  • 41. Data: 2019-11-06 09:22:33
    Temat: Re: Moda na płaskie dachy nadchodzi ;)
    Od: Pete <n...@n...com>

    > No to po co było robić dwuspadowy?

    MPZP?

    Żeby się męczyć i "jakoś wytrzymywać"?
    > Moda wtedy była akurat na dwuspadowe, czy co?

    jak się nie ma co się lubi...

    --
    Pete

  • 42. Data: 2019-11-06 11:39:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No to po co było robić dwuspadowy? Żeby się męczyć i "jakoś wytrzymywać"?
    > Moda wtedy była akurat na dwuspadowe, czy co?

    Nie, nie było mody i się nie męczę, a robi się ze względu na koszty i
    wymogi mpzt.

    --
    Janusz

  • 43. Data: 2019-11-06 11:46:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-05 o 23:34, ToMasz pisze:
    > każdy z nas może mieć inne zdanie. to jest dobre. natomiast złe jest,
    > jeśli ktoś kłamie, albo do swojego zdania dorabia ideologię. jako
    Ja nie muszę dorabiać ideologi w przeciwieństwie do Ciebie, akurat
    mam szkoły pokończone w tym kierunku i trochę więcej wiem od Ciebie,
    papę niszczą warunki atmosferyczne i Ci co po niej depczą, o ile na stromych
    dachach dłużej zachowa szczelność to na płaskich zaśmieconych już nie.

    > rozumiem że masz takie przekonanie. ale czy zaryzykowałbyś poparcie tego
    Nie tylko, mam taki dach to po pierwsze a drugie jak wyżej napisałem
    uczyłem sie
    o nich i znam zalety i wady każdego. Więc daruj sobie.

> [...]
    > dachówką ulegnie innemu uszkodzeniu - zapłacisz komuś za to? Raczej nie.
    > bo raz że teraz niepotrzebnie ryzykujesz radykalnymi stwierdzeniami, dwa
    > co Ciebie obchodzi czyjś dach, trzy nawet firma która robi dachy nie da
    > prawie wiecznej gwarancji tylko 5-10 lat. albo 25 na samą dachówkę, ale
    > nie na resztę dachu. Bo dachówka może być "wieczna" ale deski pod nią -
    > już nie.
    > całość problemu opiera się na braku wyliczeń który dach jest tańszy i
    > fakcie że "odfruwają" głównie dwuspadziste. a Ty twierdisz ze są
    Chłopcze, naprawdę jesteś śmieszny z tymi dywagacjami.

    --
    Janusz

  • 44. Data: 2019-11-06 11:51:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ja mieszkam w bloku od... 1974 kilka. Raz bylo zalanie klatki (i chyba kilku
    mieszkan) przez dach, remonty generalne dachu tak co 10-15 lat robia...
    I to się mniej więcej zgadza, papa tyle wytrzyma, dawniej nawet mniej bo
    były dużo gorsze, teraz na osnowie szklanej są bardziej wytrzymałe.

    > Mam widok z gory na 3/4 osiedla, wiec ck jakis czas widze, ze kleja nowa pape
    (ostatnio ~nascie lub wiecej lat termozgrzewalna + nowe obrobki kominow)
    > Mam rodzine (+swoj domek) na wsi. 2 z tych domow mialy plaski dach (taki "miejski"
    styl ;) ), w obu juz sa spadziste + doszlo pod dachami poddasze.
    > Jeden na 100% z powodu ciaglego przeciekania wiosna...
    Pewnie zły spad jest i robi się kałuża, trzeba lekko zmienić profil dachu.

    > To jest oczywiste, spartolic da sie wszystko ;)
    > Aktualnie uwazam, ze da sie zrobic porzadny plaski, ale raczej jako monolityczna
    powierzchnie, czyli zadnych kominow, w sumie przy wentylacji mechanicznej i grzaniu
    pradem jest to dosc proste. Nawet komin do gazu mozna puscic po scianie...
    Ale beton też przecieknie, będzie nasiakał i przecieknie więc nadal
    płaski dach to kiepskie rozwiązanie.

    > Ta... mam tez garaz w garazowcu, ktory przecieka (garazowiec, nie moj garaz) od
    samego poczatku, ze 20 lat juz ;) "NIE DA SIE..."
    :)

    --
    Janusz

  • 45. Data: 2019-11-06 12:18:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 23:34:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > każdy z nas może mieć inne zdanie. to jest dobre.

