupełnie inna, niż

    Nie wczytałem się w te regulacje dotyczące nieruchomości, ale mam
    wrażenie, że to jest bardziej uporządkowane od szemranego rynku
    motoryzacyjnego.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2023-06-28 14:29:26
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 14:12, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Nie wczytałem się w te regulacje dotyczące nieruchomości, ale mam
    > wrażenie, że to jest bardziej uporządkowane od szemranego rynku
    > motoryzacyjnego.

    Też mam takie wrażenie, dlatego zdziwiła mnie w tym kontekście
    Tomaszowa teza pt. "Polak potrafi". Tym bardziej, że jedną
    implementację tego energetycznego cyrku znam już od podszewki, i choć
    mierzi mnie takie ograniczanie wolnego rynku to muszę przyznać, że
    dopięli to na ostatni guzik i nie sposób się wymigać. Polscy rządzący
    jak sądzę po prostu skopiują pomysł, bo o inwencję własną ich jakoś nie
    posądzam.

    Mateusz

  • 27. Data: 2023-06-28 15:46:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A skąd w takim razie wiadomo, że "nie podlega sprzedaży", skoro nie
    > było audytu?

    Z przepisów. Właściciel nie będzie miał możliwości sprzedaży i tyle.
    Odpowiedzialność spoczywa na nim, czy audyt był czy go nie było.
    Rozliczenie natomiast może być uwarunkowane audytem i jeśli audyt
    przejdzie prawidłowo, to koszt audytu dochodzi co ceny. Jakiś problem?

    Przy sprzedaży samochodu, jeśli kupujący chce audytu, to ponosi jego koszty.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-09-25 20:06:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

    > Odnoszę wrażenie, że zwyczajnie nie wiesz o czym piszesz. Mój błąd.
    > Spróbujmy zatem inaczej: podzielisz się źródłem swoich informacji w
    > temacie?

    Mam wrazenie ze zaczynasz sie czepiac dla samego czepiania.
    Naprawde nie potrafisz ocenic tego czy dom jest ocieplony czy nie jak
    ci własciciel powie ze nie jest ocieplony ale pomimo tego on chciałby
    sprzedać a ty chciałbys kupic? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.