  • 11. Data: 2010-11-04 16:46:22
    Temat: Re: Moc grzejników
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Powiem tak. Mam salon z kuchnią o łącznej powierzchni ok. 60m2 i grzeję to
    dwoma grzejnikami c22 stalowymi immergasa 60x140cm. Wg producenta łącznie to
    jakieś 5kW. W duże mrozy, a takie przytrafiały się zeszłej zimy, musiałem
    dogrzać kominkiem, bo ciężko było nagrzać do temperatury 22 stopnie.

    Dom ocieplony 10 styropianu.

    Jednym słowem lepiej lekko przewymiarować, niż potem marznąć.

    A grzejnik 100cm nie jest wcale wielki - spokojnie mieści się pod parapetem
    :)

    Zresztą pomyśl też, że masz jeszcze przedpokój, który trzeba ogrzać - być
    może przy odpowiednim rozmieszczeniu kaloryferów w salonie (o większej mocy)
    mógłbyś uniknąć montowania ich w przedpokoju?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 12. Data: 2010-11-04 17:01:21
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    j.googlegroups.com...
    > przy kominku. Rozmiar 600x1800 sprawdza się świetnie (pow. niespełna 23
    > m2).
    > Jak kominkiem nagrzeję, to kaloryfer jest wyłączony.

    Ja w bloku (nowe budownictwo) (suporeks + styropian (nie wiem ile ale
    zapewne nie mniej niż 10cm) w salonie 25m2 (kwadrat) , mam grzejnik
    50x1200. Spokojnie daje radę aby ogrzać pomieszczenie.

    Dlatego moje zdziwienie polega na tym że mimo że obecnie budowane domy
    są coraz cieplejsze stosuje się normy z lat 80 ?

    To nie grzejnik zużywa ciepło, a dom (lub mieszkanie).
    Przy przewymiarowanych grzejnikach są opcje:
    1. Praca kotła okresowa, zależnie od potrzeby
    2. Szybkie dogrzanie domu po nieobecności domowników
    3. Zasilanie niskotemperaturowe (poprawa sprawności- u mnie 47 oC).
    Jesli czynnik roboczy ma krążyć non-stop i temp. zasilania
    może wynieść rzędu 75 lub więcej stopni, to przewymiarowanie
    grzejniów takie jak u mnie nie ma sensu. U mnie kociol
    jest załączany (w te temparatury jak obecnie) na czas rzędu 2 godzin
    na dobę.
    T.

  • 13. Data: 2010-11-04 17:53:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...
    Witam !

    >Dziś rozmawiałem z gościem który będzie u mnie zapewne robił
    >instalacji grzewczą.
    >Zapytałem się według jakiego przelicznika oni wyliczają wymaganą moc w
    >danym pomieszczeniu. Powiedział mi że biorą 100W/m2.

    Kaszpir, ty dalej nic nie zrozumiałeś. Grzejniki daje się przewymiarowane
    żeby pracowały przy niższej temperaturze i oddawały więcej ciepła będąc
    zimniejsze. Ale przy twoich fuszerkach w ociepleniu proponujęci przelicznik
    250W/m2 :-)

  • 14. Data: 2010-11-04 18:03:45
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > mógłbyś uniknąć montowania ich w przedpokoju?

    W przedpokoju , łazience i kuchni będzie na 100% podłogówka.

  • 15. Data: 2010-11-04 18:06:56
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Kaszpir, ty dalej nic nie zrozumiałeś. Grzejniki daje się przewymiarowane
    > żeby pracowały przy niższej temperaturze i oddawały więcej ciepła będąc
    > zimniejsze.

    A tego nie wiedziałem ...

    >Ale przy twoich fuszerkach w ociepleniu proponujęci przelicznik 250W/m2 :-)

    hahaha ...

    Zapewne większośc domów wybudowanych/budowanych ma te "fuszerki" ...

  • 16. Data: 2010-11-04 20:18:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

[...]

