  • 21. Data: 2010-10-15 11:17:17
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    news:3c26397d-f953-4845-87f9-c24642e5ba0b@t8g2000yqk
    .googlegroups.com...

    >Nie był szczęśliwy , ale po wytłumaczeniu o co mi chodzi chyba
    >zrozumiał. Postarał się tym zająć , ale nie wiem czy coś zrobią i w

    Zablokuj im płatności..
    To ich nic nie kosztowało żeby obciąć szczyty i przewidziec ocieplenie tam
    gdzie być powinno.
    Taki wystający mur w zimie działa jak radiator od procesora. Wyssie całe
    ciepło z pomieszczenia aż do podłogi i przejdzie na posadzkę.
    Poczytaj moje posty, użyj google.

  • 22. Data: 2010-10-15 11:18:07
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > No własnie ze nie - wołaj o poprawki - im wczesniej tym lepiej!

    Szkoda, że tak późno to czytają :-) Mogli szybciej wpaść na grupę :-)

  • 23. Data: 2010-10-15 11:19:03
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Będę niepoprawny politycznie...
    >
    > Uważam, że jest coś w tym gadaniu o szczytach, ale jak koleś chce mieć
    > nieużytkowe poddasze a w dodatku buduje z gazobetonu, to zrywanie 20 cm
    > szczytów jest...
    >
    > Mało uzasadnione :-))) Owszem sam szczyt ściany będzie przemarzał, ale

    Nie prawda. Bo będzie mu marzł każdy narożnik domu aż do posadzki.

  • 24. Data: 2010-10-15 11:39:58
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:i99d3n$329$1@opal.futuro.pl...

    Aha i jeszcze dopilnuj żeby szczelnie nakleili ten górny styropian i żeby
    uszczelnili szczelinę między murem i styropianem od góry.
    Idealnie to niech użyją piły na szlifierce katowej czy jakiejś piły do
    gazobetonu i niech równo odetną aż do płatwii. Dalej weźmiesz klej do
    styropianu cementowy i naniesiesz równo na mur żeby zniwelować zadziory po
    piłowaniu .
    Pamietaj żeby nie upaprali tylko zewnętrznego styropianu, bo tam po
    wyschnięciu kleju na szczytach wtryśniesz piankę żeby skleić jedno z drugim.
    TAM NIE MOŻE BYĆ SZPAR ! To ma byc hermetycznie posklejane. Szczególnie
    narożniki domu. Tam trzeba wszystko idealnie hermetycznie opatulić.
    Ocieplenie ściany od wewnątrz to inna sprawa.
    Jak poddasze nieuzytkowe to ociepl cały ten trójkąt od wewnątrz tak żeby
    powstała ciągłość od zewnętrznego styropianu przez szczyt aż do sufitu.
    Takie czapki powstaną na całe szczyty. Od wewnątrz 10cm styro wystarczy. Od
    zewnątrz 15.

  • 25. Data: 2010-10-15 11:47:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > Taki wystający mur w zimie działa jak radiator od procesora. Wyssie całe
    > ciepło z pomieszczenia aż do podłogi i przejdzie na posadzkę.

    Jakie płatności ? ;-)

    Dom nie jest moją własnością. Dom budowany jest za pieniądze firmy
    budowlanej. Ja płaciłem zaliczkę 10tys zł , resztę (312tys zł) po
    odbiorze domu (01.06.2011) i po podpisaniu umowy notarialnej ...

    Firma wybudowała już kilkanaście domów (widać na jednym zdjęciu) i ma
    dobrą opinię. Jednak widać że mimo że zbudowali dużo domów i mają
    dobrą opinię to niektóre "fuszerki" robią i widac nie zdają sobie z
    tego sprawy ...

    Ciekawy jestem czy następny budowany przez nich dom będzie miał już
    ocieplenie szczytów. Powstaje na przeciw mojego domu nowy dom więc
    będę wiedział ;-)

    Postaram się umieszczać jak najwięcej zdjęć i mam nadzieję że
    pomożecie mi znaleźć jakieś jeszcze kwiatki ;)

    Zdjęć trochę porobiłem , te co zamieściłem to nie są wszystkie ...

  • 26. Data: 2010-10-15 11:57:48
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > powstała ciągłość od zewnętrznego styropianu przez szczyt aż do sufitu.
    > Takie czapki powstaną na całe szczyty. Od wewnątrz 10cm styro wystarczy. Od
    > zewnątrz 15.

    Ocieplenie wewnątrz poddasza spadnie na mnie.
    Firma oddaje mi dom z poddaszem w stanie surowym , bez żadnego
    ocieplenia i itd ...

    Tak jak pisałem sufit będzie miał tylko ocieplenie.
    Zapewne jak się wprowadzę postaram się choć trochę po taniości
    docieplić od wewnątrz poddasze. Wtedy te najbardziej newralgiczne
    miejsca ocieple.

