  • 1. Data: 2010-04-16 07:12:30
    Temat: Myjka wysokociśnieniowa
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Witam.

    Z roku na rok coraz trudniej mi doczyścić taras 120 m2. Po ostatniej zimie z
    przerażeniem patrzę na te brudne kafle i postanowiłem kupić myjkę. Zacząłem
    od oferty Karchera.
    Jest taka tosunkowo tania myjka z urządzeniem do mycia tarsów za 580 zł
    (ciśnienie 100 barów)

    http://www.asc-pro.pl/myjki_domowe?func=productPage&
    pid=660&cid=3&prid=0&wid=49

    ale trafiłem w necie na opinię, że jest to raczej spryskiwacz, a nie myjka i
    są to źle wydane pieniądze.
    Sam producent opisuje je, że jesto urządzenie do okazjonalnego mycia
    niewielkich zabrudzeń, więc mnie to zniechęca.
    Znalazłem też coś bardziej zachęcającego za 1050 zł:

    http://www.asc-pro.pl/myjki_domowe?func=productPage&
    pid=835&cid=3&prid=0&wid=49

    lub za 1300 zł z ciśnieniem 150 bar.

    http://www.asc-pro.pl/myjki_domowe?func=productPage&
    pid=923&cid=3&prid=0&wid=49

    Ale są to jednak bardzo drogie urządzenia, skoro służyć będą głownie do
    mycia tarasu i czasem mycia samochodu.
    Czy używacie innych sprawdzonych urządzeń innych marek kupionych za mniejsze
    pieniądze?
    Chiński badziew wykluczony.

    Pozdrawiam EWa

  • 2. Data: 2010-04-16 10:09:23
    Temat: Re: Myjka wysokociśnieniowa
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    napisał w wiadomości news:4bc80de0$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > mycia tarasu i czasem mycia samochodu.
    > Czy używacie innych sprawdzonych urządzeń innych marek kupionych za

    Nie patrz na ciśnienie. Podstawowym wyznacznikiem skuteczności myjki jest
    jej wydajność czyli ilość litrów na godzinę, Jeżeli myjka ma 300-360 l/h to
    jest to raczej gówienko do punktowych zastosowań niezależnie od ciśnienia a
    przy tej samej wydajności im większe ćiśnienie tym cieńsza struga wody czyli
    efektywność mycia jakiejś tam powierzchni spadnie.
    Myjki warte uwagi to m.in McAllister. Jest to marka oferowana w Castoramie.
    McAllister mają porządną konstrukcję i można dokupić do nich w rozsądnych
    pieniądzach dodatkowe podzespoły, np "jajko" do czyszczenia kanalizacji
    kosztuje ok 60 zł.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-18 19:45:51
    Od: Mamut <c...@g...com>

> [...]
    > przy tej samej wydajności im większe ćiśnienie tym cieńsza struga wody czyli
    > efektywność mycia jakiejś tam powierzchni spadnie.

    myśle ze jest dokładnie odwrotnie jak piszesz.
    Najważniejszym parametrem takiego urządzenia jest wlasnie cisnienie
    jesli zalezy mu na mocnym ostrym strumieniu wody.
    Dopiero pozniej jest zapotrzebowanie na wodę ktore musi "nadążać" za
    cisnieniem.
    Co z tego że myjka bedzie brać 3000l wody na godzine jesli da słabe
    cisnienie. To samo możesz uzyskać okrecajac rure kilkucalową na maksa
    bezposrednio z wodociagow - duzo wody sie poleje ale niewiele tym
    umyjesz.

> [...]
    > McAllister mają porządną konstrukcję i można dokupić do nich w rozsądnych
    > pieniądzach dodatkowe podzespoły, np "jajko" do czyszczenia kanalizacji

    Nie znam tej marki, za to Karchery są bardzo popularne i nie bez
    powodu. Modele od 400zl w gore spelniają już swoje zadanie bardzo
    dobrze i do mycia tarasu to aż za dobre są.

  • 4. Data: 2010-04-19 21:36:53
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Mamut <c...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Co z tego =BFe myjka bedzie bra=E6 3000l wody na godzine jesli da s=B3abe
    > cisnienie. To samo mo=BFesz uzyska=E6 okrecajac rure kilkucalow=B1 na maksa
    > bezposrednio z wodociagow - duzo wody sie poleje ale niewiele tym
    > umyjesz.

