  • 1. Data: 2010-05-29 17:51:08
    Temat: Mokry grunt - osiadanie budnynków
    Od: "Marek Butrym" <d...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, czy efektem powodzi nie jest (przynajmniej w niektórych
    przypadkach) dodatkowe osiadanie budynków i w efekcie pękanie stropów /
    ścian?

    Pytam bo jestem na chwile przed budowa domu w odległości 500 metrów od wału.
    Dzielnica jest mieszkaniowa (Warszawa/Wawer).
    Tym niemniej wysokość terenu jest na powierzchni rzeki i nawet dziś (tydzień
    po kulminacyjne fali) gdy nadepnąłem na grunt to pod spodem wyczułem wodę.

    Nie wiem czy jak wybuduję to potem ściany nie rozjada się na boki.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-05-29 18:21:58
    Temat: Re: Mokry grunt - osiadanie budnynków
    Od: mal <m...@g...com>

    On 29 Maj, 19:51, "Marek Butrym" <d...@o...pl> wrote:

    > Mam pytanie, czy efektem powodzi nie jest (przynajmniej w niektórych
    > przypadkach) dodatkowe osiadanie budynków i w efekcie pękanie stropów /
    > ścian?

    Często.

    > Nie wiem czy jak wybuduję to potem ściany nie rozjada się na boki.

    Rozjadą się na pewno jeśli posadowisz dom na ławach. Tu będzie
    konieczna zbrojona płyta.
    Ale szczegóły powinien podać geolog, który będzie Ci robił
    dokumentację geotechniczną. Bez tego ani rusz.

    pzdr

    mal

  • 3. Data: 2010-05-29 18:36:51
    Od: M <M...@w...pl>

    mal pisze:

    > Rozjadą się na pewno jeśli posadowisz dom na ławach. Tu będzie
    > konieczna zbrojona płyta.
    > Ale szczegóły powinien podać geolog, który będzie Ci robił
    > dokumentację geotechniczną. Bez tego ani rusz.

    No i z piwnicy nici. Z tego, co słyszałem o okolicach Wału
    Miedzeszyńskiego, to woda w piwnicach to norma nawet bez dużej powodzi.

    M.

  • 4. Data: 2010-05-29 18:40:49
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > No i z piwnicy nici. Z tego, co słyszałem o okolicach Wału
    > Miedzeszyńskiego, to woda w piwnicach to norma nawet bez dużej powodzi.
    >
    > M.

    no i całe szczęście po co komu ona

  • 5. Data: 2010-05-29 18:51:27
    Od: M <M...@w...pl>

    adi pisze:

    > no i całe szczęście po co komu ona

    trzeba jeszcze pamiętać o tym, by izolacje poziomą robić wg rad Kikiego :-)

    M.

  • 6. Data: 2010-05-29 19:09:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marek Butrym" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wyczułem wodę.
    >
    > Nie wiem czy jak wybuduję to potem ściany nie rozjada się na boki.

    HAHAHAHAHA
    Rozmawiamy o tym od 2 tygodni. Nie masz żadnego prawa sie tam budować.
    Powinieneś zrezygnować z budowy.

  • 7. Data: 2010-05-29 19:11:54
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > trzeba jeszcze pamiętać o tym, by izolacje poziomą robić wg rad Kikiego
    > :-)

    Moja rada w tym temacie: NIE BUDOWAĆ !
    Pod żadnym pozorem nie budować.
    Bank powinien cofnąć kredyt, a żaden ubezpieczyciej nie powinien
    ubezpieczyć.

  • 8. Data: 2010-05-29 19:13:03
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Moja rada w tym temacie: NIE BUDOWAĆ !
    > Pod żadnym pozorem nie budować.
    > Bank powinien cofnąć kredyt, a żaden ubezpieczyciej nie powinien
    > ubezpieczyć.

    e tam gadasz kiki u mnie we Wrocławiu całe osiedle kozanów stoi na terenach
    zalewowych i dobrze jest :)

  • 9. Data: 2010-05-29 19:26:40
    Temat: Re: Mokry grunt - osiadanie budnynk?w
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek Butrym napisal:
    > Mam pytanie, czy efektem powodzi nie jest (przynajmniej w niekt?rych
    > przypadkach) dodatkowe osiadanie budynk?w i w efekcie p?kanie strop?w /
    > ?cian?

    Jest. Jak najbardziej. I nie chodzi o to, że osiadanie jest DODATKOWE,
    ale o to, że jest NIERÓWNOMIERNE.

    > Pytam bo jestem na chwile przed budowa domu w odleg?o?ci 500 metr?w od wa?u.
    > Dzielnica jest mieszkaniowa (Warszawa/Wawer).
    > Tym niemniej wysoko?? terenu jest na powierzchni rzeki i nawet dzi? (tydzie?
    > po kulminacyjne fali) gdy nadepn??em na grunt to pod spodem wyczu?em wod?.
    > Nie wiem czy jak wybuduj? to potem ?ciany nie rozjada si? na boki.

    Zamiast ławy fundamentowej robi się płytę fundamentową.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-05-30 09:39:28
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > e tam gadasz kiki u mnie we Wrocławiu całe osiedle kozanów stoi na
    > terenach zalewowych i dobrze jest :)
    tak dobrze ze pare dni w TV trabili za Kozanow zalalo...
    --
    Robert CyberM