  • 61. Data: 2010-10-16 05:48:03
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Nie tylko pomiędzy dachem, a murem.
    >
    > OCIEPLONA MA BYĆ CAŁA ŚCIANA SZCZYTOWA - RÓWNIEŻ OD WEWNĄTRZ DO SAMEJ
    > PODŁOGI. I to ocieplenie ma się schodzić z ociepleniem stropu.

    Tak.
    I jak będzie cała ściana od wewnątrz ocieplona aż do stropu, to już
    kompletnie te szczyty nie będą miały znaczenia... Przecież to jest beton
    komórkowy !!!

  • 62. Data: 2010-10-16 08:09:39
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >To mu powiedz że nie kupisz, albo co tam masz w umowie.

    Nie mam na razie pieniędzy aby kupić dom i na kredytowanie budowy.
    Zapłaciłem na razie 10tys zł i resztę dopiero po zakupie domu. Nie ma
    żadnego zapisu że muszę kupić ten dom , w ostatecznosci stracę 10tys zł ...
    Dom buduje firma za własne pieniądze i jest właścicielem domu do momentu
    podpisania z nimi umowy notarialnej i zapłaty reszty.

    Gdybym miał własne pieniądze napewno inaczej bym budował , ale nie mam ...

    Tak jak pisalem. Najpierw muszę sprzedać mieszkanie , dołozyć różnicę i
    wtedy stanę się właścicielem domu ...

  • 63. Data: 2010-10-16 08:18:54
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 20:35:47 +0200, kiki napisał(a):

    > Ja teraz przestrzegam przed porothermem czy silcą. Oba materiały nie
    > tolerują fuszerek i jeszcze przez porotherm wieje przez pionowe zamki.
    > Jak brakuje nośności ściany to walnąć słup z żelbetu, zawsze to lepsze niż
    > cała ściana z ceramiki na poziomą spoinę.
    > Przez porotherm i silcę to jeszcze wieje w samym murze i wieje z gniazdek.

    Pisząc "silca" masz na myśli silikaty ogólnie czy "silkę" firmy Xella?

    --
    ŁC
    "Wielu ludzi woli umrzeć niż pomyśleć" - Bertrand Russel

  • 64. Data: 2010-10-16 12:21:26
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message
    > Tak jak pisalem. Najpierw muszę sprzedać mieszkanie , dołozyć różnicę i
    > wtedy stanę się właścicielem domu ...

    ... który stanie się twoim przekleństwem na całe życie :-)
    Nie bierz tego szajsu w takiej postaci jak sie zanosi.
    Powiedz żonie że jak bedzie zimno w pokojach czy zimna podłoga, ściany ,
    wyczuwalny wiaterek to niech cię zdzieli czymś :-)

  • 65. Data: 2010-10-16 12:23:23
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "wolim" <n...@t...pisz> wrote in message

    > Styropian klei się do gazobetonu na grzebień i to zapewnia całkowitą
    > szczelność, bo płyta jest przyklejona całą powierzchnią!

    Tak być powinno właśnie na grzebień całą powierzchnią ale sprawdzaj co sie
    dzieje, dobrze ci radzę. Będzie widać po tym kawałku styropianu co tam juz
    masz. Pojedź i zobacz.

  • 66. Data: 2010-10-16 12:29:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > Pisząc "silca" masz na myśli silikaty ogólnie czy "silkę" firmy Xella?

    silikaty. Silikaty to porażka 21 wieku.
    Mają dużą nośność to prawda, do dużych i wysokich budynków ale

    1. Murowane są na poziome spoiny przez co pionowymi zamkami wieje
    2. Wieje także tymi wydrążonymi otworami na podobno kable, co za bzdura
    3. Są straszliwie zimne. silikaty przewodzą jak beton. Drobma dziurka,
    gdzieś coś pęknie w izolacji i po zabawie.

    beton komórkowy jest najlepszy, bo wybacza najwiecej. Sam w sobie izoluje.
    Ale znowy nie xella ytong, bo ten też tylko na poziome spoiny. można użyc
    ytonga jako super ciepłego materiału ale kleić go poziomo i pionowo po
    odpiłowaniu zamków.

