  • 1. Data: 2013-07-11 09:59:50
    Temat: Może jednak k...@g...com ma rację? :-))
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Niełatwo jest mieszkać w domu...

    "...
    Pan Józef po 25 latach mieszkania w centrum Warszawy wyprowadził się do
    własnego domku w lesie. Odwiedziliśmy go, żeby porozmawiać o tej decyzji i
    o tym jak zmieniło się jego życie.
    Pan Józef pokazuje nam swój dom w technologii kanadyjskiej ustawiony
    malowniczo wśród strzelistych drzew. Zastajemy go, gdy właśnie porządkuje
    ogródek, zbierając szczapy drewna na jedno miejsce.
    - Dlaczego postanowił pan wyprowadzić się z centrum?
    - A bo nie szło wytrzymać. Hałas taki, że uszy pękały. O czwartej rano już
    tramwaj jechał. Cały dzień te samochody i samochody. Dwadzieścia lat
    petycje pisaliśmy do gminy żeby te tramwaje nie jeździły. I żeby parking
    pod blokiem u nas to był tylko dla mieszkańców bo tak sobie na nim stawał
    kto chciał. Tablice jakieś ETM, LLU - wkładaliśmy kartki za wycieraczki
    żeby tu nie parkowali ale nic nie dawało. No i drogo. W sklepach drogo.
    - I tak pan postanowił się wyprowadzić?
    - No tak. Bo te petycje do magistratu nic nie dawały. Tramwaje jak jeździły
    tak jeździły. Dalej parkował kto chciał. A w sklepach było tylko drożej. I
    te sklepy to likwidowali. Był spożywczak - jest bank. Był szewc - jest
    bank. Był zegarmistrz - jest jakiś, mówię panu, kepab - nawet nie wiem czy
    to dobre, ale kręcą się jakieś arabusy, podejrzane takie, ja byłem w Libii
    na kontrakcie do ochrony polskich inwestycji, to ja wiem do czego takie
    arabstwo jest zdolne. To wziąłem starą pod pachę, sprzedali my mieszkanie i
    kupili tu domek, w Woli Dzbądzkiej - ja już jestem emerytem mundurowym,
    córka wyjechała do Anglii, wie pan.
    - I jest pan zadowolony?
    - No tak pobieżnie to tak... trochę, jakby no w miarę jestem zadowolony. Ale
    pan popatrzy. Tu wszędzie są te drzewa. Wysokie takie jak nie wiem co. Nie
    da się pół kroku z domu zrobić żeby drzewa nie spotkać. A drewno na opał
    trzeba za horrendalne pieniądze kupować. Od trzech lat piszę petycje do
    gminy żeby mi pozwolili te drzewa powycinać i spalić, przecież jak tak
    stoją to się marnują, a jakby je spalić to by chociaż ciepło było. A jak
    piorun szczeli albo co? I się na mój dom przewróci? I mi odpisują że to
    jest obszar ochronny i nie podlega wycince. No, a te ptaki? Czwarta rano
    nie mogę spać, bo zaczynają kwiczeć, piszczeć, te swoje świli-świli-świli,
    to jest nie do zniesienia. Całe lato my ze szwagrem próbowali wytruć to
    ptactwo, ale twarde są chamy bo dalej kwiczą jakby ich kto piłą piłował. A,
    no i do sklepu daleko jest. I słaby wybór w tym sklepie - chleb i tanie
    winko mają, a my z żoną zawsze lubili sobie zjeść jaką dobrą rybkę, albo
    oliwki, to z czasów jak wie pan, na misji byłem zagranicznej, a tam to nie
    ma takich rzeczy. No i ta droga. Wąska taka, w ogóle nie wyasfaltowana -
    osiem petycji do gminy wysłałem, żeby tu zrobili taką ładną, szeroką drogę
    asfaltową żeby sobie można było wygodnie samochodem dojechać. A ja mam
    Peugeota 206 i w zimie w ogóle nie idzie nim przejechać, bo takie ośnieżone
    wszystko, w ogóle tu mało co odśnieżają - pięć petycji o to do gminy
    napisałem żeby u nas częściej odśnieżali. A i to szambo - co i raz trzeba
    je opróżniać. Tu my z sąsiadem jedenaście petycji napisali żeby nam
    kanalizację podłączyli. No i zimno jest zimą. W mieście to grzali. No i
    jednak samotnie tak człowiekowi. Siedzi wieczorami i tylko słyszy jak psy
    szczekają, a czasem jak jakieś dziki po ogródku chodzą. Ale najgorsze to
    jest, powiem panu, że tu obok działki sprzedali i będą się jacyś budować -
    ja już pięć razy w gminie byłem żeby nie dawali im pozwolenia, przecież
    nazjeżdża się tu tego chamstwa z miasta, co w ogóle o wiejskim życiu
    pojęcia nie ma i będą się rządzić. Tak że tak... tak panu powiem, no tu też
    niełatwo jest."

