  • 1. Data: 2010-11-25 16:29:14
    Temat: Mocowanie szyby do drzwi przesuwnych?
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Witam.
    Mam zamiar zamocować szybę na drzwi przesuwne w szafie. Czy macie
    pomysły jak to zrobić? Drzwi to płyta z boków są aluminiowe listwy
    wykończeniowe. Szybę chce wprawić pośrodku drzwi o wymiarach 0,77x0,4.
    Na pewno trzeba ja przykleić. Natomiast myślałem że od dołu i góry
    zamontuje ceownik. Tyle że nie ma ceownika z dłuższym ramieniem, który
    można wkręcić do drzwi szafy, potem włożyć w rowek szybę i po
    problemie. Znacie jakiś sposób sensownego zamocowania szyby na takich
    przesuwnych drzwiach?

  • 2. Data: 2010-11-25 16:47:56
    Temat: Re: Mocowanie szyby do drzwi przesuwnych?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    coś:> problemie. Znacie jakiś sposób sensownego zamocowania szyby na takich
    > przesuwnych drzwiach?
    Idź do hurtowników płyt meblowych i /lub wyposażenia szaf a tam zakupisz gotowe
    dowolne rozwiązania..

  • 3. Data: 2010-11-25 16:57:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 17:29, belgrano pisze:
> [...]
    > można wkręcić do drzwi szafy, potem włożyć w rowek szybę i po
    > problemie. Znacie jakiś sposób sensownego zamocowania szyby na takich
    Nie piszesz 3 spraw: czy ta szyba ma robić "okno do szafy" do wnętrza,
    czy tylko być przykręcona "na płytę" (powyżej moje podkreślenie, w
    miejscu które sieje zamęt), jakimi narzędziami i umiejętnościami
    dysponujesz, i jaka jest gruba płyta (12,16,18mm) drzwi.

    Jeśli chcesz "na płytę" (jakiś witraż czy coś), to są ładne listwy
    aluminiowe (skoro boki drzwi są alu, to będzie pasowało) krawędziowe L
    które mają rozmiar np 10mm x 3mm (albo 15mm x 5mm). Przy czym te 5mm to
    "po zewnętrznej" a od wewnątrz L patrząc - zostaje mniej, akurat na
    szybę + klej. Wystarczy dać ramkę-prostokąt z takiego kątownika trochę
    większą niż szyba, by dało się "na zewnątrz" szyby przykręcić do płyty,
    a jeszcze by krawędz szyby była ukryta pod aluminium.

    Jeśli chcesz "w płytę" to odrysowujesz ołówkiem szybę na płycie (dzięki
    temu powstały otwór będzie o ten 1mm większy od szyby, która musi w
    niego wejść), robisz otwory wiertarką w 2 narożnikach, wyrzynarką
    wycinasz od rogu do rogu prostokąt, byle jak najrówniej.
    Jeśli twoja płyta ma 16 lub 18mm (typowa meblowa) to bez problemu
    bierzesz kątowniki 10x10 (po wewnętrznej stronie będzie miało 8x8mm) i
    robisz ładną ramkę od zewnątrz drzwi, w otworze od wewnątrz o krawędź
    tej ramki opiera się szyba... i wykańczasz od wewnątrz szafy jak chcesz
    (też taką ramką, lub po prostu klejem/gwózdkami) by szyba do środka nie
    wpadła.
    Trochę gorzej jest jak masz z cieńkiej płyty 12mm - ale też nie
    tragicznie, profil L dajesz 15x15 (zasłania całą powierzchnię krawędzi
    płyty z wyciętego otworu), a szybę całkowicie od wewnątrz drzwi do tego
    mocujesz.

    Problemem wykonawczym jedynie jest ładne ukrojenie tych profili alu na
    45' narożniki trzymając wymiar całości, tak by powstał ładny prostokąt
    bez szpar w miejscach łączenia. Tego nie zrobisz brzeszczotem w ręce.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-11-25 17:33:10
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Szyba ma być na płycie jak obraz na ścianie:-). Mniej pracy będzie
    kosztować a jako że mam listwy boczne aluminiowe to nie będzie szyba
    odstawać po bokach.
    Jestem sprawny manualnie (modelarz) no i sam zrobiłem szafę przesuwną
    więc da się:-)). Jako że miałem płytę friko nie myślałem o wstawieniu
    między nią szyby bo byłoby najłatwiej, gotowce kupie w meblowych
    sklepach. No ale muszę teraz dać na płytę.