    Ja mam ściany z Wienerberger Porotherm 30. To największe gówno jakie być
    może. Silikaty pewnie podobnie.

  • 67. Data: 2010-10-16 13:21:46
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 14:29:43 +0200, kiki napisał(a):

    > silikaty. Silikaty to porażka 21 wieku.

    Całe szczęście, że znany i stosowany był już w wieku XX :-)

    > Mają dużą nośność to prawda, do dużych i wysokich budynków ale
    >
    > 1. Murowane są na poziome spoiny przez co pionowymi zamkami wieje
    > 2. Wieje także tymi wydrążonymi otworami na podobno kable, co za bzdura

    Znam kilka budynków z silikatów, nikt nie zauważył, żeby mu gdziekolwiek
    "wiało"...

    > 3. Są straszliwie zimne. silikaty przewodzą jak beton. Drobma dziurka,
    > gdzieś coś pęknie w izolacji i po zabawie.

    Bzdura, beton ma współczynnik przewodzenia ciepła ok. 1,7, silikaty 0,7.

    > Ja mam ściany z Wienerberger Porotherm 30. To największe gówno jakie być
    > może. Silikaty pewnie podobnie.

    Faktycznie, rzetelna i podparta argumentami opinia.
    Jest wiel budynków poprawnie wybudowanych z obu wspomnianych materiałów.
    To, że Tobie ktoś źle wybudował nie świadczy o tym, że są to złe
    materiały. Zepsuć zresztą da się każdą technologię (niestety). A beton
    komórkowy, jak każdy materiał budowlany ma wady i zalety.

    --
    ŁC
    Statystyką nie ma się co przejmować, ponieważ jest jak z bikini - niby

  • 68. Data: 2010-10-16 15:48:51
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > Faktycznie, rzetelna i podparta argumentami opinia.
    > Jest wiel budynków poprawnie wybudowanych z obu wspomnianych materiałów.

    Ja twierdzę, że większość budynków jest źle wybudowanych, niezgodnie z
    zasadami sztuki budowlanej.

    > To, że Tobie ktoś źle wybudował nie świadczy o tym, że są to złe
    > materiały.

    Materiały pozwalają na daleko idące fuszerki przez własną konstrukcję. Do
    tego dochodzi bezsensowne murowanie na pojedynczą poziomą spoinę.
    Nikt domu z porothermy nie tynkuje z zewnątrz przed dociepleniem, a właśnie
    tynkowanie by załatwiło sprawę zamków i wiania przez nie.

    Jeżeli miałbym klasyfikowac materiał pod wzgledem odporności na fuszerki i
    pomyślunek w tworzeniu danego materiału to

    Beton komórkowy jest na 1 miejscu jako najlepszy, a porotherm jako coś czego
    trzeba sie wystrzegać.

  • 69. Data: 2010-10-16 15:54:00
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 17:48:51 +0200, kiki napisał(a):

> [...]
    > Nikt domu z porothermy nie tynkuje z zewnątrz przed dociepleniem, a właśnie
    > tynkowanie by załatwiło sprawę zamków i wiania przez nie.

    Jak dla mnie ściany trzeba postrzegać tylko pod kątem odpowiedniej
    wytrzymałości, izolacyjność przegrody załatwiać natomiast warstwą
    ocieplenia.

> [...]
    > pomyślunek w tworzeniu danego materiału to
    >
    > Beton komórkowy jest na 1 miejscu jako najlepszy, a porotherm jako coś czego

    Twoje prawo, postrzeganie materiału wyłącznie przez pryzmat "odporności
    na fuszerki" jest mocno ograniczonym spojrzeniem.

    --
    ŁC
    Pijani wędkarze złowili rusałkę.

  • 70. Data: 2010-10-16 16:13:07
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message
    > Twoje prawo, postrzeganie materiału wyłącznie przez pryzmat "odporności
    > na fuszerki" jest mocno ograniczonym spojrzeniem.

    Ty z czego masz pobudowane ściany?