    źródło:
    http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/07/11/cytryn-i-
    gumiak-odc-7-jozef-ucieka-z-miasta/

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-07-11 10:06:19
    Temat: Re: Może jednak k...@g...com ma rację? :-))
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-07-11 09:59, Franc pisze:
    > Pan Józef

    I weź takiego miej za sąsiada ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 3. Data: 2013-07-11 10:09:41
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2013 10:06:19 +0200, quent napisał(a):

    > I weź takiego miej za sąsiada ;-)
    Spoko, będzie czujny jak przysłowiowy żuraw - zaraz obcego zobaczy i
    doniesie :-) Lepsze to od monitoringu.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2013-07-11 10:14:11
    Od: wolim <n...@p...tu>

    He he he. Nie ma, kurwa, raju na tym padole :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2013-07-11 10:48:41
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-07-11 10:14, wolim pisze:
    > He he he. Nie ma, kurwa, raju na tym padole :)
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    ;)
    zależy co kto lubi i co wybierze... mi gmina pozwoliła drzewa pod domem
    wyciąć (ale ogrzewam gazem więc do ogrzewania średnio się nadadzą, po
    protu zasłaniały słońce). Roboty przy domu zawsze jest dużo, ale
    niektórzy to lubią ;) - zamontować sobie klimę, położyć kafelki, pokleić
    ściany - dla mnie to przyjemność :) poza tym znalazło się miejsce na
    postawienie basenu pod domem w którym bawimy się dużo lepiej niż w aqua
    parku, auta na noc zamykać nie muszę (choć zamykam), miejsca
    parkingowego nie szukam, mam gdzie składować swoje manele...
    Samego mieszkania w domku mam niecałe 110m2 i jest to IMO idealna
    powierzchnia dla rodziny 2+2 - jak bym miał budować dom to byłby
    podobnej powierzchni (powiększony o część magazynową, bo teraz mam
    jeszcze magazynek ok 50m2 w oddzielnym budynku, którego w ogóle nie
    ogrzewam)
    Pod samym lasem nie mieszkam, ale na uboczu miasteczka, do autostrady
    blisko więc w większym mieście jestem w 10 minut, małe sklepiki na
    pieszo, do stonki warto podjechać autem, za 6zł Tesco przywiezie co chcę
    pod sam dom (z wniesieniem)

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 6. Data: 2013-07-11 11:20:06
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 09:59:50 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Niełatwo jest mieszkać w domu...

    Może to ojciec kogutka był - i kogutek ma złe doświadczenia w rodzinie ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 7. Data: 2013-07-11 11:23:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 09:59:50 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Niełatwo jest mieszkać w domu...

    No nie, dublujecie temat :-) Usenet tego nie wytrzyma:P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-07-11 11:38:11
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2013 02:23:22 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > No nie, dublujecie temat :-) Usenet tego nie wytrzyma:P
    Ke? Jaki dubel, gdzie on? Do wędzarni z nim na 7 zdrowasiek, a pokropić go
    aromatem w płynie i szprycę do mierzenia temperatury zapakować w rzyć.

    No i trzeba napisać pismo do urzędu, tak z pięc razy. :-)

    --
    Franc