  • 31. Data: 2011-06-06 07:55:00
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 6, 12:41 am, "kiki" <k...@t...fel> wrote:
    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Za 10 lat będą fotoogniwa w normalnych cenach, np w cenie pokrycia dachu to
    > się dopiero zacznie jazda.
    > Gaz łupkowy przestanie być aż tak potrzebny :-) Chyba tylko dla przemysłu
    > :-)
    > Tak 100-200m2 da już trochę prądu.
    > Nie przy tych cenach co teraz.

    Nie byl bym takim optymista. W latach 60 wieszczono samochody na
    pedzane en. jadrowa i do tego latajace...
    A dzis nawet wojsko nie ma reaktorow w samolotach...

  • 32. Data: 2011-06-06 08:36:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >A dzis nawet wojsko nie ma reaktorow w samolotach...

    ale nie z powodu technicznym niemożliwości tylko ekologicznych fobii.

    b.

  • 33. Data: 2011-06-06 08:45:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > dach jest wyzej od basenu około 6m. Układ otwarty bedzie wymagał sporej
    > pompy, a układ zamknięty wymiennika.

    Układ zamknięty i otwarty ma takie same opory więc i takiej samej pompy
    potrzebuje. Wymiennik też jest potrzebny w każdym przypadku bo basen jest
    przecież niżej niż kolektor.

  • 34. Data: 2011-06-06 09:21:59
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Układ zamknięty i otwarty ma takie same opory więc i takiej samej pompy
    > potrzebuje. Wymiennik też jest potrzebny w każdym przypadku bo basen jest
    > przecież niżej niż kolektor.

    Znać Fachawca!

    ;)

    --
    Yozwig

  • 35. Data: 2011-06-06 09:24:18
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ishvju$4oi$1@inews.gazeta.pl...
    > Biorąc pod uwagę przypadkowe eksperymenty z wężami gumowymi - czemu
    > solara nie zrobić z tego?

    > Ale ja węża chcę użyć do ogrzewania basenu
    > -mam blaszany dach na którym mogę go rozłożyć.

    Skoro woda nie będzie pitna, to może od razu pomaluj
    dach na czarno i zamontuj zraszacz? :)

    --
    Yozwig

  • 36. Data: 2011-06-06 09:34:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 6, 10:36 am, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:bfa35cdf-79dd-4188-8c4f-40a086700495@
    dq9g2000vbb.googlegroups.com...

    > ale nie z powodu technicznym niemożliwości tylko ekologicznych fobii.

    Ja tam nie wiem czy z powodu fobii.
    Jakby chcieli to by se zrobili.
    Bardziej bym szacowal ze chodzi o zdrowie obslugi. Byle pilot kosztuje
    0.5-5x wiecej niz sprzet ktory obsluguje.
    Ale nawet w UAV-y nie klada reaktorow wiec nie jest tak fajnie.
    Moze nie chca zeby sie nie staly napowietrznym dostawca materialow
    rozczepialnych dla obserwowanych obszarów? W sensie ze terrorysci by
    sobie takie reaktorki zestrzelili i sprzedali np. do korei PN?

    A wracajac do tematu:
    Narazie nie widze taniej metody produkcji fotowoltaiki.
    Musi byc tak tania i tak latwa jak produkcja dachowki. No, moze niech
    bedzie 4x drozsza. Wtedy dopiero bedzie si oplacac masowo _kupowac_ .

  • 37. Data: 2011-06-06 09:42:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Układ zamknięty i otwarty ma takie same opory więc i takiej samej pompy
    > potrzebuje.

    mówimy o wężu ogrodniczym najtańszym czyli miekkim. Woda w układzie otwartym u dołu
    (czyli końce weża zanurzone w basenie) spowoduje podciśnienie 0,6atm i zagniecenie
    rurki na dachu czyli zamknięcie przepływu. A ze podciśnienie jest spore dam przykład
    - dokładnie w takim układzie zamontowałem na dachu chłodnicę samochodową która to
    natychmiast pękła od implozji :-)
    Zatem wymagana jest pompa o cisnieniu powyżej 0,6atm.

    >Wymiennik też jest potrzebny w każdym przypadku bo basen jest
    > przecież niżej niż kolektor.

    w układzie jak wyżej ale dla rurki sztywnej wymiennik nie jest potrzebny a pompowana
    byłaby woda wprost z basenu.

    b.

  • 38. Data: 2011-06-06 09:43:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Skoro woda nie będzie pitna, to może od razu pomaluj
    > dach na czarno i zamontuj zraszacz? :)

    a wiesz ze masz racje - wodę trzeba na dach lać a z rynny zbierać gorącą wodę :-)

    b.

  • 39. Data: 2011-06-06 10:21:02
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-05 00:09, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie
    >
    > Moc jaka pokazywal sterownik to 603,5W/m^2

    Gratulacje! Zarobiłeś 2,5 zł.
    Trzeba za to wypić piwo.
    I napisać na grupie jaki to świetny interes takie kolektory.
    (pod warunkiem że piwo kosztowało mniej niż 2,5zł)

    ________MAT_______

  • 40. Data: 2011-06-06 10:26:11
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

> [...]
    > dach na czarno i zamontuj zraszacz? :)

    >a wiesz ze masz racje - wodę trzeba na dach lać a z rynny zbierać gorącą

    Dawno na to wpadłem bo mam 1000czkę pod rynną
    do podlewania kfjatkuf. Tylko nie mam zraszacza
    dachu więc woda jest wyłącznie z deszczu. No i do
    puszczenia na dom się nie nadaje. Jest zbyt aktywna
    biologicznie i dużo rozmailych robali latających zawiera.

    Do basenu byłaby spoko ;) ale jakiś filtr z gęstej siatki
    lub nawet tkaniny bardzo by pomógł.

    --
    Jozwig