  • 21. Data: 2010-07-02 13:05:22
    Temat: Re: Moje róże w oknie
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    medea pisze:

    > Pachną bardzo subtelnie. To pewnie ta sama odmiana. Też są na zewnątrz
    > jaśniejsze, ale nie białe.
    >
    > Obok mam trochę inną odmianę i pachnie o wiele intensywniej. Kwitły też
    > pięknie, teraz już przekwitły.

    > Bardzo ładne. Muszę sobie więcej kwiatowych rabatek urządzić, też
    > posieję. A' propos - siałaś je, czy z sadzonek?

    Siałam. Aksamitki, cynie i rudbekie w szklarence, by były wcześniej, co
    oczywiście nie jest konieczne,a nasturcje od razu do ziemi. Tu na
    zachętę nasturcja, ich pędy dorastają do kilku metrów długości.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/133ae4479a
    15de76.html

    --
    B.

  • 22. Data: 2010-07-02 13:26:04
    Od: medea <X...@p...fm>

    Bbjk pisze:

    > Ja tam dałabym nasturcje pnące (tzw. większe).
    > Jest niewymagającą, bardzo wdzięczną rośliną o fantastycznej
    > kreatywności w tworzeniu kolorów pięknych kwiatów, a talerzykowate
    > liście też mają swój urok. Pokrywa zwartą masą zieleni i wszelkich
    > odcieni żółci, pomarańczu i czerwieni podłoże. Jeden z ulubionych
    > kwiatów secesyjnych artystów. I mój też :)

    Oczywiście znam nasturcje i kościół franciszkanów w Krakowie. ;)

    Czy nasturcje można teraz jeszcze siać/sadzić?

    > Minusem jest to, że w naszym klimacie więdnie z nadejściem mrozów. Jeśli
    > wolisz byliny, to pomyślę :)

    Mogę dać z jednej strony nasturcje, z drugiej byliny.

    Ewa

  • 23. Data: 2010-07-02 14:23:22
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    medea pisze:

    > Czy nasturcje można teraz jeszcze siać/sadzić?

    Książkowo w maju, ale może zdążą przed zimą urosnąć?

    > Mogę dać z jednej strony nasturcje, z drugiej byliny.

    Liliowce mają ładne kwiaty i liście, nie są zbyt wymagające. Choć z
    nasturcjami chętnie widziałabym coś fioletowo-niebieskiego, jeśli
    mogłabym grymasić :)
    --
    B.

  • 24. Data: 2010-07-02 16:01:51
    Od: medea <X...@p...fm>

    Bbjk pisze:

> [...]
    >
    > Liliowce mają ładne kwiaty i liście, nie są zbyt wymagające. Choć z
    > nasturcjami chętnie widziałabym coś fioletowo-niebieskiego, jeśli

    Możliwe, że tak zrobię, ale niewykluczone też, że coś mi po prostu
    wpadnie w oko w ogrodniczym. ;)

    Jeszcze jedno pytanie - jak obcinasz przekwitłe róże? Same tylko łepki
    kwiatów, czy niżej?

    Ewa

  • 25. Data: 2010-07-02 17:08:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 02 Jul 2010 14:49:52 +0200, Bbjk napisał(a):

    > Minusem jest to, że w naszym klimacie więdnie z nadejściem mrozów

    E, na wiosnę znowu nabiera turgoru ;-PPP

  • 26. Data: 2010-07-04 05:29:02
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    medea pisze:
    > Jeszcze jedno pytanie - jak obcinasz przekwitłe róże? Same tylko łepki
    > kwiatów, czy niżej?

    Zależy od pędu, jak słabszy, to niżej, jak silny, nad pierwszym liściem
    pod kwiatem.
    --
    B.

  • 27. Data: 2010-07-04 08:58:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Jul 2010 07:29:02 +0200, Bbjk napisał(a):

    > Zależy od pędu, jak słabszy, to niżej, jak silny, nad pierwszym liściem
    > pod kwiatem.

    Powinno się ścinać kwiat (łeBek) wraz z dwoma liśćmi poniżej niego.

  • 28. Data: 2010-07-04 09:33:17
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    http://www.sjp.pl/co/%B3epek
    http://so.pwn.pl/lista.php?co=%B3epek

    > wraz z dwoma liśćmi poniżej niego.

    http://www.tipy.pl/artykul_1445,jak-pielegnowac-roze
    .html
    --
    B.

  • 29. Data: 2010-07-04 21:14:58
    Od: medea <X...@p...fm>

    Bbjk pisze:

    > http://www.tipy.pl/artykul_1445,jak-pielegnowac-roze
    .html

    Dzięki za ten link, na pewno skorzystam. Już pierwsze przekwitłe róże
    pościnałam. :)

    Ewa

  • 30. Data: 2010-07-05 10:48:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Jul 2010 11:33:17 +0200, Bbjk napisał(a):

    > http://www.sjp.pl/co/%B3epek
    > http://so.pwn.pl/lista.php?co=%B3epek

    http://www.sjp.pl/%B3ebek

    XL:

    > http://www.tipy.pl/artykul_1445,jak-pielegnowac-roze
    .html

    "W okresie lata u wielu róż wyrastają z miejsca okulizacji silne pędy
    podstawowe. Pędy te mają wielkie znaczenie, gdyż przyczyniają się do
    rozbudowy krzewu. Zakończone są pąkiem kwiatowym, który można usunąć, gdy
    osiągnie wielkość ziarna grochu. Usuwa się fragment pędu nad pierwszym
    liściem prawdziwym."

    Tak, kiedy pąk nie ma się rozwinąć.

    > Pąk taki można pozostawić, aby się rozwinął,

    ...czyli kiedy MA się rozwinąć, to...

    > a następnie kwiat ściąć z krótkim pędem."

    "Krótki pęd" to wierzchołek pędu z pąkiem i 2 liśćmi.