  • 1. Data: 2009-08-01 19:03:30
    Temat: Moze nowa lodowka?
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

    Mam stara lodowke. Ostatnio robilem pomiar i wyszlo, ze pobiera 3 kWh.
    Obecnie na rynku lodowki potrafia pobierac ok 0,5 kWh dziennie. Pytanie jest
    bardzo ogolne, ale moze ktos mial podobny dylemat. Czy oszczednosci pradu
    przy nowej lodowce beda tak duze, ze ta lodowka po np. 12 lub 24 miesiacach
    wyjdzie praktycznie za darmo? Wiem, wiem zalezy od kwoty lodowki, ceny pradu
    w moim domu itd. ale moze ktos przerabial juz ten temat? Ew. czy jest jakis
    nudzacy sie matematyk, zeby porobic stosowne wyliczenia? Jestem ciekawy jak
    to wyglada w praktyce?
    pozdrawiam
    MarkX

  • 2. Data: 2009-08-01 20:01:35
    Temat: Re: Moze nowa lodowka?
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

    > Ew. czy jest jakis nudzacy sie matematyk, zeby
    > porobic stosowne wyliczenia?

    Kurna matematyk potrzebny. Jakby zdawało się "starą"
    maturę to ...

    Różnica 2,5kWh zużycia energii po ~40groszy za kWh to
    JEDEN złoty dziennie.

    A dalej to już sobie policz .....

    Pozdrawiam emarcin

    4296 (20090801) __________

  • 3. Data: 2009-08-02 05:54:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

    > Kurna matematyk potrzebny. Jakby zdawało się "starš" maturę to ...

    Dla _c_humanisty kazdy, kto jest w stanie policzyc cos wiecej niz reszta w
    sklepie, to matematyk.

    > Różnica 2,5kWh zużycia energii po ~40groszy za kWh to JEDEN złoty
    > dziennie.
    >
    > A dalej to już sobie policz .....

    Da rade?

  • 4. Data: 2009-08-02 15:22:28
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

    > Mam stara lodowke. Ostatnio robilem pomiar i wyszlo, ze pobiera 3 kWh.
    > Obecnie na rynku lodowki potrafia pobierac ok 0,5 kWh dziennie. Pytanie
    > jest

    coś chyba źle policzyłeś, lodówka 3kWh dziennie?????

    moj star ruski pamir pobiera 340kWh/rok

  • 5. Data: 2009-08-02 17:48:02
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Spiernowski" <J...@z...de> napisał w wiadomości

    > moj star ruski pamir pobiera 340kWh/rok

    Wyjechalem na wakacje na tydzien. Przez ten czas wlaczona byla tylko lodowa.
    Wyszlo 21 kWh. Ta lodowka jest po prostu zdupcona. Grzeje sie caly czas i
    chyba nigdy nie wylacza :)

    MarkX

  • 6. Data: 2009-08-02 19:02:31
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

    > Wyjechalem na wakacje na tydzien. Przez ten czas
    > wlaczona byla tylko lodowa. Wyszlo 21 kWh. Ta lodowka
    > jest po prostu zdupcona. Grzeje sie caly czas i chyba
    > nigdy nie wylacza :)

    Napewno tylko lodóka? Żadnego zasilacza do telefonu,
    telewizora lub wideo
    w "uśpieniu", mikrofalówki z zegarkiem itp?

    Pozdrawiam emarcin

    4299 (20090802) __________

  • 7. Data: 2009-08-02 20:30:30
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    emarcin pisze:

    > Napewno tylko lodóka? Żadnego zasilacza do telefonu,
    > telewizora lub wideo
    > w "u?pieniu", mikrofalówki z zegarkiem itp?

    zalezy jeszcze, co za miernik to liczyl...

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4299 (20090802) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    myslisz, ze na grupach dyskusyjnych to konieczne?

    Sierp

  • 8. Data: 2009-08-03 08:27:19
    Od: "jacek wilczek" <j...@n...wilczek.biz>

    podepnę się pod temat
    szukam lodóweczki z zamrażarką
    ok 170cm
    kolor srebrny
    mile widziane dwa agregaty
    klasa energetyczna A+

    możecie mi coś poradzić ?

    --
    jacek

  • 9. Data: 2009-08-03 09:46:32
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "jacek wilczek" <j...@n...wilczek.biz> napisał w wiadomości
    > klasa energetyczna A+

    Myślę, że klasa A+ to jest "chłyt markietingowy".
    Miesięcznie w eksploatacji wyjdzie parę złotych różnicy.Ile lat będzie się
    zwracał zakup tej droższej z A+?
    Po kilku latach i tak lodówka padnie i będzie wymagała wymiany.
    jagr

  • 10. Data: 2009-08-03 11:15:55
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 1 Sie, 21:03, "MIX-NET" <m...@o...pl> wrote:
    > Mam stara lodowke. Ostatnio robilem pomiar i wyszlo, ze pobiera 3 kWh.
    > Obecnie na rynku lodowki potrafia pobierac ok 0,5 kWh dziennie. Pytanie jest

    I to jest chłyt marketingowy: jakie warunki pomiaru? Podłączona i
    nieotwierana
    czy może pomiary wykonywali w realnych warunkach czyli co jakiś czas
    trzeba otworzyć
    a czasem i coś cieplejszego włożyć. Chyba bym nie ufał tym 0.5kWh.

> [...]
    > wyjdzie praktycznie za darmo? Wiem, wiem zalezy od kwoty lodowki, ceny pradu

    A to można samemu policzyć.