  • 31. Data: 2010-01-27 21:28:54
    Temat: Re: Mrozy powyżej -18C a zużycie gazu
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hjq6kc$51b$1@node2.news.atman.pl...

    > Dla domu 210m^2 sama wentylacja grawitacyjna (-20C -> +22C) to może być
    > ok. 10kW (jedna wymiana na godzinę).

    To chyba niezly gwizd by byl w kanalach, moze przy otwartych drzwiach i
    oknach. U mnie dymek przyzwoicie sie snuje rownomiernym strumieniem do
    kratki wentylacyjnej. Jednej wymiany z tego nie bedzie.

    >Zależy jeszcze jaka kubatura, ale domów raczej nie buduje się jako domków
    >dla krasnali, czy blokowisk (2,50m),

    No ja tak mam. :-)

    > więc na parterze zwykle jest 3m wys. a na piętrze różnie - zależnie od
    > skosów (ale też zapewne 2,80m).

    U mnie 2,5 do 0,5 scianki kolanowej, w sumie kubatura przy sporym metrazu
    posadzek wychodzi wzglednie mala.

    Pozdo.. TK

  • 32. Data: 2010-01-27 22:15:07
    Od: "Paweł K." <P...@g...pl>

    > Uwzglednij jeszcze sprawnosci kotla gazowego i tego w ktorym palisz to
    > drzewo. Z ciekawosci powiem, ze temp. spalin w moim kotle gazowym to ok.
    > 20C. Sprobuj dotkac czopucha kotla stalopalnego albo kominka przy
    > otwartych przepustnicach.
    Mam turbokominek z Makrotermu więc czopuch nie jest aż tak gorący...

  • 33. Data: 2010-01-28 08:06:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > (2,50m), więc na parterze zwykle jest 3m wys. a na piętrze różnie -
    > zależnie od skosów (ale też zapewne 2,80m).

    3 metry na parterze i 2,80m na pietrze?
    Kto takie wysokie pomieszczenia teraz robi. Specjalnie na to uwagi nie
    zwracałem ale raczej nie spotkałem nowowybudowanego domu z pomieszczeniami
    na parterze wysokości 3 metrów.
    2,5-2,8 to owszem.

    Krzysiek

  • 34. Data: 2010-01-28 17:51:56
    Od: M <M...@w...pl>

    kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > 3 metry na parterze i 2,80m na pietrze?

    Na parterze zwykle jest salon i otwarta jadalnia, czasem jeszcze
    kuchnia. Wychodzi czasami i 10m długości. Zrobienie tam 2,50m czy nawet
    2,60m daje wrażenie nory a nie salonu. Wiem, że to kosztuje - ale 2,60m
    to robią developerzy aby więcej pięter upchać.

    > Kto takie wysokie pomieszczenia teraz robi. Specjalnie na to uwagi nie
    > zwracałem ale raczej nie spotkałem nowowybudowanego domu z
    > pomieszczeniami na parterze wysokości 3 metrów.
    > 2,5-2,8 to owszem.

    Ja nie twierdzę, że to ma być jak w przedwojennej kamienicy 3,60m czy
    4m. Jednak 2,80m (jak ktoś ma salon ok. 16m^2) czy 2,90m na dole to IMHO
    minimum.

    Na poddaszu (w sypialniach) może być mniej. Jednak do snu potrzeba
    trochę kubatury. Chyba, że ktoś trzyma ciągle otwarte okno - ale z
    otwartym oknem to nie uda się w mróz ogrzać 900W (jak tutaj niektórzy
    podają). Biorąc pod uwagę skosy i tak lepiej zrobić 2,70m-2,80m

    M.

  • 35. Data: 2010-01-28 19:24:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Sty, 09:30, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Miał to porażka. miałem kiedyxś epizod w zyciu z paleniem miałem i weglem
    > brunatnym. Porażka. Chodzbyś nie wiem jak sie starał to syfu z tego wszędzie
    > pełno.

    Ja od parunastu dni pale w kominku brykietami z wegla brunatnego.
    Potwierdzam - syf niemilosierny:/ To co kupilem wyjaram do konca (na
    szczescie zostalo na jeszcze 2-3 dni) i musze zalatwic sobie w koncu
    ten brykiet drzewny - tansze to i czyste :)

    > Węgiel juz lepiej ale wychodzi porównywalnie z gazem pod względem kosztów
    > wiec jak jest mozliwość gazu to wegiel bez sensu moim zdaniem
    > Tak sobie licże że u mnie wegla spalałbym 25 kg dziennie przy takich
    > temeraturach jakie sa teraz. To jest ok 15-20zł czyli ok 500zł miesięcznie.

    Ja dokladnie spalam 25kg brykietu z wegla brunatnego w tym momencie
    (przy -20 w nocy:-) Przy 0 idzie polowe mniej.

