  • 41. Data: 2015-07-27 12:00:51
    Temat: Re: Myjka do okien
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2015 10:40:16 +0200, Ergie

    > Gdybym teraz budował dom to jeślibym znalazł odpowiednie
    > ramy to na pewno brałbym fixy na _parterze_.

    Jakoś przesadnie demonizujesz fixy na piętrze. Nie wiem jak Ty, ale ja
    paszczy przez okna nie mam w zwyczaju drzeć (a jeśli nawet to na część
    ogrodową pd. i zach. mam okna balkonowe).

    Większość ludzi nie montuje na pięrze fixów głównie dlatego, żeby poddasze
    wietrzyć na wypadek upałów (a mnie wietrzenie na grzyb będzie potrzebne
    przy klimatyzacji -- gdybym nie miał w planach klimy, to też bym pewnie o
    fixach nie myślał) -- ew. myć je ze środka.

    Na piętrze tylko dwa okna będę miał "drabinowe", na resztę będzie dostęp z
    daszku nad garażem, nad tarasem (kąt 20s) i z "balkonu". Dramatu przy myciu
    nie widzę, skoro okna elewacyjne (zwłaszcza zaroletowane i pod sporym
    okapem) się wyjątkowo mało brudzą.

    Jedyne co, to "martwią" mnie rolety od środka -- niezależnie od tego czy
    okno na piętrze czy na parterze. Ale wychodzi na to, że problem jest
    wydumany. ;)

    Swoja drogą, co na okna fix mówią przepisy PPoż.? To pytanie na fali
    "zalety" fixów, że są "problemowe w otwarciu" i tych urzędniczek co się
    żywcem spaliły, bo okna zakratowane były. ;P Na parterze dużo szans na
    ucieczkę, na piętrze trzy pomieszczenia mają balkonowe okna (w tym dwa z
    zeskokiem do basenu hehe), ale sypialnia/łazienka będzie ew. tylko z
    fixami. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2015-07-27 12:09:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jakoś przesadnie demonizujesz fixy na piętrze.

    Po prostu nie chce mi się ich myć. Otwierane myje żona, a fixy musiałbym ja
    bo ona ma lęk wysokości i na drabinę ani rusztowanie nie wejdzie.

    > Nie wiem jak Ty, ale ja
    > paszczy przez okna nie mam w zwyczaju drzeć (a jeśli nawet to na część
    > ogrodową pd. i zach. mam okna balkonowe).

    Ja też nie.

> [...]
    > wietrzyć na wypadek upałów (a mnie wietrzenie na grzyb będzie potrzebne
    > przy klimatyzacji -- gdybym nie miał w planach klimy, to też bym pewnie o

    Nie jestem większością ludzi :-) Mam wentylację mechaniczną a jak będzie
    potrzeba zamontuję i klimę.

    Możliwość otwierania okien gdy w środku jest 23 a na zewnątrz 33 nie jest
    dla mnie żadną zaletą :-)

    > ew. myć je ze środka.

    O to, to :-)

> [...]

    > Jedyne co, to "martwią" mnie rolety od środka -- niezależnie od tego czy
    > okno na piętrze czy na parterze. Ale wychodzi na to, że problem jest

    Nie rozumiem - martwisz się o brudzenie się rolet od środka i jednocześnie
    nie martwisz o brudzenie okien?

    Jeśli one się tam wyjątkowo mało brudzą to tym bardziej rolety od środka się
    mało brudzą.

> [...]
    > ucieczkę, na piętrze trzy pomieszczenia mają balkonowe okna (w tym dwa z
    > zeskokiem do basenu hehe), ale sypialnia/łazienka będzie ew. tylko z

    W domu jednorodzinnym nie obowiązku zapewnienia dróg ewakuacyjnych.

    Natomiast jeśli chodzi o odległość od innego budynku to liczą się tak samo
    jak otwierane.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2015-07-27 12:11:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >To zależy od ściany

    Tak myslalem.

