  • 21. Data: 2011-05-06 11:49:23
    Temat: Re: Młot pneumatyczny zamiast wiertarki ?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 04-05-2011 o 09:45:33 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Witam !
    > Myślałem nad zakupem takiego czego:
    >
    > http://www.aldi.pl/OFFER_PL_SA/OFFER_18/OFF01.SHTML

    Wygląda identiko jak Graphite 58G509
    Zobacz to: http://goo.gl/8g0df

    Ceneo podaje cenę w przedziale 260-315zł :)
    --
    PZDR
    Shaman

  • 22. Data: 2011-05-06 21:55:40
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    polecam cuś takiego
    http://www.ceneo.pl/350467

    uzywam od 6 lat, zrobila naprawde duzo dziur w betonie - dziala bardzo
    fajnie i jest niedroga

    Sierp

  • 23. Data: 2011-05-07 21:58:13
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Wygląda identiko jak Graphite 58G509
    >Zobacz to: http://goo.gl/8g0df

    >Ceneo podaje cenę w przedziale 260-315zł :)

    Troszkę się różni szczegółami ...

    Ale prawdopodobnie zaryzykuję i kupię tą młotowiertarkę w Aldi.
    Cena dość atrakcyjna i 3 lata gwarancji , a jak na razie produkty które
    kupowałem w Aldi/Lidl były naprawdę dobrej jakości ...

    I zapewne ta wiertarka też będzie ...

  • 24. Data: 2011-05-08 05:22:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Maj, 23:58, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Cena dość atrakcyjna i 3 lata gwarancji , a jak na razie produkty które
    > kupowałem w Aldi/Lidl były naprawdę dobrej jakości ...

    No, ja tez - np. slodycze maja wysmienite ;)

    A powaznie - nie oczekuj cudow od sprzetu za 180 pln ale jezeli to
    potrzebne amatorsko i uzywane od swieta to pewnie sie sprawdzi.
    Mlotowiertarka z SDS to jest to ;) Ktos kto proponuje zwykla wiertarke
    ze zwyklym uchwytem za 400 pln to szarlatan !!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2011-05-09 08:44:21
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2011-05-08 07:22, Adam pisze:
    > Mlotowiertarka z SDS to jest to ;) Ktos kto proponuje zwykla wiertarke
    > ze zwyklym uchwytem za 400 pln to szarlatan !!
    Jeśli sprzęt miałby być TYLKO do wiercenia/kucia w betonie to bym się z
    tym zgodził. Ale tu chodzi o sprzęt dla amatora który będzie robił też w
    drewnie czy tworzywach sztucznych (i to pewnie więcej niż w betonie).
    Stąd według mnie rzucanie się na byle młotek SDS, którego nie nakarmisz
    (bez "zwykłej" głowicy) wiertlem do drewna jest bez sensu.
    Uwierz mi, że dobra wiertarka z udarem mechanicznym i dobrym wiertłem
    naprawdę daje radę, a tam gdzie trzeba tylko wiertarki jest znacznie
    bardziej poręczna niż "młot".
    Ale co kto lubi, ja nikogo szarlatanem nazywać nie będę.

    pzdr
    art.

  • 26. Data: 2011-05-09 08:52:20
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 07-05-2011 o 23:58:13 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Cena dość atrakcyjna i 3 lata gwarancji , a jak na razie produkty które
    > kupowałem w Aldi/Lidl były naprawdę dobrej jakości ...

    Ja dzisiaj nabyłem, zgodnie z zapowiedzią, młotowiertarkę z Lidla. Jakoś
    bardziej mnie przekonuje sprzęt w kolorze zielonym ;) Wcale nie zamierzam
    jej oszczędzać. Niczego się po niej nie spodziewam, a ten sezon na budowie
    pokaże ile jest faktycznie wart sprzęt z tych przedziwnych
    międzynarodowych warzywniaków typu Aldi/Lidl:)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 27. Data: 2011-05-09 08:53:07
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "xart" <x...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > według mnie rzucanie się na byle młotek SDS, którego nie nakarmisz (bez
    > "zwykłej" głowicy) wiertlem do drewna jest bez sensu.

    Nawet jesli będzie miał w komplecie / dokupi
    przejściówkę z SDS na tradycyjny uchwyt - dalej całość będzie "latać".

    Pzdr

    JKK

  • 28. Data: 2011-05-09 08:57:53
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 09-05-2011 o 10:44:21 xart <x...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > bardziej poręczna niż "młot".
    > Ale co kto lubi, ja nikogo szarlatanem nazywać nie będę.

