  • 1. Data: 2009-12-14 13:26:54
    Temat: Montaz drewnianych stopni na betonie
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

    Witam,
    mniej więcej mam wizję jak to kleić, mam tylko pytanie odnośnie
    wyrówniania betonowych schodów. Czy muszą one być wyrównane czy
    dopuszczalne są w takim stanie jak je wylali, tzn gdzieniegdzie będzie
    trzeba dać np 1cm klieju

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2009-12-14 14:07:07
    Temat: Re: Montaz drewnianych stopni na betonie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrówniania betonowych schodów. Czy muszą one być wyrównane czy
    > dopuszczalne są w takim stanie jak je wylali, tzn gdzieniegdzie będzie

    Montuj specjanymi kołkami do tego przeznaczonymi+ pianka.
    Wtedy nic nie będziesz musiał równać.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-12-14 14:21:47
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Gru, 14:26, "..::Adam::.." <e...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wyrówniania betonowych schodów. Czy muszą one być wyrównane czy
    > dopuszczalne są w takim stanie jak je wylali, tzn gdzieniegdzie będzie

    z tego co wysledzilem i gdzies wyczytalem to wiercisz otwory w
    schodach betonowych i wkrecasz 3 kolki w taki sposob aby rowno bylo.
    Pozniej kladziesz stopien i pianujesz pod spodem dociskasz jakims
    betonitem lub ciezkim elementem Stopien trzyma i juz. Piana powinna
    byc niskoprezna.
    Mokre roboty niepotrzebne. Mozesz tez uzyc jakis specjalnych kolkow
    ale cena wieksza i roboty z ustaleniem poziomu wieesze. Pozatym przy
    mocowaniu bez piany szczelina bedzie i stopien dudnic bedzie.
    Ja na stopnie mam inny pomysl. Plyta OSB i na to wykladzina
    przybijana do OSB za pomoca zszywek tapicerskich. Zszywki beda
    niewidoczne. Wykladzina wymieniana co jakis czas. Taniej i mniej
    roboty. Schody lakierowane pozniej i tak wygladaja jak w kaminicach.
    Lakier zdrapany i slisko jak cholera. Po kielichu mozna orla wywinac.
    Koszt schdow z wykladzina jakies 10 razy taniej niz drewno + robota
    stolarza. Pozatym efekt estatyczny lepszy niz lakierowane schody. Ale
    to juz kwestia gustu oraz lokalizacji schodow.
    Najgorsze jest jednak przy schodach lakierowanych sliskosc. Pozniej
    ludziska w celu ochrony lakieru i tak wykladzine/chodniczek klada i
    mocuja za pomoca pretow w podstopnicach aby wykladzina sie nie
    zeslizgiwala.

  • 4. Data: 2009-12-14 14:52:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak chcesz szczegółów to tu pytaj/czytaj:
    http://www.e-manta.eu/forum/index.php
    Ja kleję tylko na piankę niskorozprężną dwuskładnikową. Bez kołków.

    Robert

  • 5. Data: 2009-12-14 15:54:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wyrówniania betonowych schodów. Czy muszą one być wyrównane czy
    > dopuszczalne są w takim stanie jak je wylali, tzn gdzieniegdzie będzie

    Moim zdaniem tylko kolki, latwiej, pewniej i trwalej.

  • 6. Data: 2009-12-14 16:02:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 14 Gru, 14:26, "..::Adam::.." <e...@o...pl> wrote:

    >Mokre roboty niepotrzebne. Mozesz tez uzyc jakis specjalnych kolkow
    >ale cena wieksza i roboty z ustaleniem poziomu wieesze.

    Wlasnie ustalenie poziomu bedzie latwiejsze, akoszty bez przesady.

    >Pozatym przy mocowaniu bez piany szczelina bedzie i stopien dudnic bedzie.

    Bo maja byc kolki_i_piana.

  • 7. Data: 2009-12-14 18:55:00
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Gru, 17:02, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    21g2000yqj.googlegroups.com...

    > Wlasnie ustalenie poziomu bedzie latwiejsze, akoszty bez przesady.

    No niewiem kolek zwykly 0,50 PLN
    kolek z masa aby wkrecic go w stopien i zatopic w beton jakies 20 PLN
    - chyba

  • 8. Data: 2009-12-14 19:37:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >No niewiem kolek zwykly 0,50 PLN
    >kolek z masa aby wkrecic go w stopien i zatopic w beton jakies 20 PLN
    >- chyba

    Przesadziłeś ponad 10 razy.
    Takie kołki to kosztują ok 1.5zł sztuka
    http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=KO%C5%8
    1KI+DO+SCHOD%C3%93W

    Kris

  • 9. Data: 2009-12-14 19:44:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    21g2000yqj.googlegroups.com...

    >No niewiem kolek zwykly 0,50 PLN
    >kolek z masa aby wkrecic go w stopien i zatopic w beton jakies 20 PLN

    No to ja nie wiem o jakich Ty kolkach piszesz.

    http://www.allegro.pl/item848968566_kolek_kolki_do_m
    ontazu_stopni_na_beton_fischer.html

    A sa i tansze odpowiedniki.

  • 10. Data: 2009-12-15 11:19:40
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ghost said the following on 14.12.2009 20:44:
    esz.

    > http://www.allegro.pl/item848968566_kolek_kolki_do_m
    ontazu_stopni_na_beton_fischer.html

    > A sa i tansze odpowiedniki.

    fischer jest niepotrzebny. Stopien debowy przykjeony na sama piane przy
    probie oderwania ulega zniszczeniu.
    Wystarcza zwykle konfirmanty tylko aby wypoziomowac stopien a potem sama
    piana.
    S.