  • 11. Data: 2009-08-26 11:06:19
    Temat: Re: Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 12:43:48 +0200, XL <i...@g...pl> wklepał(-a):

    >To balkony nie są wspólnotowe? - jak to, przecież wszystko, co przylega do
    >budynku "połączone z nim w sposób stały", jest wspólnoty, więc balkony w
    >szczególnej szczególnosci, jeśli mają być bezpieczne i się nie poobrywać...
    >bonierozumię.

    A czy wspólnota może uchwałą stwierdzić, że co tydzień w sobotę na twoim
    balkonie robiony jest grill na koszt właściciela mieszkania? :)

    Balkon nie jest "częścią wspólną", bo przynależy do danego mieszkania, czyli
    wspólnota nie ma nic do niego. Co innego elewacja budynku.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 12. Data: 2009-08-26 19:50:40
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 13:06:19 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

> [...]
    >
    > Balkon nie jest "częścią wspólną", bo przynależy do danego mieszkania, czyli
    > wspólnota nie ma nic do niego. Co innego elewacja budynku.

    Rozumując w ten sposób - Twój sufit też przynależy do Twego sąsiada z góry
    i to on powinien wybierać Ci lampę. No bo jeśli należy do Twojego
    mieszkania, to Ty jemu podłogę...
    Lepiej się dobrze dowiedz u prawników, bo może Twój problem jest tylko
    pozorny.

    --

    Ikselka.

  • 13. Data: 2009-08-26 20:15:24
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XL <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszkania, to Ty jemu podłogę...
    > Lepiej się dobrze dowiedz u prawników, bo może Twój problem jest tylko
    Nie wiadomo juz Ikselko czego tu nie rozumiesz.Przecież spód
    balkony "przynależy do widoku mieszkania i chyba nie trudno Ci zrozumieć, że
    raczej nikt nie bedzie chciał wystającego od spodu -zapewne na tle jego
    widoku talerza. Nie kombinuj z podłogą i sufitem wewnatrz miezkania- to nie
    ma nic do tego w temacie. Na tym własnie polega u r o k blokowych wspólnot,
    że wszyscy tam znają wierszyk Fredry...
    Moim zdaniem, jezeli wspólnota(lub spółdzielnia) wyraza zgodę na montaż
    montuj w ścianie, w najmniej przeszkadzajacym i szpecącym m-cu uchwytdo
    talerza.Jezeli juz ma być zupelnie nie przewodzacy ciepła, to kombinuj ramię
    z drewna, tworzywa sztucznego itp.Byleby to było trwałe i stabilne(talerz
    nie moze się poruszać!) pozdrawia~M

  • 14. Data: 2009-08-26 21:06:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:50:40 +0200, XL <i...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >mieszkania, to Ty jemu podłogę...
    >Lepiej się dobrze dowiedz u prawników, bo może Twój problem jest tylko

    Może źle się wyraziłem - jest przeznaczony do użytku mieszkańców konkretnego
    mieszkania. Inni nie mogą z niego korzystać. Czyli nie jest częścią wspólną.

    http://www.dominium.pl/artykuly/zobacz/927/balkony-w
    e-wspolnocie-mieszkaniowej

    --
    Sławomir Szyszło

  • 15. Data: 2009-08-27 07:40:37
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieszkania, to Ty jemu podłogę...
    > Lepiej się dobrze dowiedz u prawników, bo może Twój problem jest tylko

    Tak, tak, pytaj się prawników to zimą będziesz chodził w trampkach. Juz
    widziałem jedną opinie prawnika spółdzielni dotyczącą właśnie balkonu. Otóż
    prawnik ten udowadniał w swoim wywodzie, że skoro tylko właściciel może
    wejść na balkon to jest to pomieszczenie przynależne (pomieszczenie!!!) i
    spółdzielnia doliczyła powierzchnię balkonu do powierzchni mieszkania!!!
    Tak więc z tymi prawnikami to nie tak szybko.

