  • 11. Data: 2009-12-15 12:32:24
    Temat: Re: Montaz drewnianych stopni na betonie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:m08kv6-rs3.ln1@kerber.swps.edu.pl...
    > Ghost said the following on 14.12.2009 20:44:
    > esz.

    ontazu_stopni_na_beton_fischer.html A

    > fischer jest niepotrzebny. Stopien debowy przykjeony na sama piane przy
    > probie oderwania ulega zniszczeniu.
    > Wystarcza zwykle konfirmanty tylko aby wypoziomowac stopien a potem sama
    > piana.

    Ja mam na fischeropodobnych (polowa ceny chyba), mi sie podobaja stopnie, na
    ktorych nie widac zadnych sladow montazu.

  • 12. Data: 2009-12-15 14:04:38
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ghost said the following on 15.12.2009 13:32:

    > Ja mam na fischeropodobnych (polowa ceny chyba), mi sie podobaja
    > stopnie, na ktorych nie widac zadnych sladow montazu.

    W tym rozwiazaniu ktore proponuje tez nie widac. Konfirmanty wkrecasz
    tylko troche od dolu, tak aby sie na nich opieral stopien - aby sie dalo
    go wypoziomowac, a potem pianujesz.
    Od gory nic nie widac, nie jest to metoda ze kolek na wylot i zaslepka.
    S.

  • 13. Data: 2009-12-15 15:05:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > W tym rozwiazaniu ktore proponuje tez nie widac. Konfirmanty wkrecasz
    > tylko troche od dolu, tak aby sie na nich opieral stopien - aby sie dalo
    > go wypoziomowac, a potem pianujesz.

    I sa mocowane wylacznie do stopni, a od dolu tylko oparte o beton?

  • 14. Data: 2009-12-15 15:14:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Ghost"

    > I sa mocowane wylacznie do stopni, a od dolu tylko oparte o beton?

    Stoją na konfirmatch, które są wkręcone w beton. A stopień do betonu tylko
    pianą.

    Robert

  • 15. Data: 2009-12-15 15:30:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ghost"

    > Stoją na konfirmatch, które są wkręcone w beton. A stopień do betonu tylko
    > pianą.
    >
    > Robert

    W takim razie czemu drogie konfirmaty zamiast tanich wkrętów do drewna ?

  • 16. Data: 2009-12-15 16:05:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura"

    > W takim razie czemu drogie konfirmaty zamiast tanich wkrętów do drewna ?

    Konfirmat wkręcony w beton (dla jasności w kołek) przeniesie większe
    obciążenie niż wkręt.
    Jak ktoś z wagą 122 kg będzie skakał na jednej nodze po stopniach to
    konfirmat daje pewność, że się nie wbije w kołek.
    A jak potrzeba większej regulacji tak, że musi wystawać np. 20 mm to
    konfirmat daje większą sztywność. Nie kolebie się jak wkręt.

    Robert

  • 17. Data: 2009-12-15 17:13:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > A jak potrzeba większej regulacji tak, że musi wystawać np. 20 mm to
    > konfirmat daje większą sztywność. Nie kolebie się jak wkręt.

    To ja jednak polecam te kolki fischeropodobne.

  • 18. Data: 2009-12-16 08:16:11
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ghost said the following on 15.12.2009 18:13:
    > To ja jednak polecam te kolki fischeropodobne.

    Wiesc gminna niesie, ze od fischeropodobnych moze peknac stopien..

    S.

  • 19. Data: 2009-12-16 09:00:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Wiesc gminna niesie, ze od fischeropodobnych moze peknac stopien..

    Uhm, po odpwowiednio mocnym uderzeniu siekiera albo czyms podobnym. Nie
    ladnie plotki wymyslac. Ja z kolei nie widze sensu pakowac sie w papranine z
    konfirmatami.

  • 20. Data: 2009-12-16 09:49:45
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ghost said the following on 16.12.2009 10:00:
    > Uhm, po odpwowiednio mocnym uderzeniu siekiera albo czyms podobnym. Nie
    > ladnie plotki wymyslac. Ja z kolei nie widze sensu pakowac sie w
    > papranine z konfirmatami.

    Jak kto woli, z konfirmatami prosciej, nie trzeba wiercic stopnia, tylko
    sie go opiera i pianuje.
    S.