  • 11. Data: 2013-02-22 16:24:31
    Temat: Re: Mostek cieplny ku przestrodze
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    http://remonter.poznan.pl/wp-content/uploads/2012/02
    /wieszak-kotwowy-do-poddaszy-grzybek-do-profili-CD.j
    pg

  • 12. Data: 2013-02-22 21:45:53
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

> [...]
    > koszty nawet zakładając, że obyłoby się bez zniszczeń
    > - zamknąć szczelinę wentylacyjną od dołu - będzie trochę lepiej bo
    > powietrze jak raz się nagrzeje to nie będzie się tak szybko wychładzało,
    > więc straty przez grzybki będą mniejsze, ale pojawi się ryzyko
    > zawilgocenia wełny. Na szczęście deskowanie jest z OSB więc nie zgnije.
    >
    > Osobiście skłaniałbym się do trzeciego rozwiązania z zastrzeżeniem, że
    > zamykamy szczelinę wentylacyjną tylko na zimę. ZTCW to od środka wszędzie
    > ma folię paroszczelną więc wełna nie powinna zawilgotnieć, a w okresie

    A nie da się u góry i dołu pustki powietrznej wstrzyknąć jakiejś pianki
    izolacyjnej coby np zlikwidować tę pustkę? Wiem że to trochę niefachowo ale
    zkładając że jest paroizolacja dobrze zrobiona to nie powinno się nic
    takiego dziać chyba...

  • 13. Data: 2013-02-24 11:39:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 lutego 2013 10:52:43 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > ci�gu kilku godzin temperatura spada o 2-3 stopnie. Pojecha�em

    Ale co w tym nieprawidlowego? Gdyby byla podlogowka to temperatura spadalaby znacznie
    wolniej. To poddasze - znacznie nizsza akumulacja ciepla niz na parterze. Poddasze to
    taki prawie-szkieletor. Dlatego kompletnie nie rozumiem po co ludzie na poddaszach
    instaluja kaloryfery zamiast jak cywilizowani ludzie wrzucic tam podlogowke, jak na
    parterze. Komfort 100 x wiekszy :)

    > wida� b�yszcz�ce wystaj�ce kawa�ki wszystkich grzybk�w. Kto� sobie
    zrobiďż˝
    > bardzo dobry radiator i grzeje szczelin� wentylacyjn� ch�odz�c
    jednocze�nie

    Ja rowniez stawiam ze to nie to. Wychlodzone profile to "standardowy" blad - spytaj
    inwestora kto kladl ocieplenie. Ja stawiam ze ocieplenie jest zrobione do bani -
    wystarczy mala szczelinka, niedokladne dopasowanie welny i juz wiatr wwiewa chlodek w
    profile i te sa wyraznie chlodniejsze. Powierzchnia styku grzybka z profilami jest
    zbyt mala (to sa jakies milimetry kwadratowe!) zeby moglo to miec znaczacy wplyw na
    wychladzanie profili / poddasza.

    Badania termowizyjne to jedyna mozliwosc zeby to sprawdzic przed niepotrzebnym
    wydaniem kupy kasy na naprawe "grzybkow" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-02-24 19:51:58
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adam napisał(a):

    > Ale co w tym nieprawidlowego? Gdyby byla podlogowka to temperatura spadalaby
    > Znacznie wolniej. To poddasze - znacznie nizsza akumulacja

    Z pewnością... Postawienie dwóch pieców akumulacyjnych a' 300kg każdy
    też by ograniczyło gradient temperatur. ;)

> [...]
    > jest zbyt mala (to sa jakies milimetry kwadratowe!)
    > zeby moglo to miec znaczacy wplyw na wychladzanie profili / poddasza.

    A, tu się nie zgodzę. To są tylko milimetry i aż milimetry. Nie
    zapominaj, że jest to stal, która jest doskonałym przewodnikiem ciepła.

    > Badania termowizyjne to jedyna mozliwosc zeby to sprawdzic przed niepotrzebnym
    wydaniem kupy kasy na naprawe "grzybkow" :)
    > pozdr.

