  • 21. Data: 2009-08-27 22:00:08
    Temat: Re: Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Aug 2009 22:39:24 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Dnia Thu, 27 Aug 2009 16:59:35 +0200, XL <i...@g...pl> wklepał(-a):

    > Oczywiście wycięłaś najważniejsze - to dotyczyło obszaru wydzielonego z części
    > wspólnej na mocy umowy między wspólnotą a jednym/kilkoma właścicielami lokali.
    > A nie balkonu, z którego siłą rzeczy korzysta tylko właściciel przyległego
    > mieszkania.

    A pod-ległego nie korzysta? W sumie te przyjęte zasady są głupie, bo jasne,
    że korzysta: choćby z cienia i osłony przed deszczem i wzrokiem sąsiada
    znad, jakie balkon mu daje :-)

    Generalnie śmieszy mnie to wszystko, bo to jest tak, jak w bajce "Paweł i
    Gaweł" Fredry - przyjdzie chwila, kiedy ten z góry bedzie miał interes do
    tego z dołu, ale póki może mu szkodzić, to bezinteresownie szkodzi, nie
    zgadzając się na nic. Ale i ten z dołu będzie miał okazję się zemścić, a
    wtedy zrobić tego nie omieszka:

    "Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
    Paweł na górze, a Gaweł na dole;
    Paweł spokojny, nie wadził nikomu,
    Gaweł najdziksze wyprawiał swawole.
    Ciągle polował po swoim pokoju:
    To pies, to zając -- między stoły, stołki
    Gonił, uciekał, wywracał koziołki;
    Strzelał i trąbił, i krzyczał do znoju.
    Znosił to Paweł, nareszcie nie może;
    Schodzi do Gawła i prosi w pokorze:
    -- Zmiłuj się, waćpan, poluj ciszej nieco,
    Bo mi na górze szyby z okiem lecą!
    A na to Gaweł: -- Wolnoć, Tomku, w swoim domku!
    Cóż było mówić? Paweł ani pisnął,
    Wrócił do siebie i czapkę nacisnął.
    Nazajutrz Gaweł jeszcze smacznie chrapie,
    A tu z powały coś mu na nos kapie.
    Zerwał się z łóżka i pędzi na górę.
    Stuk! puk! -- zamknięto -- spogląda przez dziurę.
    I widzi -- cóż tam? Cały pokój w wodzie,
    A Paweł z wędką siedzi na komodzie.
    -- Cóż waćpan robisz? -- Ryby sobie łowię.
    -- Ależ mospanie, mnie kapie po głowie!
    A Paweł na to: -- Wolnoć, Tomku, w swoim domku!
    Z tej to powiastki morał w tym sposobie:
    Jak ty komu, tak on tobie."
    --

    Ikselka.

  • 22. Data: 2009-08-29 06:07:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .aster.pl
    *Boombastic* napisał(-a):

    > Tak, tak, pytaj się prawników to zimą będziesz chodził w trampkach.
    > Juz widziałem jedną opinie prawnika spółdzielni dotyczącą właśnie
    > balkonu. Otóż prawnik ten udowadniał w swoim wywodzie, że skoro tylko
    > właściciel może wejść na balkon to jest to pomieszczenie przynależne
    > (pomieszczenie!!!) i spółdzielnia doliczyła powierzchnię balkonu do
    > powierzchni mieszkania!!! Tak więc z tymi prawnikami to nie tak
    > szybko.

    A czy doliczała powierzchnię balkonu do CO? Ja znam taki przypadek :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 23. Data: 2009-09-09 11:22:11
    Od: gary <g...@c...pl>

    maanj pisze:
    > Witam
    >
    > chcialem zamontowac antene na scianie bloku ktory zostal w zeszlym roku
    > ocieplony
    > 100 mm styro + tynk +malowanie,
    > nie mam zabardzo jak zamontowac wspornika anteny do sciany przy oknie
    > poniewaz mam balkon nad oknem
    > a w pokoju w ktory mchce zamontowac antene nie posiadam sam balkonu
    >
    > czy sa jakies przeciwskazania lub uwarunkowanai prawne lub przepisy mowiace
    > o sposobie mozntazu anteny zeby sie nieokazalo ze wspolnota traci gwarancje
> [...]

    4 długie kotwy metalowe jak np tutaj (pozycja 11 tabeli)

    http://www.wiking.krakow.pl/kolki-kotwy.html

    dobrać długość tak żeby rurka oporowa wystawała ponad tynk powiedzmy 2
    centymetry.
    potem nakładamy na tak wystające ze ściany śruby prostokątna blachę do
    której przymocowany jest wysięgnik anteny i mocno dokręcamy.

    blacha nie musi nawet dotykać ściany, bo siła będzie przenoszona przez
    cztery punkty na rogach.

    Ponieważ śruby będą wystawały sporo z muru i nie mogą się wyginać (w
    styropianie), proponuję zamienić fabryczne śruby na zrobione
    samodzielnie ze zwykłej gwintowanej i ocynkowanej "lagi" ale ze stali
    wytrzymałościowej. (do nabycia w tym samym sklepie).

    Ja w podobny sposób zamontowałem "na styropianie" tylko że na 2 kotwach
    szpulę z rozwijanymi sznurkami do suszenia prania.
    chodziło mi głównie o to żeby nie zniszczyć tynku na styropianie,
    dlatego montaż jest 1 cm od tynku. W razie zdemontowania wszystkiego
    zostają tylko 2 małe otworki do załatania.

    W identyczny sposób montowałem słupki nośne balustrady do posadzki tylko
    grubszymi śrubami. Można do nich uwiązać konia i nie drgną.

  • 24. Data: 2009-09-09 11:35:08
    Od: gary <g...@c...pl>

    dla lepszego zobrazowania zdjęcie tylko że z jednym stożkiem
    http://marketeo.com/photoOffer/big/321913_big.jpg