  • 11. Data: 2013-01-21 10:54:19
    Temat: Re: Montaż okien - ciepły
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 10:52:05 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ktoś tu pisał że w mieszkaniu 3 pokojowym dopłacił 2000zł-
    Korekta- Franc pisał 600zł nie 2000zł.
    Kwota niższa ale i te 600zł w mieszkaniu nie tak szybko się zwróci.

  • 12. Data: 2013-01-21 11:48:54
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Irek N. wrote:
    > Ano właśnie. Dostawca okien uświadomił nie, że jest coś takiego jak
    > ciepły montaż przy użyciu taśm f-my Soudal.
    > Wszystko fajnie, ale odjechałem cenowo jak zobaczyłem ofertę. Ciepły
    > wychodzi 3,4 raza drożej, niż tradycyjny (na kotwach i pianie).
    > Podobno taśmy do tego montażu są bardzo drogie (to zaraz sprawdzę).

    to jakas bzdura, jak dla mnie, budowali sie w rodzinie i:

    duza firma z Wroclawia (gdzie kupowali okna i montaz), tasma od lekkiej wilgoci
    po tynkowaniu sie odspaja od okna pcv, nie wiaze sie z plastikiem ale betonu
    sie trzyma jak SKUR****N mocno. Tylko plastiku lipnie. Pod spodem jest tylko
    zamkniete powietrze? Co to ma dac? NIE WIEM, jakas sciema majaca na celu
    wymusic dodatkowe dudki.

    Przy parapetach okien nie otwieralnych to tak to nakleili jakby byli pijani (a
    okna sa wypoziomowane wiec nie wiem). Miejscami nie nakleili itd. Jak jest
    pustak to kleili na ta azurowa czesc, bez sensu trzeba wczesniej zamkac komorky
    piana albo zaprawa.

    Daj spokoj, tynk sie tego nie trzyma - moze odpadac, trzeba zaciagnac zaprawa
    do klejenia styropianu ale tego nikt nie doradzil.

    Moje zdanie, daj spokoj okna ciut mniejsze od otworow, docisniesz ladnie
    styropianem przy ocieplaniu, duzo piany i niech wystaje - zetniesz pod katem
    pianke i bedzie to samo za znacznie mniej.

  • 13. Data: 2013-01-21 15:19:15
    Od: p...@t...pl

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 11:48:54 UTC+1 użytkownik Koteczek napisał:
    > Moje zdanie, daj spokoj okna ciut mniejsze od otworow, docisniesz ladnie
    >
    > styropianem przy ocieplaniu, duzo piany i niech wystaje - zetniesz pod katem
    >
    > pianke i bedzie to samo za znacznie mniej.

    Jestem podobnego zdania. Do montażu należy jedynie brać dobrą, gęstą po stwardnieniu
    pianę, pilnować, aby nie zwietrzała przez następne tygodnie i przede wszystkim
    trzymać się zasad. Dla tego napisałem "podobnego zdania". Otwór nie może być zbyt
    mały. Piana mam za zadanie przenosić wszelkie naprężenia, a jej zbyt mała ilość może
    spowodować odspojenie. Mamy wtedy ładny mostek. Zwrócić uwagę należy również na
    montaż parapetów. Przy tej czynności często majstry dłubią niemiłosiernie pianę
    zastaną, a nie są wstanie jej potem uzupełnić. Dla tego warto po skończonej robocie
    uszczelnić styk okna z parapetem wewnętrznym, a po jakimś czasie schylić się i
    zajrzeć pod zewnętrzny. Często można tam zastać szczeliny na pół palca(oczywiście mam
    na myśli wszelkie parapety metalowe, plastiki itp, a nie klinkier. Ten tak nie
    pracuje.).

  • 14. Data: 2013-01-21 15:22:51
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 01:54:19 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Korekta- Franc pisał 600zł nie 2000zł.
    > Kwota niższa ale i te 600zł w mieszkaniu nie tak szybko się zwróci.

    To nie chodzi, że ma mi się to w ogrzewaniu zwrócić. Nie taką rolę pełni to
    u mnie.

    Z sadasy chodzi o to, że ciepły montaż (folie paroprzepuszczalne itp) ma
    zabezpieczać przed przenikaniem wilgoci do środka mieszkania wokół ramy
    okiennej. Tak samo wg założeń ma umożliwiać wychodzenie wilgoci na
    zewnątrz, ale już nie pozwolić jej wrócić.

    W zeszłym roku miałem już grzyba na ścianach przez wilgoć.
    Wymieniłem okna + ciepły montaż + nawieniki (fakt, potrafi wiać z nich
    zimnem) i póki co nie wylazł.
    Oczywiście, zamówiłem ekipę do odgrzybiania (usługa kosztowała 1500 za dwa
    pokoje i kuchnię) - jakaś straszna chemia.

    --
    Franc

  • 15. Data: 2013-01-21 15:25:16
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 11:48:54 +0100, Koteczek napisał(a):

    > Moje zdanie, daj spokoj okna ciut mniejsze od otworow, docisniesz ladnie
    > styropianem przy ocieplaniu, duzo piany i niech wystaje - zetniesz pod katem
    > pianke i bedzie to samo za znacznie mniej.