> [...]
    > większą niż szyba, by dało się "na zewnątrz" szyby przykręcić do płyty,
    > a jeszcze by krawędz szyby była ukryta pod aluminium.

    Nie za bardzo sobie mogę to wyobrazić? Czy chodzi że zewnętrzną stronę
    L przykręcam do płyty od góry i dołu-robi się podstawa i daszek i
    miedzy to wstawiam na klej szybę dolna krawędż pełni rolę podstawy dla
    ciężaru a górny daszek po prostu jej odpowiednik bardziej na ozdobę?

  • 5. Data: 2010-11-25 17:47:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 18:33, belgrano pisze:
> [...]
    > miedzy to wstawiam na klej szybę dolna krawędż pełni rolę podstawy dla
    > ciężaru a górny daszek po prostu jej odpowiednik bardziej na ozdobę?
    Dokładnie tak, tyle że myślałem raczej o zrobieniu 4 elementów, ściętych
    na końcach na 45st \______/ i zmontowaniu z tego ramki prostokątnej
    dookoła całej szyby (by w ogóle jej bocznych krawędzi nie było widać.
    Jak jesteś zdolny manualnie, a szyba nie ma być przeźroczysta (np
    mleczna), to możesz ładnie to też inaczej wykombinować. Frezarką
    górno-wrzecionową bez problemu zrobisz sobie "dołek" idealnie na grubość
    szyby. Wiem że brzmi to jak masochizm, ale sam bez problemu robiłem
    takie rzeczy - frez palcowy 6mm ustawiony tak, że wystaje tylko tyle ile
    ma być wgłębienia w płycie, płyta na płasko, zaczynasz ze środka
    prostokąta i jezdzisz sobie po obwodzie prostokątów coraz większych, tak
    że realnie frezarka ciągle jest oparta na płycie (na jej niewyfrezowanej
    części), a od środka prostokąta zostaje wgłębienie o coraz większym
    promieniu, aż do zaznaczonych brzegów.
    W zasadzie jak się mocno postarać, to możesz wyfrezować dołek idealnie
    na szybę, tak że krawędzie szyby zejdą się z płytą co do milimetra.
    Jeśli szyba jest matowa, to pod spód można dać choćby biały papier, albo
    tapetę.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-11-25 18:07:15
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Dzięki, może jakbym miał frezarke to bym jeszcze się pobawił, ale w
    ostateczności zrobię ramkę. Szklarz twierdzi że sam klej starczy, ale
    wolałbym jednak na czymś szybę oprzeć. Dzięki za podpowiedzi.

  • 7. Data: 2010-11-25 20:14:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 19:07, belgrano pisze:
    > Dzięki, może jakbym miał frezarke to bym jeszcze się pobawił, ale w
    > ostateczności zrobię ramkę. Szklarz twierdzi że sam klej starczy, ale
    > wolałbym jednak na czymś szybę oprzeć. Dzięki za podpowiedzi.
    Klej jak klej - będzie jego miejsca styku z szybą widać od frontu na
    szybie (nawet jak to szyba matowa/z wzorkiem). Poza tym co zrobisz jak
    ci się ta szyba rozbije? Zrywanie z klejem będzie niefajne.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-11-26 07:10:02
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    On 25 Lis, 21:14, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > szybie (nawet jak to szyba matowa/z wzorkiem). Poza tym co zrobisz jak
    > ci się ta szyba rozbije? Zrywanie z klejem będzie niefajne.

    8173

    Mam tak przyklejonego czerwonego lakobela i ie widac kleju. Jakoś musi
    to na ramkach trzymać. Ew. mogę wywiercić 4 otwory i dać ładne zaczepy
    wkręcane chromowe.