    > Gazem wyszłoby podonbnie jak myślę i czytam(plus rekraacja kominkowa
    > oczywiście)

    No nie wiem, nie wiem. Wegiel (zwykly czarny) ma te 28MJ z kg czyli
    ~7,8 tys kWh z tony. Zakladajac sprawnosc pieca na poziomie ~80% to
    daje 6,2 tys kWh za cene.. 550 pln ? Czyli koszt 1kWh to 0,09 pln :)
    Gaz to jednak przynajmniej ze dwa razy tyle!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2010-01-28 20:03:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    n.googlegroups.com...

    >Gaz to jednak przynajmniej ze dwa razy tyle!

    Węgiel za 520zł to był ale w sezonie 2005/2006.

    Według aktualnego cennika węgiel grupy I na składzie to 509zł netto z
    własnym transportem
    http://www.nettg.pl/Page/showLongPage,id=22277

    Mamy więc równe 10gr brutto za kWh z węgla
    Dodajmy jeszcze koszty transportu to z 10gr zrobi się 12-13gr

    1kWh z gazu GZ50 w kotle kondensacyjnym kosztuje 0,166zł brutto loco u
    klienta.

    Więc napewno nie "przynajmniej dwa razy tyle" jak napisałeś.

    A gdzie cena za ten syf i dziadostwo?

    Marek

  • 37. Data: 2010-01-28 20:36:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > kuchnia. Wychodzi czasami i 10m długości. Zrobienie tam 2,50m czy nawet
    > 2,60m daje wrażenie nory a nie salonu. Wiem, że to kosztuje - ale 2,60m

    przesada. sporo takich budunkow widzialem i nigdy nie odniosłem takigo
    wrazenia

> [...]
    > to nie uda się w mróz ogrzać 900W (jak tutaj niektórzy podają). Biorąc pod
    > uwagę skosy i tak lepiej zrobić 2,70m-2,80m

    Ja uwazam ze 2.5-2.6m to rozsądna wysokośc pomieszczeń mieszkalnych

    Kris

  • 38. Data: 2010-01-28 20:57:01
    Od: M <m...@o...pl>

    W dniu 2010-01-28 21:36, Kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > przesada. sporo takich budunkow widzialem i nigdy nie odniosłem takigo
    > wrazenia

    Ja strasznie nie lubię mieszkań 2,50. Okno musi być non-stop otwarte, bo
    duszno robi się natychmiast. Spanie w takim mieszkaniu w sypialni 12m^2
    z zamkniętym oknem to mordęga (rano nie ma czym oddychać). Wysokość
    2,60m daje się jeszcze znieść w klitkowatych mieszkaniach, gdzie pokoje
    mają po 12-15m^2. W kamienicy 2,75m daje się mieszkać (dla pomieszczenia
    typu 16m^2 proporcję są jako takie.).

    > Ja uwazam ze 2.5-2.6m to rozsądna wysokośc pomieszczeń mieszkalnych

    Tak też myślano w głębokim PRL-u gdy masowo budowano bloki z wielkiej
    płyty. Może dlatego powoduje to dysonans. A jak ktoś mieszkał w
    przedwojennej kamienicy 3,30m to nie da się namówić na 2,50m.

    Na poddaszu sufit z GK na 2,70 daje jeszcze możliwość zrobienia
    podwieszanego z oświetleniem. Wtedy odcinamy się od problemów
    dziurawienia folii, mamy separację sufitu użytkowego (wełna, folia,
    etc.) od ozdobnego 10cm niżej (halogenki, duerelki).

    M.

  • 39. Data: 2010-01-28 21:43:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Węgiel za 520zł to był ale w sezonie 2005/2006.
    >
    > Według aktualnego cennika węgiel grupy I na składzie to 509zł netto z

    Dzis slyszalem, ze wegiel po 780, mazowieckie. U Adama moze i po 500, toc to
    chlop ze slaska. :-)

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2010-01-28 21:47:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak też myślano w głębokim PRL-u gdy masowo budowano bloki z wielkiej
    > płyty. Może dlatego powoduje to dysonans. A jak ktoś mieszkał w
    > przedwojennej kamienicy 3,30m to nie da się namówić na 2,50m.

    Powiem Ci, ze dzis mieszkam w starym mieszkaniu o wysokosci chyba ok. 2,8. W
    domu mam 2,5m i nie czuje dysonansu, moze dla tego, ze tam nie mieszkam. :-)
    Po latach mieszkania w takim mieszkaniu wrecz chetnie przeprowadze sie do
    nizszego. Jak dla mnie wysokie mieszkania to zadne fajne cos, choc zalety o
    ktorych piszesz pewnie sa.

    Pozdro.. TK