  • 11. Data: 2011-10-09 16:15:35
    Temat: Re: Moc grzejników przy kotle węglowym
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j6sgtg$roe$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 09.10.2011 17:59, Skimir pisze:
    >
    > Nie bardzo wiem co z tym zaworem, trójdrożnym. ja bym dał kaloryferów na
    > maksa, a mniej paliwa do pieca, tak zeby utrzymywał 50 a nie 80 stopni.
    Poczytaj warunki gwarancji odnośnie korozji kotła i osadzania się na
    płytach (wymiennikach) kotła produktów niecałkowitego spalania.

  • 12. Data: 2011-10-09 16:18:32
    Temat: Re: Moc grzejnik?w przy kotle w?glowym
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-10-09 18:12, Tomek pisze:

    > Powiem tak- gdy grzejniki s? za du?e- zawsze mo?na je przykr?ci?.
    > Gdy s? za ma?e- jest k?opot z wymian?.
    > Obecne grzejniki maj? ma?? bezw?adno?? ciepln?, wi?c problem
    > za du?ych grzejnik?w to kwesia tylko wi?kszych koszt?w zakupu.

    To już coś. Czyli rozumiem, że przewymiarowane grzejniki nie odbiją się
    na ekonomiczności pracy kotła.
    Nie chciałbym przez większość czasu kisić węgla tak aby nie osiągnąć
    właściwej temperatury pracy.

    --
    M.

  • 13. Data: 2011-10-09 17:19:19
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-10-09 18:12, Tomek pisze:

    > Nie chciałbym przez większość czasu kisić węgla tak aby nie osiągnąć
    > właściwej temperatury pracy.

    Wystarczy grzejniki za duże przykręcić, lub część wyłączyć.
    Kocioł spali mniej paliwa usyskujac tą samą temperaturę.
    Wszystko opiera się na koszcie zakupu za dużych grzejników
    i ew. zaworu mieszającego na kotle aby pracował w optymalnym
    zakresie temperatur.
    T.

  • 14. Data: 2011-10-09 18:26:04
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > Wszystko opiera się na koszcie zakupu za dużych grzejników
    > i ew. zaworu mieszającego na kotle aby pracował w optymalnym

    Dokładnie tak.
    Nie wolno regulować temperatury w domu temperaturą wody w kotle
    stałopalnym !!!
    Kocioł musi te swoje 60 stC mieć i próby zignorowania tego mogą
    zakończyć się przedwczesnym zezłomowaniem kotła - zardzewieje, bo będzie
    się wykraplał kondensat.

    Co do grzejników i ich za dużej ilości, czy mocy, to faktycznie problem
    jest tylko na etapie inwestycji - zakupu. Potem głowice termostatyczne
    już załatwią sprawę. No i estetyka :-).

    Grzejniki nie są raczej elementem dekoracyjnym. Tu lepsza jest
    podłogówka - bo jej nie wydać :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-10-10 05:55:34
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Skimir" napisał w wiadomości grup

    > No to dalej jestem w kropce. Poczytałem trochę informacji i faktycznie mi
    > wychodzi, że kilkadziesiąt W powinno wystarczyć a tu w projekcie są
    > grzejniki po 110W/m2.

    Projektanci nadal zakładają, że ogrzewanie węglowe będzie używane
    "przepałami", czyli zapalisz po powrocie do domu i ostatni raz "dołożysz" na
    noc. Dlatego moc instalacji musi być 3 razy większa od średniej.