    Jeżeli liczyć po staremu lub szacować z grubej rury, to lepszy jest
    przelicznik kubaturowy na poziomie 35W/m3. Lepszy bo pomieszczenia o tej
    samej powierzchni mogą mieć kubaturę różniącą się np dwukrotnie, że uzyję
    skrajnego przykładu: kościół i hala magazynowa. Przy tej samej powierzchni
    ten pierwszy może mieć i 10 m wysokości a hala może być klockiem o wysokości
    ok 3 m. Ten przelicznik sprawdza się całkiem nieźle w starszych budynkach
    bez ociepleń (cegła, W-70 itp) i mimo wszystko lepiej dołożyć jeszcze 15% na
    naprawdę zimne okresy.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2010-11-04 20:25:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    > producenta łącznie to jakieś 5kW. W duże mrozy, a takie przytrafiały
    > się zeszłej zimy, musiałem dogrzać kominkiem, bo ciężko było nagrzać

    masz sakramenckie straty

  • 18. Data: 2010-11-04 21:16:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-11-2010 o 19:06:56 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > A tego nie wiedziałem ...

    > hahaha ...
    >
    > Zapewne większośc domów wybudowanych/budowanych ma te "fuszerki" ...
    Nie aż takie jak domy budowane przez deweloperów :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2010-11-05 08:52:09
    Od: pio <p...@g...com>

    On Nov 4, 6:53 pm, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    > zimniejsze. Ale przy twoich fuszerkach w ociepleniu proponujęci przelicznik

    Ciągle pijesz do jego nieocieplonych szczytów... Powinno się je
    ocieplac (i ja tak zrobiłem choć wykonawca do końca nie rozumial po
    co) ale akurat gazobeton jest najbardziej odporny na taki błąd w
    sztuce. Jest materiałem ciepłym i nawet mocne odmiany (np 600) są
    tylko 4-5 razy bardziej przepuszczalne od typowego styropianu. Tak
    więc szczyt murów na grubości krokwi (18-20 cm) to odpowiednik
    ułożenia 5-6 cm styropianu czy wełny. Ty miałes problem bo budowałeś z
    Porothermu a on ma w cholerę kanałów powietrznych, które pewnie
    zostawili ci otwarte i faktycznie zimne powietrze docierało aż do
    podłogi tuz za tynkiem. Pod tym względem to już zwykła cegła jest
    lepsza. W gazobetonie nic w srodku nie wieje. Pewnie będzie miał
    trochę chłodniejszą ( o 2-3 stopnie) ścianę w okolicy sufitu po
    zagospodarowaniu strychu.

  • 20. Data: 2010-11-05 09:16:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > Dlatego moje zdziwienie polega na tym że mimo że obecnie budowane domy
    > są coraz cieplejsze stosuje się normy z lat 80 ?

    Tyle, że w bloku masz mniejszą powierzchnię ścian zewnętrznych, bo od dołu,
    od góry i po bokach masz sąsiadów, ktrórzy grzeją.
    W domu nie bedziesz miał takiego luksusu.

    Co do wartości 100W/m2 chłopie to nie rób paniki. Narobiłeś awanturu
    niepootrzebnie.
    Do "pseudo fahofcuf" wypowiadających się na grupie i wypisujących bzdury, ze
    nalezy zwolnić hydraulika napiszę krótko "pierd.....cie głupoty".

    Grzejniki się przewymiarowuje przy pracy z kotłami węglowymi z kilku
    powodów:
    1. Żeby zapewniały odpowiednią moc grzewczą bez parzenia, ponieważ moc
    grzejników podaje się dla temperatury wody zasilającej 70stC i jest to
    temperatura, która powoduje po dotknięciu lub zbliżeniu ręki odczucie
    parzenia/przegrzania.
    2. Większy grzejnik to szybsze nagrzanie pomieszczenia.
    3. Większy grzejnik to lepszy rozkład temperatury w pomieszczeniu i mniejsze
    odczucia przegrzania pomieszczenia w pobliżu grzejnika oraz zbytniego
    wychłodzenia daleko od grzejnika.
    4. Większy grzejnik to mniejszy efekt konwekcyjny, który powoduje wznoszenie
    w powietrze kurzu.

    Tak więc, chłopie przestań panikować, bo ten hydraulik zna się na robocie.