    Jakkolwiek by kolega rozumiał "dużo piany", okna nie powinny być mniejsze
    od dziury po max. ok. 2 cm z każdej strony. Więcej to jest już druciarstwo.
    Tak samo kliny muszą zostać. Pilnuj tego.

    --
    Franc

  • 16. Data: 2013-01-21 15:31:35
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Ktoś coś wie więcej? Jakieś doświadczenia?

    Oprocz tasm nalezy uwzglednic kotwy, ktore utrzymuja okna w warstwie
    oceiplenia.Tzn. okno nie opiera sie o mur tylko jest wsparte na kotwach.
    One robia cene.

    Same tasmy to max pareset PLN.
    U siebie robilem montaz tradycyjny, a potem samemu nakleilem tasme
    paroszczelna od wewnatrz i tasme rozprezna miedzy oknem, a styropianem.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 17. Data: 2013-01-21 15:32:10
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ja kazda nowość tak i to kosztuje. A czy warto?
    No właśnie.

    > Popytaj może lepiej ile by kosztował montaż w warstwie ocieplenia- to ma moim
    zdaniem większy sens.
    Zapytałem, czy możemy zrobić samemu wszystko za wyjątkiem osadzenia
    okien... na razie nie przeszło. :)
    Mam dostać szczegółową rozpiskę co ile kosztuje w tym montażu, zobaczymy
    co wyjdzie.

    > I przy okazji sprawdz oferte Drutexu- jakby nie było najwiekszy producent okien w
    Europie chyba, a ostatnio ostro promuja swój nowy produkt:
    > http://www.drutex.pl/pl/aktualnosci/aktualno%C5%9Bci
    -2013/drutex-wprowadza-na-rynek-nowe-okno-energooszc
    zedne-iglo-energy.html

    Ja już mam okna, tylko nie zdążyłem ich zamontować ze względu na
    aurę/opieszałość moich budowlańców. Mam potrójne, co zważywszy na
    miejsce zamontowania - hala przemysłowa - i tak jest lekkim przegięciem :)
    Niemnie jednak THX, jak za rok chałupę będę budował, kto wie, może będą
    w sam raz.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2013-01-21 15:42:54
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    mam na myśli wszelkie parapety metalowe, plastiki itp, a nie klinkier. Ten tak nie

    Chyba tak się właśnie skończy. Tradycyjny montaż i od razu folia
    zabezpieczająca, albo ocieplenie - przynajmniej w szpalety (coby pianka
    słonka nie widziała).
    Słyszałem, że policzone wszystko jest na około 20mm w okół okna, więc
    pianki wejdzie trochę. Zakontraktowany jest Soudal, podobno jest bardzo
    dobra i nie tworzy pęcherzy.

    Zastanowiły mnie jeszcze jedno. Każą odklejać folię zabezpieczającą
    najlepiej od razu po montażu, inaczej może zwulkanizować do plastiku i
    nie będzie się jej dało odkleić. Hmm... myślałem że zostanie do tynkowania.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2013-01-21 15:48:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 15:25:16 UTC+1 użytkownik Franc napisał:
    > Jakkolwiek by kolega rozumiał "dużo piany", okna nie powinny być mniejsze
    >
    > od dziury po max. ok. 2 cm z każdej strony. Więcej to jest już druciarstwo.
    >
    > Tak samo kliny muszą zostać. Pilnuj tego.

    A a niby po co kliny maja zostać?
    Kliny służa do tymczasowego usztywnienia okna. Jak juz jest usztywnione klinami to
    mocuje sie na kotwy painkę i kliny wywala. Kliny nic nie wnosza do montazu a dla
    wrazliwych to dodatkowy mostekj cieplny;)

  • 20. Data: 2013-01-21 15:52:13
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Oprocz tasm nalezy uwzglednic kotwy, ktore utrzymuja okna w warstwie
    > oceiplenia.Tzn. okno nie opiera sie o mur tylko jest wsparte na kotwach.
    > One robia cene.

    Ja mam na płasko ze ścianą. Równane do zewnętrznej, więc okno nie będzie
    wystawało.

    > Same tasmy to max pareset PLN.
    No właśnie jak sprawdzałem, to 10PLN/mb netto dla 75mm szerokości
    (komplet obu taśm).

    > U siebie robilem montaz tradycyjny, a potem samemu nakleilem tasme
    > paroszczelna od wewnatrz i tasme rozprezna miedzy oknem, a styropianem.

    Też pytałem - nie zalecają. Ponoć trzeba przynajmniej 15mm na futrynie i
    wypadało by jeszcze trochę ociepleniem przykryć. Robi się z tego 25-30mm
    i okno zaczyna wyglądać niefajnie. Ciekawe jak jest naprawdę.

    tak przy okazji
    http://www.cieplymontaz.com.pl/index.php/sposob-wyko
    nania

    Fajne jest to, że rysunek pokazuje inaczej niż mają na filmie nagrane i
    bądź tu człowieku "mondry" ;)

    Miłego.
    Irek.N.