  • 31. Data: 2013-01-22 11:57:45
    Temat: Re: Montaż okien - ciepły
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 02:39:46 -0800 (PST), Adam napisał(a):

> [...]
    mocuje sie na kotwy painkę i kliny wywala. Kliny nic nie wnosza do montazu a dla
    wrazliwych to dodatkowy mostekj cieplny;)

    > Od dolu powinny zostac i wspierac okno :) Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie od dolu
    zadnego mocowania z tego co pamietam nie bylo - bo i jak do porothermu ktory z gory
    ma otworki przymocowac jakakolwiek kotwe? :) Wszystkie kliny ktore musza wspierac
    okno w wyznaczonych przez producenta miejscach (inaczej rama sie wygnie w banana)
    lekko scialem jak przeszkadzaly i zostawilem "na wieki" w czelusci piany pod
    parapetami :)
    > pozdr.

    Ustawcie łamanie linii po iluśtam znakach. Wychodzą jednolinijkowce,
    których czytać się nie da.

    Otwór do montażu oknien musi być przygotowany. Jeżeli montażyści montowali
    okno bezpośrednio na porother od góry i dołu, to dali ciała. Powinno to
    otynkować i dopiero wtedy.

    --
    Franc

  • 32. Data: 2013-01-22 12:06:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 11:39:46 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    lekko scialem jak przeszkadzaly i zostawilem "na wieki" w czelusci piany pod

    Na dole to najlepiej jak jest listwa montazowa. Jak nie ma listwy to dolne
    kliny(plastyk lub impregnowane drewno) się zostawia.
    Boczne i górne sie wywala.
    Tak np Jareko zaleca a na oknach to on sie raczej zna;)

  • 33. Data: 2013-01-22 12:11:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 11:57:45 UTC+1 użytkownik Franc napisał:

    > Ustawcie łamanie linii po iluśtam znakach. Wychodzą jednolinijkowce,
    > których czytać się nie da.

    Lawa2 :)

    > Otwór do montażu oknien musi być przygotowany. Jeżeli montażyści montowali
    > okno bezpośrednio na porother od góry i dołu, to dali ciała. Powinno to
    > otynkować i dopiero wtedy.

    Po co tynkowac ? Po otynkowaniu tez nie da sie zamocowac kolka ;) Od dolu mam
    wszedzie listwy podparapetowe (montazowe) - nie trzeba nic tynkowac, te otwory
    wszystkie sa szczelnie zapianowane pod parapetami - piana cieplejsza od tynku ... :)
    jezeli chodzi o stabilnosc kolkow to nie ma zadnego problemu - wszystkie trzymaly
    "jak glupie" i nie dalo sie ich ruszyc (nie wyciagalem - wszystkie od dolu
    zostawilem, z bokow i gory juz nie pamietam :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2013-01-22 12:12:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 12:11:00 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    ... :) jezeli chodzi o stabilnosc kolkow to nie ma zadnego problemu - wszystkie

    ^ kolkow / klinow mialo byc !

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2013-01-23 10:39:01
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >W zeszłym roku miałem już grzyba na ścianach przez wilgoć.

    Grzyb robi się z powodu braku wentylacji lub złej wentylacji i braku grzania

    >Wymieniłem okna + ciepły montaż + nawieniki (fakt, potrafi wiać z nich
    >zimnem) i póki co nie wylazł.

    No właśnie nawiewniki ...
    Szczelne okna + brak wentylacji = grzyb :)

  • 36. Data: 2013-01-23 17:56:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Grzyb robi się z powodu braku wentylacji lub złej wentylacji i braku
    > grzania ...

    > No właśnie nawiewniki ...
    > Szczelne okna + brak wentylacji = grzyb :)

    Pieczarkarnia to dochodowy interes...

    --
    Darek

  • 37. Data: 2013-01-23 22:20:21
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Obiecałem że się dowiem, no to się dowiedziałem.
    Montaż okien wyceniono na 20pln/mb. Montaż ciepły kosztuje 45pln/mb.
    Różnice jakie podałem, wynikły z jeszcze jednego, w ofertach były różne
    zakresy, raz tylko hala, raz z budynkiem socjalnym. Było napisane, ale
    nie doczytałem.

    W cenie ciepłego jest wszystko, przygotowanie ścian, gruntowanie, taśmy
    i montaż. Same taśmy Soudala to około 10PLN/mb dla kompletu.

    Fajne jest to, że biorąc na siebie taśmy i przygotowanie ścian (kłopotu
    raczej nie będzie, "ytong na cieńko" mam) montaż podrożał tylko o 7pln/mb.

    To tak aby zakończyć pozytywnie :)

    Irek.N.