  • 21. Data: 2011-06-05 20:54:32
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:isflqh$bge$1@news.onet.pl...

    > Wiertarki 500W też się nie da zrobić za 25zł :).
    > Policz sobie materiał, śrubki, obrabiarki ;)...
    >
    > Dlatego kolega wspomniał sięgnięcie do innej
    > strefy ekonomicznej. Wtedy prosty rachunek
    > nie ma sensu jakwidać.

    Tu nie bez znaczenia jest polityka kursu walutowego. Nie bez przyczyny Chiny
    nie uwalniaja kursu utrzymujac znacznie zanizony przelicznik.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2011-06-05 21:01:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szkle.
    > Szkło to stopiony piasek. Raczej tani jest. Po przerobieniu na szkło
    > nabiera
    > wartości jak przejdzie przez kilku pośredników. Czy wiesz`że w szybach
    > zawierających w składzie złoto, jest go tak mało że w procesie wytwarzania
    > jego cena praktycznie nie wpływa na cenę szyby. Jak chcesz udowodnić że
    > może
    > być dobrze jak będzie drogo to zamiast miedzi wstaw do kalkulacji srebro.
    > Jest
    > jeszcze lepsze. A ja wstawię aluminium. kosztuje kilkanaście złotych za

    Aluminiowe kolektory juz sa i sa robione w Polsce przez jednego z wiodacych
    producentow. Niestety nie mozna stosowac do nich ani rur miedzianych, ani
    zadnej armatury opartej na miedzi typu np. mosiadz. Instalacyjnie watpie
    zeby wyszlo taniej w instalacjach podgrzewajacych tylko CWU. Co zas tyczy
    sie miedzi o grubosci 0,2mm i szyby z piasku to mam wrazenie, ze nie liczysz
    energii do stopienia tego piasku i stosowania nie takich sobie szyb tylko
    szyb solarnych pryzmatycznych. Pominales takze automaty do spawania
    laserowego, albo zgrzewania tejze miedzi z miedzianym absorberem, ktorych w
    Biedronce tez sie nie kupi. Niestety cena materialow to jedynie skladowa, a
    mysl techniczna tez nie rodzi sie sama na ulicy.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-06-05 21:11:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tylko po co komu w lecie woda 33`C???

    No nie wiem, moze komus sie przyda. :-) Przed wylaniem do basenu miala
    pewnie ponad 60C. Dzis dzien zakonczyl sie na 74 z dwudziestu paru stopni i
    tak jest co dzien. Gdy woda z poprzedniego dnia zostanie wiecej jak ciepla
    to na koniec dnia przekracza 80C a to blizej lata moze zaczac martwic.
    Niestety zona w sobotnie popoludnie odkrecila sobie ciepla wode do basenu i
    cale 300 litrow sobie poszlo.

    > Ja w swoim solarze upuściłem wody z 1000 do 700
    > litrów skracając "wężownicę" i dodałem piątą płytę

    Ja od poczatku jestem fanem Twojej instalacji i przypominam, ze bylem
    zwolennikiem mniejszego pieciokrotnie zasobnika i zdania nie zmienilem.
    Jednak Twoja instalacja to glownie lato a moja w zalozeniu mniej wiecej caly
    rok. Zima nawet trzydziesci pare stopni jest dla mnie wesole, bo kociol
    podgrzewajac spali mniej, a w tym roku udalo mi sie zejsc do taryfy W2 i
    kazdy metr gazu zaczyna sie liczyc.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2011-06-05 22:41:37
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Trudno powiedziec tak naprawde ile to kosztuje. Na etapie budowy pewne
    > rzeczy i tak sa potrzebne, wiec trudno tu liczyc np. zasobnik a kupilem
    > jako pierwszy wlasnie zestaw za 6tys. Do tego otulina, rura ok. 1000zl. W
    > zeszlym roku dwa kolektory z uchwytami o ile pamietam 2,7tys. minus
    > podatek 15% od calosci 1455. Razem wyjdzie jakies 8300zl.

    Za 10 lat będą fotoogniwa w normalnych cenach, np w cenie pokrycia dachu to
    się dopiero zacznie jazda.
    Gaz łupkowy przestanie być aż tak potrzebny :-) Chyba tylko dla przemysłu
    :-)
    Tak 100-200m2 da już trochę prądu.
    Nie przy tych cenach co teraz.