    Tu, z kolei, zgodzę się w całej rozciągłości :)
    --
    zbigi

  • 15. Data: 2013-02-25 10:12:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Adam napisał(a):

    > A, tu się nie zgodzę. To są tylko milimetry i aż milimetry. Nie zapominaj,
    > że jest to stal, która jest doskonałym przewodnikiem ciepła.

    I te milimetry mialyby wychladzac profile tak, ze widac je na plycie
    gipsowej? Bardzo watpie. Moim zdaniem standardowo brak welny w profilu i
    zostawiony dostep powietrza z zewnatrz, ktore przeplywa swobodnie przez
    profile.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2013-02-25 10:12:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > a jakies dziury i przepływ zimnego powietrza w profilach rusztu?

    Z tego co wiem w skosach nie idą żadne instalacje. Widziałem zdjęcia z
    układania wełny i ułożona bardzo porządnie. Pierwsza warstwa między krokwie
    sznurowana zarówno od strony szczeliny wentylacyjnej jak i od strony
    pomieszczenia. Druga warstwa położona po całości bez cięcia wełny na kawałki
    i dociśnięta rusztem.

    Jak zapytałem o to czy w profilach jest wełna to właściciel zrobił wielkie
    oczy więc pewnie jej tam nie ma bo jak wykonawcy nie przypilnujesz to nigdy
    nie włoży :-)
    Ale to nie jest podstawowy problem, bo gdyby tam nie było zimna od za
    długich grzybków to i nie byłoby problemu że to zimno się rozchodzi wzdłuż
    profili.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-02-25 10:18:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "margol" napisał w wiadomości grup

    > Przepraszam za pytanie poza konkursem, ale ile powinno trwać
    > ochłodzenie takiego poddasza o 1st przy temp. zewn w okolicy 0 st.?

    To zależy od wielu rzeczy:
    - temperatury początkowej (im wyższa różnica pomiędzy wewnętrzną a
    zewnętrzną tym szybszy spadek o pierwszy stopień)
    - powierzchni ścian zewnętrznych i ich izolacyjności
    - od akumulacyjności ścian wewnętrznych, stropu mebli wylewek itd.

    Dla przykładu u mnie przy takiej pogodzie jak obecnie 0-5 stopni przez 12
    godzin wychładza się mniej więcej o 2 stopnie z 21 do 19.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-02-25 10:28:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ale co w tym nieprawidlowego?

    To że tak nie powinno być, nawet w moim rodzinnym kanadyjczyku ocieplonym
    zaledwie 8cm wełny z drewnianym stropem bez wylewek czyli o znikomej
    akumulacyjności temperatura tak szybko nie spadała.

> [...]
    > zbyt mala (to sa jakies milimetry kwadratowe!) zeby moglo to miec znaczacy
    > wplyw na wychladzanie profili / poddasza.

    Gdyby w profilach była wełna to grzybek nie "oddawał" by zimna inaczej jak
    tylko przez styk czyli tak jak piszesz prawie wcale. Ale wełny
    prawdopodobnie nie ma więc grzybek "oddaje" zimno nie tylko przez dotyk
    profilu, ale przez swoją nieosłoniętą boczną powierzchnię która jest w
    profilu czyli jakieś 36cm2 (6x3 x dwie strony). A to wystarczająca
    powierzchnia by ochłodzić powietrze które jest w tym profilu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-02-25 10:51:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    > Druga warstwa położona po całości bez cięcia wełny na kawałki i dociśnięta
    > rusztem.

    Bez sensu. Wystarczy, ze ciesle postawia nie w pionie krokwie i ten caly
    dociety kawalek nie ma sensu. Moze to jest ta przyczyna. Ocieplenie jest
    przewiewane.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2013-02-25 11:13:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Bez sensu. Wystarczy, ze ciesle postawia nie w pionie krokwie i ten caly
    > dociety kawalek nie ma sensu. Moze to jest ta przyczyna. Ocieplenie jest
    > przewiewane.

    Co ma równość krokwi do _drugiej_ warstwy? Przecierz drugą warstwę dajesz
    pasami o szerokości rolki jeden koło drugiego nie przejmując się gdzie (i
    pod jakim kątem) idą krokwie.

    Pozdrawiam
    Ergie