  • 27. Data: 2010-10-15 12:03:57
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Firma wybudowała już kilkanaście domów (widać na jednym zdjęciu) i ma
    >dobrą opinię.

    To są typowi partacze. Robią tylko to co widac na zewnątrz ale z rachunkami
    za opał to ty zostaniesz i z grzybem w narożnikach tak jak miałem ja.
    Musisz tego dopilnować. Rób zdjęcia i dawaj im na piśmie wszystko co
    widzisz.

    jeszcze ważniejszą sprawą jest ocieplenie murłaty/wieńca/ ściany kolankowej.
    Trzeba idealnie okleić styropianem i przejść z elewacyjnego styropianu pod
    skosami żeby tam też od góry owinąć hermetycznie co się da.
    Zrób zdjęcia w lepszej rozdzielczości od środka domu przy ścianach
    kolankowych i murłacie. Ale daj je duże. Zaraz ci je skomentujemy.

    I jeszcze pamiętaj że komin powinien być ocieplony wełną. Kominy to
    przekleństwo. Tak marzną w zimie że zastanawiam się czy w ogóle jednego nie
    zlikwidować.
    Powinieneś mieć komin spalinowy obklejony wełną, a wentylacyjne tańszym
    styropianem. od samego dołu aż ponad płaszczyznę dachu czy na równo z
    dachem.
    komin to wielki radiator ciepła. Nie na darmo są kominy systemowe.

    I jeszcze pilnuj żeby styropian kleili obwodowo, a nie na placki. Nie
    odbierz robót jeżeli będą kleili styropian na placki bez obwodowego
    naniesienia kleju. Inaczej bedzie pod nim wiało. Tak jakbyś kupił sobie
    droga kurtke puchową ale za dużą o kilka numerów i zacznie ci ja podwiewać.
    To jest niewybaczalna fuszerka.

  • 28. Data: 2010-10-15 12:12:01
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Tak jak pisałem sufit będzie miał tylko ocieplenie.
    >Zapewne jak się wprowadzę postaram się choć trochę po taniości
    >docieplić od wewnątrz poddasze. Wtedy te najbardziej newralgiczne
    >miejsca ocieple.

    Ale posłuchaj. Ciepło będzie nie tylko uciekało połacią sufitu - samym
    sufitem ale bedzie włazić w ścianę pod sufitem i ścianą ominie te 30cm wełny
    i wyjdzie na strychu. Stąd te 30cm wełny czy nawet 50 musisz dalej uzupełnić
    ciągłością kolejnej izolacji i może sie okazać, że między deskami podłogi
    strychu i wełną sufitu będzie 20-30cm przerwy i tyle będzie odsłoniętej
    ściany miedzy deskami podłogi strychu i warstwą wełny sufitu. Musisz od
    razu, zamim wsadzisz wełnę w sufit, wykleić wszystkie ściany dookoła i
    porobić też czapki na ściankach działowych. Ścianki działowe wystające ponad
    sufit też muszą być ocieplone.
    Więc zanim przybiją ci deski czy płyty OSB na strychu to najpierw poocieplaj
    dookoła ściany i szczyty ścianek działowych i ich boczki. Dopiero to
    wypchasz wełną.
    Jak raz strugi powietrza wpadną między podłogę strychu i sufit to koniec .

  • 29. Data: 2010-10-15 12:32:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Nie prawda. Bo będzie mu marzł każdy narożnik domu aż do posadzki.

    Chłopie, weź no sie zastanów zanim coś napiszesz. Jakąś nową fizykę
    wymysliłeś ?
    Jakim cudem może powstać takie zjawisko przy ścianie z betonu komórkowego ?
    Zrozumiałbym jeszcze zimny kawałek ściany przy stropie (gdy nieociepli z 0,5
    m sciany na poddaszu) - ale przemarzanie do samej posadzki ????
    Ludzie całe domy stawiają z tego materiału bez ocieplenia (przy grubości
    ściany 40 -50 cm ) i twierdzą, że im ciepło, tutaj mamy przypadek gdzie od
    nieogrzewanego poddasza oddziela nas jakieś 50 cm betonu komórkowego
    (grubość stropu 30 + 20 cm ocieplenia stropu) czyli porównywalnie do
    grubości murów jednowarstwowych. Wiem, że materiał nie ten sam ale bez
    histerii - nic nie bedzie przemarzać, pewnie nawet nie odczuje różnicy.

    Pzdr
    TG

  • 30. Data: 2010-10-15 12:33:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >docieplić od wewnątrz poddasze. Wtedy te najbardziej newralgiczne
    >miejsca ocieple.

    Później to już będzie za późno.