  • 25. Data: 2011-06-06 05:51:49
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja od poczatku jestem fanem Twojej instalacji

    :)

    > i przypominam, ze bylem zwolennikiem mniejszego pieciokrotnie zasobnika i
    > zdania nie zmienilem.

    Za dużo mam loodzi na stanie ;). Ale teraz przy 700
    jest już dobrze. Możnaby powiedzieć - projekt zakończony.
    Działa i nie wymaga interwencji żadnej. Samograj :)

    --
    Yozwig

  • 26. Data: 2011-06-06 05:56:21
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > "Yozwig" <j...@o...pl> wrote:
    >
    > Te węże ogrodowe mają styczność z "towarem"? jeśli tak, to ja bym je
    > wymienił. Sąsiadowi woda się pieni i śmierdzi jakimś rozpuszczalnikiem gdy
    > postoi dzień w wężu. Niekoniecznie nawet na słońcu.
    > Solar wypas! :)

    Dzięki :).
    Węże nie mają z towarem styczności. Tam śmiga
    tylko woda obiegowa solara.

    --
    Yozwig

  • 27. Data: 2011-06-06 06:21:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 5, 12:09 am, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Uszanowanie
    >
    > Moc jaka pokazywal sterownik to 603,5W/m^2 przy temp. wody w zasobniku 17C,
    > temp. kolektora 47C, temp. zewn ok. 30C, przeplyw 3L/min., niebo bezchmurne.
    > Warunki niemal idealne dla uzyskiwanych wynikow rzeczywistych. Pora dnia
    > dosc pozna, wiec moc nie byla najwyzsza. Mimo to dosc daleko do 1000W z m^2.
    > Do konca dnia pracy temp. w zasobniku 33C tj. jakies 5,6kWh. Nie pamietam o
    > ktorej sterownik wylaczyl pompe, ale chyba nie pozniej jak o ok.19.

    Cosik dziwnie malo ci pokazuje.
    Probowales przelicyzc te energie z drugiej strony? Czyli jak ci sie
    nagrzewa zbiornik?
    Bo sterownik moze miec jakies krzywe przeliczniki i dlatego pokazuje
    bezedury...

  • 28. Data: 2011-06-06 07:29:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.06.2011 12:24, robertr pisze:

    > Są też inne koszty....śrubki, robota, pokrycia absorpcyjne,
    > obrabiarki, spawarki, energia marże... (instalacja to inne licho)
    > Za 400 to można jedynie ze starego grzejnika choć wbrew pozorom to
    > całkiem sensowna alternatywa...

    Biorąc pod uwagę przypadkowe eksperymenty z wężami gumowymi - czemu
    solara nie zrobić z tego?

    Wąż sobie poleżał na ziemi na słoneczku i woda w środku była bardzo gorąca.

  • 29. Data: 2011-06-06 07:44:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > Biorąc pod uwagę przypadkowe eksperymenty z wężami gumowymi - czemu
    > solara nie zrobić z tego?

    Bo ma małą powierzchnię. Ale ja węża chcę użyć do ogrzewania basenu -mam blaszany
    dach na którym mogę go rozłożyć. Moge miec ze 30m2 goracej blachy i na to rozwinięte
    ze 100m węża. Tylko jeszcze nie wiem jak rozwiazać problem ciśnienia - dach jest
    wyzej od basenu około 6m. Układ otwarty bedzie wymagał sporej pompy, a układ
    zamknięty wymiennika.

    b.

  • 30. Data: 2011-06-06 07:53:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 6, 9:29 am, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Biorąc pod uwagę przypadkowe eksperymenty z wężami gumowymi - czemu
    > solara nie zrobić z tego?
    >
    > Wąż sobie poleżał na ziemi na słoneczku i woda w środku była bardzo gorąca.

    Mozna zrobic tanio.
    Stary kaloryfer albo polozyc waz ogrodniczy na blaszanym dachu.
    Byle przepuscic te wode przez zbiornik.
    Wyjdzie tanio. Ile kosztuje waz ogrodniczy? 1zl/m?
    Za 1kzl bedzie go kilometr. Wystarczy na dosyc ciasne oblozenie
    sredniego dachu. A po 2-3 latach wyrzucic i kupic nowy...
    Da sie.