  • 16. Data: 2009-08-27 10:20:01
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jak montowałem antenę i musiałem ją odsunąc od powierzchni ściany na kilkanascie
    centymetrów (bo akurat blaszany okap nad mieszkaniem przeszkadzał w czystym widoku na
    satelitę) to zamówiłem u slusarza trzy tulejki stalowe, coś jak rurki gwintowane
    wewnatrz M10 (a może M8, nie pamiętam).

    Później w scianie (gazobeton, miekki jak cholera) osadziłem w kołkach stalowych pręty
    gwinowane, na te prety nakręciłem wspomnane tulejki (dobrym kluczem do rur, bo
    sliskie były) i na koniec w otwory w tulejkach wkręciłem sruby mocujace trójnóg
    anteny.

    Sztywne było jak cholera, ale to było trzypunktowe podparcie.
    JaC

  • 17. Data: 2009-08-27 14:59:35
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 23:06:20 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

> [...]
    > mieszkania. Inni nie mogą z niego korzystać. Czyli nie jest częścią wspólną.

    Z tego artykułu wyjątek:
    "Można zatem bez przeszkód, co jest uzasadnione z punktu widzenia interesu
    wspólnoty mieszkaniowej, obciążyć członka wspólnoty wyłącznie
    korzystającego z danego obiektu, jakąś opłatą za ten przywilej na rzecz
    wspólnoty, a przynajmniej przenieść na niego wyłączny obowiązek utrzymania
    tejże części wspólnej w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym."

    I pytanie: czy właściciel owego mieszkania SAM konserwuje swój balkon, czy
    korzysta z ogólnej wspólnotowej konserwacji (malowanie, tynkowanie, w
    szczególności, co wazne tutaj, naprawy i utrzymania stanu technicznego
    konstrukcji)? Bo nie przypuszczam, aby jego balkon był pominięty w remoncie
    lub remont taki był osobno finansowany przez właściciela, poza wspólnotą.
    Jesli płaci za ten remont i konserwacje konstrukcji (taraz czy w
    przyszłości) wspólnota, to uwazam, ze można szukać tutaj drogi do
    wyegzekwowania od właściciela zgody na przymocowanie anteny od spodniej
    strony balkonu.
    --

    Ikselka.

  • 18. Data: 2009-08-27 15:01:58
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Aug 2009 09:40:37 +0200, Boombastic napisał(a):

> [...]
    > spółdzielnia doliczyła powierzchnię balkonu do powierzchni mieszkania!!!
    > Tak więc z tymi prawnikami to nie tak szybko.

    Więc trzeba szukać innej drogi - mój post chwilę temu.
    --

    Ikselka.

  • 19. Data: 2009-08-27 19:47:36
    Od: tomaszkrusz <t...@g...com>

    K.K. napisał(a):

    > Daj większą podkładkę pod stopę uchwytu, choćby ze sklejki, do której
    > znajdziesz jakiś zgodny lakier samochodowy w spraju. Skręć z umiarem, by
    > tynk nie popękał.

    teoretyzujesz? Styro w okolicach eps40 zaciągnięty ok 3mm warstwą kleju
    z siatką i z 1,5-2mm tynku i do tego maszt? Wolne żarty, przy pierwszym
    wietrze wszystko popęka.
    U siebie mam większy komfort montażu (dom), maszt porządnie
    przydyblowałem normalnie do muru, a styropianem i tynkiem będę obrabiał
    rurę.

    ps tutaj jeden z polecanych w wątku sposobów:
    http://audax.net.pl/portal/content/view/53/47/

    --
    Pozdrawiam, Tomasz
    http://tomaszkrusz.ovh.org

  • 20. Data: 2009-08-27 20:39:24
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 27 Aug 2009 16:59:35 +0200, XL <i...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >wspólnoty, a przynajmniej przenieść na niego wyłączny obowiązek utrzymania
    >tejże części wspólnej w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym."

    Oczywiście wycięłaś najważniejsze - to dotyczyło obszaru wydzielonego z części
    wspólnej na mocy umowy między wspólnotą a jednym/kilkoma właścicielami lokali.
    A nie balkonu, z którego siłą rzeczy korzysta tylko właściciel przyległego
    mieszkania.

    --
    Sławomir Szyszło