  • 1. Data: 2010-11-25 22:14:32
    Temat: Moje schody
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Już prawie skończyłem moje schody, więc chciałbym się nimi pochwalić. Swego
    czasu była tu dyskusja o tanim wykończeniu schodów, może komuś coś to
    podpowie.
    http://zapodaj.net/d4827616012d.jpg.html
    http://zapodaj.net/5c789234c02a.jpg.html
    http://zapodaj.net/1f21ecc3265d.jpg.html

    Schody wykończone zostały lakierowanymi trepami jesionowymi, cokolik i
    podstopnice z gresu szkliwionego, takiego jak jest w hallu do którego schody
    schodzą. Tralki zbudowane są z rur nierdzewnych (pocięte karnisze), które u
    góry i dołu wchodzą w swego rodzaju stopki z jesionu. Ścianka widoczna na
    pierwszym zdjęciu jest z płyt GK, pod schodami mam małą piwniczkę/spiżarnię.
    Całość prac, począwszy projektu schodów, szalowania, zbrojenia, aż po
    układanie płytek, docinanie i układanie drewna, wykonałem sam, jedynie przy
    betonowaniu pomagał mi tata i szwagier. Stopnice, stopki tralek, belki na
    balustradę i słupy zamówiłem u stolarza. Z pocięciem "na oko" i
    polakierowaniem kosztowały jakieś 5 tys. zł.
    Beton, stal, płytki, listwy alu do cokolika, fugi, klej, piana, kołki do
    trepów, karnisze i inne pierdoły, kosztowały ok 2 tys. zł. Zajęło mi to
    jakieś 4 tygodnie, z czego 2 tygodnie szalowanie. Betonowanie i zbrojenie w
    sumie 1 dzień, montaż stopnic 1 dzień, balustrada 1 dzień, cokoliki i
    podstopnice - jakieś 5-7 dni.
    No i na koniec skoffy tango, tu pomagał 4 letni syn :)

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2010-11-26 06:57:24
    Temat: Re: Moje schody
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Już prawie skończyłem moje schody, więc chciałbym się nimi pochwalić.
    > Swego czasu była tu dyskusja o tanim wykończeniu schodów, może komuś coś
    > to podpowie.

    Fajne :-) Ale i tak zaraz cie tu niektórzy zjadą - bo są za tanie wiec
    gorsze od tych za które zapłacili nascie kzł. Ale raczej nie dyskutuj z nimi
    :P

    b.

  • 3. Data: 2010-11-26 07:19:45
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    Schody super. Popieram !
    Możesz mi podpowiedzieć jak zrealizowales dodatkowe oswietlenie diodowe ?
    Mam chyba takie same jak ty oprawki Skoff i chce żeby włączały się za
    pomoca czyjnika zmierzchowego.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-11-26 07:36:50
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 25 Lis, 23:14, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
> [...]
    > betonowaniu pomaga mi tata i szwagier. Stopnice, stopki tralek, belki na
    > balustrad i s upy zam wi em u stolarza. Z poci ciem "na oko" i
    > polakierowaniem kosztowa y jakie 5 tys. z .
    > Beton, stal, p ytki, listwy alu do cokolika, fugi, klej, piana, ko ki do
    > trep w, karnisze i inne pierdo y, kosztowa y ok 2 tys. z . Zaj o mi to
    > jakie 4 tygodnie, z czego 2 tygodnie szalowanie. Betonowanie i zbrojenie w
    > sumie 1 dzie , monta stopnic 1 dzie , balustrada 1 dzie , cokoliki i
    > podstopnice - jakie 5-7 dni.
    > No i na koniec skoffy tango, tu pomaga 4 letni syn :)

    No i fajnie. Twale wykonane za przyzwoite pieniadze bo taki jest
    przeciez cel. Moim zdaniem dobry pomysl i wykonanie. Osobiscie jednak
    na stopnie nie preferuje drewna ale to jest juz moje osobiste zdanie.
    Niech sie teraz spalaja ze wstydu ci ktorzy dali za drewniane schody
    10 kPLN.