    Castorami=
    > e.
    > w rozs=B1dnych
    > ji
    >
    > Nie znam tej marki, za to Karchery s=B1 bardzo popularne i nie bez
    > powodu. Modele od 400zl w gore spelniaj=B1 ju=BF swoje zadanie bardzo
    > dobrze i do mycia tarasu to a=BF za dobre s=B1.
    Akurat nie cena tu jest granicą niezawodnosci modelu.Rodzaj przede
    wszystkim materiału, z jakiego wykonana jest pompa myjki; do modelu 5 sa to
    plastykowe pompy - czyli zabawki-psikawki, powyzej modeli (liczby 5+
    stosowane sa juz solidniejsze pompy aluminiowe, ale dopiero od modeli 7+
    mozna kupić myjki z "prawdziwymi" pompami z mosiądzu . I dopiero one
    zapewniaja ciagłą wydajna pracę, trzymaja cisnienie. Ale cena też musi
    rosnać.To juz w rząd 1400-1500złotych. Cudów nie ma !

  • 5. Data: 2010-04-20 06:56:33
    Od: Mamut <c...@g...com>

> [...]
    > zapewniaja ciagłą wydajna pracę, trzymaja cisnienie. Ale cena też musi
    > rosnać.To juz w rząd 1400-1500złotych. Cudów nie ma !

    te plastikowe zabawki jak je nazywasz za 400-500 zl działają już u
    wielu moich znajomych wiele lat bez zająknięcia, także handlarzy
    autami gdzie myją nimi dziennie bardzo dużo. Jasne że nie jest to
    profesjonalny sprzęt ale jesli ktos nie ma 1500zl to spokojnie moze
    kupic taką za 400zl i bedzie mu w warunkach domowych działała wiele
    lat.

  • 6. Data: 2010-04-20 10:04:01
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Pooglądaj:
    http://www.karcher.de/pl/Produkty/Profesjonalne/Srod
    ki_czyszczace_Lista.htm?&selected_group=3#outputstar
    Sama woda pod cisnieniem to tylko woda. Może trzeba dołożyć jakiś środek
    chemiczny np. do osadów wapiennych.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-20 14:00:57
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-18 21:45, Mamut pisze:

    > myśle ze jest dokładnie odwrotnie jak piszesz.

    No właśnie.
    Wąż ogrodowy może dać nawet ponad 1000l/h.

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2010-04-20 14:12:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > No właśnie.
    > Wąż ogrodowy może dać nawet ponad 1000l/h.

    Pod warunkiem ze będzie odpowiednie ciśnienie

  • 9. Data: 2010-04-21 06:51:29
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    &se
    > lected_group=3#outputstart
    > Sama woda pod cisnieniem to tylko woda. Może trzeba dołożyć jakiś środek

    Jesli chodzi o zmycie brudów,sladów po ptakach,nawet sadzy z opadów sam
    strumień czystej wody pod mocnym cisnieniem juz radzi sobie z
    ich "zdrapaniem". Tarasy wychodzą spod takiej "samej wody" praktycznie
    czyste.Ale dodanie płynu do czyszczenia takich powierzchni i opryskanie nim
    mytej powierzchni na czas paru minut przed uzyciem własciwego strumienia -
    daje jeszcze lepsze rezultaty. Podobnie z autami. Sama wodą nie umyje się
    samochodu.Dla dobrego efektu tez nakłada sie wczesniej piane aktywną lub - w
    moim wypadku: po uprzednim oczyszczeniu wstępnym myjką myję auto szamponem i
    dopiero finalnie zmywam powierzchnie myjką.

  • 10. Data: 2010-04-21 21:41:14
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > czyli
    > efektywność mycia jakiejś tam powierzchni spadnie.

    myśle ze jest dokładnie odwrotnie jak piszesz.
    Chyba mnie źle zrozumiałeś albo zastosowałem skrót myślowy ;)
    Ciśnienie ma każda myjka bo jest ono istotą jej działania. Przy tym samym
    ciśnieniu należy patrzeć na wydajność. wydajność rzędu 300-360 l/h to
    popierdółka. Strumień wody jest cieniutki i siłę ma punktową. Nie tak dawno
    próbowałem taką myjkę 130 bar x 350 l/h marki Black&Decker na werandzie i
    był to dramat w porównaniu z dowolną lancą w myjni samoobsługowej
    bezdotykowej, która oprócz ciśnienia dysponuje także konkretną wydajnością.
    Wydajność rzędu 500-600 l/h przy ciśnieniu 100-150 bar to już jest konkretna
    skuteczność urządzenia

    Nie znam tej marki, za to Karchery są bardzo popularne i nie bez
    powodu. Modele od 400zl w gore spelniają już swoje zadanie bardzo
    dobrze i do mycia tarasu to aż za dobre są.

    Wszystkie mcAllistery mają metalowe pompy i to jest plus tych myjek a
    skuteczność- proporcjonalna do wydajności zależna od modelu i jego ceny.
    --
    Jackare