  • 31. Data: 2020-10-11 23:21:40
    Temat: Re: My tu gadu gadu
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 11.10.2020 o 21:33, Jacek pisze:
    > W czasach PRL, gdy mieliśmy 190V nie pomagało żadne pisanie próśb, podań
    > itp. Żarówki mieliśmy 200W, a świeciły jak 100W. Prąd był wtedy tani,
    > więc mało kto się przejmował. Pomógł nam piorun, który strzelił w
    > transformator i dali nowy, większej mocy i napięcie podskoczyło do
    > normalnego.
    > Jacek

    Ale taki PRL lata 70-80 czy dalej 1980-83 r.? - mam atari* z 1987r
    kupione w pewexie tzn. mam na myśli, że to już rozluźniony PRL.

    Jakoś jak pamiętam, to zawsze pokrzykiwano, aby: "nie palić tyle
    świateł", bo rachunek będzie duży.

    https://wysokienapiecie.pl/20786-po-upadku-socjalizm
    u-ceny-pradu-wzrosly-ponad-pieciokrotnie/

    *BTW, nadal działa i ma (miał w zeszłym roku) kolor.

  • 32. Data: 2020-10-11 23:27:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.10.2020 o 08:26, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Oct 2020 19:45:24 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ty dalej swoje i widać dyskusje na PMS to jak krew w piach.
    sory za wtrącanie, ale na PMS to jest bicie piany. jak proszę o
    argumenty to dostaję kopa w dupę.

    > poczytaj sobie o powerbanku Tesli w
    > Australii.
    Twój argument. Ty podaj jego sens w kontekscie: postawili ładowarkę
    300kW a my się zastanawiamy ile na raz samochodów naładuje jakimi
    kablami i skąd weźmie energię.
    a ten powerbank jak sie zwrócił? czerpali do niego energię do elektryków
    za którą płacili jak za olej napędowy premium?

    > Poza tym większość ludzi i tak będzie ładować auto raz w tygodniu na
    > szybkich ładowarkach, albo wcale, bo będą ładować w domu.
    też by sie przydało coś na poparcie argumentu - większość będzie ładować
    w domu. Jakoś nie widzę masowej przeprowadzki mieszkańców miast na
    wieś/do własnych domków.

    > Oczywiście, w 2019 >35 tys. sprzedanych EV w Europie, no nikt jak nic!
    > Zresztą cał problem EVów wbrew pozorom nie polega na braku zasięgu, a na
    > tym że ludzie wcale tyle zasięgu, co lepsze modele, nie potrzebują. Ergo,
    > nie opłaca się ich kupować. Ja tak mam że mi się EV nie opłaca -- zbyt mało
    > jeżdżę -- dlatego mam znacznie tańszego PHEVa.

    a ja mam rower. co to ma do tematu? Odwalasz bicie piany

    ToMasz

  • 33. Data: 2020-10-11 23:42:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2020 23:27:11 +0200, ToMasz napisał(a):

    > a ten powerbank jak sie zwrócił? czerpali do niego energię do elektryków
    > za którą płacili jak za olej napędowy premium?

    Ty to jesteś ale głupi. Energia el. ma różne ceny. Bywały już przypadki
    że ujemne.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 34. Data: 2020-10-12 02:05:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 października 2020 o 23:42:46 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ty to jesteś ale głupi. Energia el. ma różne ceny. Bywały już przypadki
    > że ujemne.
    > --
    > Jacek
    > -I hate haters-
    Jakoś na rachunku nie zauważyłem że mi dopłacili że bojler grzał wodę. Tak że z tymi
    ujemnymi cenami prądu daj sobie spokój dokąd na rachunku za prąd nie będzie rubryki "
    ujemna cena prądu".

  • 35. Data: 2020-10-12 09:43:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.10.2020 o 23:21, marios pisze:

    > Ale taki PRL lata 70-80 czy dalej 1980-83 r.? - mam atari* z 1987r
    > kupione w pewexie tzn. mam na myśli, że to już rozluźniony PRL.
    Tak mniej więcej wczesne lata 80-te. Mieliśmy zamontowany
    autotransformator, który zasilał część oświetlenia. Pamiętam różnicę w
    jasności świecenia, gdy się przełączało napięcie.
    Jacek

  • 36. Data: 2020-10-12 10:54:36
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-12 o 09:43, Jacek pisze:

    > Tak mniej więcej wczesne lata 80-te. Mieliśmy zamontowany
    > autotransformator, który zasilał część oświetlenia. Pamiętam różnicę w
    > jasności świecenia, gdy się przełączało napięcie.
    > Jacek

    My do telewizora mieliśmy coś takiego:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/stabilizator-napi
    ecia-smu-200-3-unitra-zatra-prl-i7637746722.html

    Jak żarówki w pokoju przygasały, to on tylko głośniej zabuczał i nadal
    TV pracował bezproblemowo.

    --
    viktorius

  • 37. Data: 2020-10-12 12:54:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ty to jesteś ale głupi.
    od kiedy epitet jest argumentem?

    > Energia el. ma różne ceny. Bywały już przypadki
    > że ujemne.

    dwa razy prawda. powiem więcej. chłopcy mają penisy dziewczynki waginy
    (gliniarz w przedszkolu)

    tylko że nie zbliżamy sie do odpowiedzi, co spowodowało ze "z dupy
    wspomniany" powerwall się zamortyzował. Nie mamy danych ile razy można
    go skutecznie naładować i rozładować z deklarowaną (jaką) sprawnością.

    ktoś coś powiedział, a Ty łykasz to jak pelikan, nie zastanawiając się
    ile w tym prawdy. zaraz ktoś poda linka ze to prawda. a jaki kontekst?

    ToMasz

  • 38. Data: 2020-10-12 14:30:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2020 12:54:12 +0200, ToMasz napisał(a):

    > tylko że nie zbliżamy sie do odpowiedzi, co spowodowało ze "z dupy
    > wspomniany" powerwall się zamortyzował. Nie mamy danych ile razy można
    > go skutecznie naładować i rozładować z deklarowaną (jaką) sprawnością.

    Jaki problem? Policzono to już wystarczająco wiele razy. Wszystko
    wiadomo, tylko nie tobie. Poszukaj sobie albo sam policz. Nie będę za
    ciebie wyszukiwał danych.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 39. Data: 2020-10-12 16:10:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 20:35:53 +0200, Marcin N

    > Chwila. Znaczy co? 95% ludzi nie opłaca się posiadanie
    > tych super-ekonomicznych elektryków?

    Mnie się nie opłaca, bo bym musiał kupić Teslę X aby mieć ekwiwalent
    swojego obecnego samochodu, tj. SUV + napęd na 4 łapy. Inni mogą mieć inne
    preferencje, więc z pewnością nie jest to 95%.

    > Średni roczny przebieg w Polsce to około 12 tys km. Oczywiście mowa o
    > samochodach prywatnych a nie służbowych.

    Przebieg to tylko jedna ze składowych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2020-10-12 16:12:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 11:23:07 -0700 (PDT), Czesio Wesoły

    > A propos akumulatorów energii. Mogą być nimi same samochody elektryczne.
    > Są projekty włączenia ich w sieć energetyczną.

    Wiem że mogą -- mam Outlandera PHEV z CHAdeMO
    -- to złącze w dwie strony działa.

    --
    Pozdor
    Myjk