  • 5. Data: 2010-11-26 07:50:35
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

> [...]
    > dzień, montaż stopnic 1 dzień, balustrada 1 dzień, cokoliki i podstopnice -

    Bardzo ładnie Ci wyszło, ale jakbyś jeszcze raz robił sobie/komuś, albo jakieś
    schody odnawiał, i nie miał ochoty na chałupnictwo to za te same pieniądze i w
    dwa dni zrobią ci www.nowe-schody.prv.pl

    --
    andrzej

  • 6. Data: 2010-11-26 07:57:24
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-25 23:14, Bartek pisze:
    > Ju? prawie skonczy?em moje schody, wiec chcia?bym sie nimi pochwaliae. Swego
    > czasu by?a tu dyskusja o tanim wykonczeniu schodów, mo?e komu? co? to
    > podpowie.
    > http://zapodaj.net/d4827616012d.jpg.html
    > http://zapodaj.net/5c789234c02a.jpg.html
    > http://zapodaj.net/1f21ecc3265d.jpg.html
    >
    > Schody wykonczone zosta?y lakierowanymi trepami jesionowymi, cokolik i
    > podstopnice z gresu szkliwionego, [...]
    ciach
    > No i na koniec skoffy tango, tu pomaga? 4 letni syn :)

    wszystko fajnie.. ale jak już się chciałeś pochwalić to trzeba było
    zrobić fotki na których widać to o czym piszesz. Zrób fotkę cokolika ze
    szkliwionego gresu i ładnych jesionowych słoi na trepach i w ogóle. Jak
    się chwalić to na całego a nie tylko tak półgębkiem.

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2010-11-26 08:13:32
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

> [...]
    > na stopnie nie preferuje drewna ale to jest juz moje osobiste zdanie.
    > Niech sie teraz spalaja ze wstydu ci ktorzy dali za drewniane schody

    A co preferujesz na stopnice?

  • 8. Data: 2010-11-26 08:36:40
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    > szkliwionego gresu i ładnych jesionowych słoi na trepach i w ogóle. Jak
    > się chwalić to na całego a nie tylko tak półgębkiem.

    No to mi pojechałeś... Ale to mnie zmotywowało do ostatecznego wykończenia
    klatki schodowej. Muszę jeszcze posilikonować te płytki i pomalować ścianę.
    Wtedy dam zdjęcia szczegółów. :)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2010-11-26 08:45:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "montemax" <m...@l...pl> wrote:

    > Schody super. Popieram !
    > Możesz mi podpowiedzieć jak zrealizowales dodatkowe oswietlenie diodowe ?
    > Mam chyba takie same jak ty oprawki Skoff i chce żeby włączały się za
    > pomoca czyjnika zmierzchowego.

    Ja mam kilka obwodów ledowych Skoff (w tej chwili 13 lampek) i wszystkie
    pracują na 1 zasilaczu zamontowanym w rozdzielni (niestety nie znalazłem
    zasilacza 10V na szynę, więc jest oryginalny skoffa). Każdy obwód ledów
    kończy się w rozdzielni dwoma zugami.
    Zasilacz (strona 230V) podłączony jest do przekaźnika ekspandera satel i
    załącza się wg timera. Docelowo będzie czujnik zmierzchowy F&F AZ-112, który
    podłączę do jednego z wejść centrali alarmowej.
    Ledy na schodach świecą ciągle od 16.00 do 7.30, natomiast kuchnia i
    łazienka podłączona jest pod 2 kolejne przekaźniki, które załączane są
    czujkami ruchu, podłączonymi do centrali alarmowej.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2010-11-26 11:23:49
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-26 09:36, Bartek pisze:
    >>> http://zapodaj.net/d4827616012d.jpg.html
    >>> http://zapodaj.net/5c789234c02a.jpg.html

    > No to mi pojecha?e?... Ale to mnie zmotywowa?o do ostatecznego wykonczenia
    > klatki schodowej. Musze jeszcze posilikonowaae te p?ytki i pomalowaae ?ciane.
    > Wtedy dam zdjecia szczegó?ów. :)

    Tak czułem, że czegoś jeszcze nie wykończyłeś i stąd tak mało
    szczegółowe chwalenie się :). Tak czy siak podziwiam zdolności i
    zazdroszczę wolnego czasu na takie dłubaniny.

    PZDR
    Shaman