    Dobry teść z dobrym majzlem też daje radę w betonie wykuć puszkę, ale czy
    o to chodzi? Natomiast masz rację, że do pewnych zastosowań jest sens
    kupić również zwykłą wiertarkę, ale tylko jako drugą i wtedy udar takiej
    wiertarce nie jest zupełnie potrzebny. Wtedy bardziej przyda się stojak do
    precyzyjnego wiercenia (nota bene w Lidli był onegdaj za 49,99zł :))

    --
    PZDR
    Shaman

  • 29. Data: 2011-05-09 13:46:02
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2011-05-09 10:57, Shaman pisze:
    > Dobry teść z dobrym majzlem też daje radę w betonie wykuć puszkę, ale
    > czy o to chodzi?
    Mam wrażenie że się nie rozumiemy, Mnie wywiercenie otworu 12x100mm pod
    kołek w słupie betonowym zajmuje kilkadziesiąt sekund - bez nadmiernego
    przemęczania siebie i sprzętu. Budowę skończyłem ponad 3 lata temu i od
    tego czasu nie robię nic więcej w betonie/silkacie ponad wiercenie tego
    typu otworów (a Kaszpir chyba też najcięższe rzeczy ma już zrobione).
    Swego czasu używałem niebieskiego Einhella BH-G 726 i wiem jaka jest
    różnica między udarem mechanicznym i pneumatycznym i jeśli miałbym
    całą budowę przed sobą - to owszem młot bym kupił.

    Natomiast masz rację, że do pewnych zastosowań jest
    > sens kupić również zwykłą wiertarkę, ale tylko jako drugą i wtedy udar
    > takiej wiertarce nie jest zupełnie potrzebny.
    Widziśż - ja mam jedno narzędzie, które jeszcze dodatkowo robi mi za
    silną wkrętarkę, która była jak znalazł kiedy robiłem zjeżdżalnię,
    huśtawki etc - cały plac zabaw dla dzieci za domem (Wkręta do drewna
    8x250mm przez dwa okrąglaki fi 10 nie wkręcisz akumulatorówką bez
    nawiercania i ceregieli)

    > Wtedy bardziej przyda się
    > stojak do precyzyjnego wiercenia (nota bene w Lidli był onegdaj za
    > 49,99zł :))

    Nie wiem jakie były te lidlowe, ja widziałem kiedyś w praktikerze jakiś
    stojak w podobnej cenie, który sprawiał raczej kiepski wrażenie a sama
    dźwignia była zrobiona z jakiegoś cienkiego płaskownika - brrr.

    Po raz ostatni podkreślę, że moim zdaniem PO zakonczeniu ciężkich robót
    budowlanych (wiercenie puszek, bruzd i przebić stropowych) młot nie jest
    tak przydatny jak silna a zarazem lekka i poręczna wiertarka o jakiej
    pisałem.
    To tak jak np z kinem domowym do słuchania muzyki - mało kto ma warunki
    do sensownego ustawienia zestawu 5 czy 7 głośników, a nawet jeśli ma to
    nie zawsze to robi. Ale kino domowe jest trendy i mało kto patrzy w
    stronę sensownego stereo, które potrafi wymasować wątrobę basem, który
    nie rozłazi się, i nie powoduje wibracji okien w całym domu.

    Owszem młotki są dziś tanie i dostępne, ale nie dajmy się zwariować,
    są to narzędzia bardziej specjalizowane o węższym zakresie zastosowań.
    Roztrząsając dylemat amatora (Kaszpir lekarzem chyba jest czy co) co
    wybrać młot, czy wiertarę (przy prawie ukończonej budowie) poleciłbym
    jednak solidną wiertarę, która posłuży lata.

    Z mojej strony to wszystko, nie zamierzałem trolować w tym wątku, ale
    zwrócić uwagę na właściwy dobór narzędzia do potrzeb, patrząc na temat
    przez pryzmat ukończonej budowy i kilku lat pomieszkiwania

    pzdr
    art

  • 30. Data: 2011-05-09 20:23:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja dzisiaj nabyłem, zgodnie z zapowiedzią, młotowiertarkę z Lidla. Jakoś
    >bardziej mnie przekonuje sprzęt w kolorze zielonym ;) Wcale nie zamierzam

    A ja nie nabyłem ...

    Patrzylem na ten młot udarowy w Aldi i nieźle wykonany , wygląda ciekawie ,
    ale ...
    No właśnie te ale ...

    Jest ciężki (dużo cięższy od zwyklej wiertarki). Dość długi , a po
    zamocowaniu przejściówki na zwykłe wiertła , jeszcze dłuższy ...
    Nie wiem jak zamontowanie przejściówki na zwykłe wiertła odbije się na
    "bicie" wierteł. Jednak przejsciówka z dodatkową głowicą mocującą dośc mocno
    przedłuża wiertarkę i może wprowadzać dodatkowe wibracje które odbiją się
    niekorzystnie na precyzje wiercenia ...

    Tak naprawdę zaczęłem się zastanawić ile razy przyda mi się młot udarowy i
    jego funkcje i możliwości.
    Kuć nie zamierzam bo nie mam co , bruzd robić także ...
    Wiercenie w betonie B15 lub B20 raczej baaardzo sporadycznie (a może i
    wcale) , a do wiercenia w suporeksie , cegle , drewnie i itd zwykła
    wiertarka da radę i będzie poręczniejsza , mniejsza i lżejsza , co jest
    bardzo ważne ...

    Więc zapewne możliwości mlota bym nie wykorzystał nigdy , a musiałbym się
    męczyc z ciężkim klamotem , który może niezbyt precyzyjnie wiercić za pomocą
    zwykłych wierteł ...

    Sądzę że raczej kupię zwykłą wiertarkę. Może jakiegoś Bosha , Skill lub
    Black&Deckera ...