  • 44. Data: 2015-07-27 12:15:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2015 12:09:35 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Możliwość otwierania okien gdy w środku jest 23 a na zewnątrz 33 nie jest
    > dla mnie żadną zaletą :-)

    A ile jest takich dni (a w ciagu tego dnia - godzin) w ciagu roku? :-)

    A ile jest w ciagu roku dni, kiedy na zewnatrz jest przyjemne 16-24stC? :)

    Mysle, ze tych drugich jest kilkadziesiat, a tych pierwszych moze kilka.

    Majac za oknem las chce sie sluchac cwierkania ptaszysk, szumu lisci i
    powiewu swiezego powietrza (zaden reku tego nie da). Zamykanie sie fiksem
    na to wszystko jest glupota :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2015-07-27 12:30:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jul 2015 11:34:11 +0200, Ergie napisał(a):

    > Parapety owszem - ale te się umyje gdy rolety się myje od zewnątrz więc tak
    > czy inaczej trzeba jakąś drabinę rozstawić.
    >
    > Tak więc myślę, ze problem mycia rolet od wewnątrz jest mocno wydumany :-)

    Gdyby ten znajomy z fixami i roletami mieszkał bliżej, to bym pojechał i
    zrobił wam zdjęcie tych mielonych much :) Mi ten widok wystarczył, by się
    wyleczyć z takiego połączenia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 46. Data: 2015-07-27 12:38:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-27 o 12:15, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Majac za oknem las chce sie sluchac cwierkania ptaszysk, szumu lisci i
    > powiewu swiezego powietrza (zaden reku tego nie da). Zamykanie sie fiksem

    Nie każdy mieszka w leśniczówce. :P

    --
    Pete

  • 47. Data: 2015-07-27 12:42:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2015 12:30:46 +0200, Borys Pogoreło

    > Gdyby ten znajomy z fixami i roletami mieszkał bliżej, to bym pojechał i
    > zrobił wam zdjęcie tych mielonych much :) Mi ten widok wystarczył, by się
    > wyleczyć z takiego połączenia.

    Napisz doń maila z prośbą "pokaż fotkieeee". ;)
    Mam problem z oceną, bo nikt ze znajomych rolet nie motował.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2015-07-27 12:52:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2015 12:38:16 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Nie każdy mieszka w leśniczówce. :P

    Ale chyba kazdy ma jakies drzewo w okolicy? To wystarczy zeby uslyszec
    cwierkanie ptaszysk i cala reszte :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2015-07-27 13:05:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-27 o 12:52, Adam Sz. pisze:

    > Ale chyba kazdy ma jakies drzewo w okolicy? To wystarczy zeby uslyszec
    > cwierkanie ptaszysk i cala reszte :)
    > pozdr.

    pod warunkiem, że mu akurat hałas z pobliskiej ulicy nie zagłusza.

    --
    Pete

  • 50. Data: 2015-07-27 13:11:45
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-07-27 12:30, Borys Pogoreło wrote:

    > Gdyby ten znajomy z fixami i roletami mieszkał bliżej, to bym pojechał i
    > zrobił wam zdjęcie tych mielonych much :) Mi ten widok wystarczył, by się
    > wyleczyć z takiego połączenia.

    W poprzednim domu, w którym mieszkałem z 8 lat, miałem jasne rolety (na
    fixie także w jednym miejscu) a much ani innego robactwa przyciętego
    przez rolety praktycznie nie miałem a mieszkałem wtedy w zasadzie w
    lesie. Praktycznie, bo coś tam się jednak zdażało.
    Rolety założyłem wtedy m.in. dlatego, że z tego lasu latem do domu co i
    rusz wlatywały mi jakieś robaczki/żuczki przez uchylone okna -
    wentylacji mech. wtedy nie miałem.

    Widzę, że ogólnie ważny jest teren w którym się mieszka.
    Mam rodzinkę mieszkającą z daleka od zalesień a jednak u nich zawsze
    jest masa much atakujących zewsząd... bąki jakieś... Teren wokół
    praktycznie wykarczowany i same nowe domy jak okiem sięgnąć.
    Skąd się biorą, nie wiem.
    Z tym, że rolet nie mają ;-)

    --
    Pozdr.