  • 11. Data: 2011-06-17 20:09:10
    Temat: Re: Mrugajace swiatlo w domu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-06-2011 o 07:20:24 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Witajcie...
    >
    > Mam pytanie do znawców niuansów prawno-technicznych w zakładach
    > energetycznych.
    >
    > Otóż w moim domu - nowym :-) - zauważam problem, który trwa odkąd
    > założyli mi na działce prąd - w lokum zastępczym, gdzie pomieszkiwałem
    > na czas budowy też tak było, a teraz w domu nie znikło.
    >
    > Kiedy świecą się żarówki, to wyraźnie migocą. Nie jest to jakieś
    > jednorazowe przygasanie, tylko wyraźne migotanie trwające w zasadzie
    > cały czas.
    Normalne, napięcie w sieci nie jest stałe tylko zmienia się w pewnych
    granicach
    w takt zmian obciążenia.
    Maxima i minima są określone ustawą, ale jak ich sieć nie przekracza to nic
    nie zdziałasz. Mnie też to wkurzało, zmieniłem żarówki na świetlówki i mam
    spokój.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-06-17 21:54:27
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl>

    > I na co faktycznie mogę liczyć? Czy będą udawali, że nic się nie dzieje,
    > czy jest szansa, że podejdą do sprawy rzetelnie?

    >Gdybyś dostał jakąkolwiek bonifikatę zaraz cała wies by do nich przyszła.
    Bardzo rzeczowe a zarazem ciekawe uzasadnienie odmowy.
    Faktycznie, jeszcze by im się w głowie poprzewracało.

    >Zatem nie dostaniesz :-)
    J. w.

    > Natomiast wiedząc ze jest źle mogą twoją wies w harmonogram remontów
    wpisać i za 5-10lat poprawić. Pismo pisz (na adres swojego rejonu),
    zobaczymy co odpiszą.

    W zasadzie to wiadomo.
    To jest tak samo jak PGNiG który sam sobie sprawdza jakość gazu.
    X. x.

  • 13. Data: 2011-06-20 05:06:28
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Strzelam, że to podłączenie w skrzynce.. wystarczy, że coś bylo
    > pobrudzone, źle dokręcone (np gniazdo bezpieczników nożowych).
    >

    > Też tak uważam, na 100% to nie sąsiedzi.

    A ja się nie zgadzam z tą opinią.
    U mnie w domu migało światło. Uważałem, że to wina 40-letniej instalacji.
    Wymieniłem całą instalację domową, skrzynkę bezpiecznikową i przyłącze
    aż do słupa. A miganie zostało.
    Za mną na linii jest tylko 1 dom. Do trafo mam 3 słupy.
    Podejrzewam, że ktoś sieje spawarką bo sąsiedzi mają.

    Kazek

  • 14. Data: 2011-06-20 08:23:59
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-06-2011 o 07:06:28 Kazimierz Debski <k...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > aż do słupa. A miganie zostało.
    > Za mną na linii jest tylko 1 dom. Do trafo mam 3 słupy.
    > Podejrzewam, że ktoś sieje spawarką bo sąsiedzi mają.

    A Ty w ogóle czytałeś co napisał robercik-us?
    cytuję

    podejrzewasz, że ma sąsiada u którego spawarka działa non stop?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2011-06-20 19:57:31
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > A Ty w ogóle czytałeś co napisał robercik-us?

    Przeczytałem. Ale tu wszyscy sugerowali, że to sprawa instalacji.
    A ja uważam, że niekoniecznie.

    > podejrzewasz, że ma sąsiada u którego spawarka działa non stop?
    Nie. Po prostu u mnie czasem miga mocniej ->spawarka, a czasem tylko
    delikatnie.

    Kazek

  • 16. Data: 2011-06-22 07:58:38
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    Na podstawie tych informacji i objawów typuję 3 rzeczy:
    1. brak dobrego styku, np. w oprawce żarówki - w tym również mozliwe że na
    sieci ZE
    2. uszkodzony odgromnik na sieci ZE
    3. uszkodzony kabel w linii kablowej - dopala się do gruntu

    choć najbardziej możliwy jest brak dobrego styku w instalacji domowej,
    jeżeli w puszkach jest na zaciskach, a nie skrętce.
    Mozliwe jest także wewnętrzne uszkodzenie zabezpieczenia automatycznego
    (bezpiecznik automatyczny), przy małym prądzie będzie tylko iskrzyło bo za
    mała moc żeby wyzwolić go temperaturowo.
    Zakup miernika będzie wskazany, ale wskazówkowego, bo taki pokaże tętnienia
    napięcia, można pożyczyć, bo kupic nie jest już łatwo.
    Kiedyś miałem instalację, w której wybijało bezpiecznik po włączeniu
    odkurzacza. Okazało się że izolacja na kablu była przecięta i odległość była
    taka że zwarcie robiło sie dopiero po włączenniu odkurzacza - w instalacji
    robiły się przepięcia od silnika.
    poozdr.
    Jones

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6227
    (20110621) __________

  • 17. Data: 2011-06-22 10:11:57
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 09:58:38 mr.Jones <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > 3. uszkodzony kabel w linii kablowej - dopala sie do gruntu
    >
    > choae najbardziej mo?liwy jest brak dobrego styku w instalacji domowej,
    > je?eli w puszkach jest na zaciskach, a nie skretce.
    > Mozliwe jest tak?e wewnetrzne uszkodzenie zabezpieczenia automatycznego
    > (bezpiecznik automatyczny), przy ma?ym pr?dzie bedzie tylko iskrzy?o bo
    > za
    > ma?a moc ?eby wyzwoliae go temperaturowo.
    > Zakup miernika bedzie wskazany, ale wskazówkowego, bo taki poka?e
    > tetnienia
    > napiecia, mo?na po?yczyae, bo kupic nie jest ju? ?atwo.
    [ciach]

    W każdym markecie są takie małe analogowe mierniki - cena oscyluje od 9zł
    do 20zł :)

    przy okazji: proszę ustaw dobrze Outlooka bo krzaki są przy odpowiadaniu.

    --
    PZDR
    Shaman