    Ok 30 lat mieszkałem na wsi gdzie dach na budynku mieszkalnym był dwuspadowy, pokryty
    dachówką.
    Dachówka jeszcze zapewne czasyNiemców pamiętała którzy tam do końca wojny praktycznie
    mieszkali.
    Moja babcia ze swoim bratem sprowadzili tam się w 1948 roku i jak opowiadali jeszcze
    na początku tego wieku to remont dachu robili raz w okolicach 75roku. Polegało to
    wtedy na tym ze zdejmowali dachówki, kładli te same dachówki i doszczelniali je
    zaprawą cementową
    Oczywiście raz na kilka lat jak duża wichura się trafiła to pojedyncze dachówki
    spadały i trzeba było uzupełnić. Na szczęście w stodole tak na oko ze dwie palety
    tych dachówek zmagazynowali w latach 70tych
    Dom ten jest od kilku lat niezamieszkały, pojawia się więc jaki grzyb w ścianach itp
    ale dach do dzisiaj szczelny
    Na tej samej posesji jest ok 300mkw stodół krytych ta sama dachówka i z 200metrów kw
    budynków gospodarczych z płaskimi dachami krytych papą
    Odkąd pamiętam to prawie co rok trzeba było jakiś mniejszy lub wierszy remont tego
    pokrycia pą na którymś z budynków robić. I mało kiedy wystarczyło posmarować smołą z
    lepikiem. Trzeba było pape zrywac, kłaść nową czy uzupełniacz ubytki.
    Tak wiec beczka ze smołą była stałym elementem na tej posesji a prawie rok w rok na
    prowizorycznym palenisku gotowaliśmy smołę z lepikiem i którys z dachów tym
    smarowaliśmy.
    W tej samej miejscowości jest dom rodzinny mego owczesnego szwagra- kostka betonowa z
    lat 60-70tych(?)
    Tez wiecznie to uszczelniali. Odziedziczył to kilka lat temu szwagra brat i jakimiś
    współczesnymi specyfikami dość gruby i kosztowny remont tego dachu zrobił.
    Po kilku latach i tak pojawiły się przecieki.
    Ty z uporem maniaka twierdzisz że płaski dach jest tańszy od dachu dwuspadowego.
    Przyjmij do wiadomości ze niekoniecznie.
    To że mam mniejsza powierzchnię przy takim samym obrysie budynku niż dach dwuspadowy
    to wcale nie znaczy że jest tańszy w budowie i późniejszej konserwacji.

  • 46. Data: 2019-11-06 12:48:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Nie, nie było mody i się nie męczę, a robi się ze względu na koszty i
    > wymogi mpzt.

    Od tego zaczął się wątek -- od dodatkowych kosztów, które ktoś ponosi, by
    było "prestiżowo". No ale jeśli komuś wystarczy, by "dało się wytrzymać",
    to zupełnie inna sprawa, nie ma problemu.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2019-11-06 12:52:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > MPZP?

    Można Przecież Zmienić Plan.

    > jak się nie ma co się lubi...

    ...to się buduje. Tak rozumiem cel istnienia tej grupy.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2019-11-06 13:37:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Można Przecież Zmienić Plan.

    "W odpowiedzi na zgłoszoną zmianę Wójt/Burmistrz/Prezydent postanawia
    nie uwzględnić jej w projekcie zmiany planu."

    > ...to się buduje. Tak rozumiem cel istnienia tej grupy.

    Więc czemu się dziwisz?

    --
    Pete

  • 49. Data: 2019-11-06 13:59:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > "W odpowiedzi na zgłoszoną zmianę Wójt/Burmistrz/Prezydent postanawia nie
    > uwzględnić jej w projekcie zmiany planu."

    No to może jednak nie był to taki fajny pomysł, by robić po swojemu, a nie
    tak jak wynika z lokalnej Tradycji? Ja się wychowałem w otoczeniu dobrej
    architektury. Starannie projektowanej w Dwudziestoleciu. Taki modernizm,
    dachy przeważnie płaskie, domy jedno- lub kilkurodzinne. To wszysto ma swoje
    uzasadnienie, tomy można na ten temat pisać. Na pewno nie chodziło o "ustawne
    pokoje", w których świetnie mieści się meblościanka z wystawką porcelany. A już
    zwałaszcza nie jest tak, że wszędzie tak być musi. Ani że tak jest (naj)lepiej,
    (naj)taniei i w ogóle.

    > Więc czemu się dziwisz?

    W tym miejscu akurat podejściu opisanemu słowami "da się wytrzymać". A tak
    poza tym, to różnym rzeczom.

    Jarek

    --
    Bo w jedności tylko siła
    Żeby tylko jedna była

  • 50. Data: 2019-11-06 14:40:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    > No to może jednak nie był to taki fajny pomysł, by robić po swojemu, a nie
    > tak jak wynika z lokalnej Tradycji?

    Hę?

> [...]
    > zwałaszcza nie jest tak, że wszędzie tak być musi. Ani że tak jest (naj)lepiej,

    Niestety, wybiera się projekt do MPZP a nie pasującego planu i potem
    dopiero działki na tym terenie.

    > W tym miejscu akurat podejściu opisanemu słowami "da się wytrzymać".

    cóż, skos to nie koniec świata.

    Jest taki dowcip:
    II wojna światowa, Niemcy złapali 3 partyzantów: rosyjskiego,
    ukraińskiego i białoruskiego. Powiesili wszystkich trzech, po czym udali
    się spacyfikować wioskę. Po pacyfikacji powrócili pod szubienicę i
    zauważyli, że Rosjanin i Ukrainiec umarli, natomiast Białorusin dycha.
    Pozostawili go dychającego i udali się spacyfikować kolejną wioskę. Po
    pacyfikacji wrócili a Białorusin dalej dycha. Ruszyli spacyfikować
    kolejną wioskę, wracają - Białorusin dycha. Zdziwieni odcinają go i pytają:
    - Białorusinie, jak to możliwe, rosyjski i ukraiński partyzant już dawno
    zmarli, a ty dalej żyjesz?
    Na to białoruski partyzant:
    - Na początku było ciężko, ale potem się przyzwyczaiłem.

    --
    Pete