  • 1. Data: 2013-04-08 12:28:24
    Temat: Myslmy, liczmy...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Pewien pan (o zgrozo inżynier) z prośbą o radę i pyta co sądzę o solarach bo
    on by sobie chciał założyć bo to wszędzie mówią że to 1000-1500zł rocznie
    można zaoszczędzić, a teraz są dotacje więc może warto.

    Wiem, że mieszka tylko sam z żoną więc zużycie CWU mają niewielkie więc
    mówię, ze nie warto. On na to że niemożliwe, że on chciałby oszczędzać tak
    jak wszyscy dookoła. Pytam go ile płaci za gaz którym grzeje wodę i na
    którym gotuje mówi 70zł / 2 miesiące. Mówię mu no to jak to wymnożyć to
    będzie 420zł / rok. To jest maksimum ile by można zaoszczędzić gdyby 100%
    ciepłej wody pochodziło z solarów a zużycie gazu na gotowanie było zerowe i
    jakby zupełnie pominąć opłaty stałe za gaz. On mi na to że to niemożliwe.
    Wszyscy dookoła oszczędzają 1000 lub 1500 więc dlaczego on miałby oszczędzić
    tylko 420...

    Poddałem się :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-04-08 12:38:37
    Temat: Re: Myslmy, liczmy...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.04.2013 12:28, Ergie pisze:
> [...]
    > solarach bo on by sobie chciał założyć bo to wszędzie mówią że to
    > 1000-1500zł rocznie można zaoszczędzić, a teraz są dotacje więc może warto.

    [ciach]

> [...]
    [ciach]

    > niemożliwe. Wszyscy dookoła oszczędzają 1000 lub 1500 więc dlaczego on

    Ja bym musiał mocno walczyć ze sobą, żeby nie wymamrotać "nie matura
    lecz chęć szczera zrobi z ciebie... inżyniera" ;)

  • 3. Data: 2013-04-08 12:40:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > za gaz. On mi na to że to niemożliwe. Wszyscy dookoła oszczędzają
    > 1000 lub 1500 więc dlaczego on miałby oszczędzić tylko 420...

    przecież można mu zamontować stały upust wody ciepłej do kanalizacji i już
    zaoszczędzi więcej :)

  • 4. Data: 2013-04-08 12:41:57
    Od: a...@g...com

    > Poddałem się :-)

    Rozum mu sie zawiesil.
    Dziwne ze przy urnach sie ludziskom nie zawiesza, a wybory sa NIEBOTYCZNIE bardziej
    skomplikowane analitycznie....
    nie zawiesza im sie???? czy aby na pewno????

  • 5. Data: 2013-04-08 12:43:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > On na to że niemożliwe, że on chciałby oszczędzać tak jak wszyscy dookoła.

    No to w czym problem? Niech sobie zamontuje i "oszczędza". ;-D

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2013-04-08 13:11:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Wyderski wrote:

    > No to w czym problem? Niech sobie zamontuje i "oszczędza". ;-D

    niech zacznie więcej zużywać... :)

  • 7. Data: 2013-04-08 13:19:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Ja bym musiał mocno walczyć ze sobą, żeby nie wymamrotać "nie matura lecz
    > chęć szczera zrobi z ciebie... inżyniera" ;)

    To jest człowiek który kiedyś projektował spore konstrukcje budowlane, a
    obecnie projektuje maszyny i wykonuje prototypy. To nie pierwszy lepszy co
    skończył polibudę w 9 lat po 12 egzaminach komisyjnych :-)

    Ale jak widać gdy na horyzoncie pojawiają się mityczne oszczędności to
    myślenie schodzi na dalszy plan.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-04-08 13:24:21
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > gaz. On mi na to że to niemożliwe. Wszyscy dookoła oszczędzają 1000
    > lub 1500 więc dlaczego on miałby oszczędzić tylko 420...

    Wiesz o tym, że ciepło solarów może wspomóc CO, zwłaszcza jak ktoś ma
    podłogówkę?
    Oczywiście kwestią jest czy dla danego budynku jest to opłacalne.

  • 9. Data: 2013-04-08 13:41:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
> [...]
    > podłogówkę?
    > Oczywiście kwestią jest czy dla danego budynku jest to opłacalne.

    a dla jakiegoś jest :)

    ile masz dni słonecznych w ziemie?

  • 10. Data: 2013-04-08 13:42:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Apr 8, 12:28 pm, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Wszyscy dookoła oszczędzają 1000 lub 1500 więc dlaczego on miałby oszczędzić
    > tylko 420...

    Coś mi to trąci bajędą jakąś, zwłaszcza w kontekście że to raczej
    kumaty budowlaniec.

    L.