  • 111. Data: 2014-10-01 09:05:14
    Temat: Re: Myszy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 października 2014 08:56:40 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Same cudne porady jak łapać krety...
    > Zamiast łapać - załóżcie siatkę na krety. 1m2 to poniżej 1 zł. Będzie
    > spokój.

    Na te porady pewnie w wiekszosci jest juz za pozno - ja tez siatki rozlozonej
    nie mam (na szczescie kretow tez - bieganie psa je ponoc ploszy). To dolicz
    teraz do tych 1 pln / m2 koszt zerwania / odtworzenia istniejacego chocby
    tylko samego trawnika i wyjdzie koszt rzedu kilkunastu/dziesieciu pln / m2 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2014-10-01 09:08:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-01 09:05, Adam pisze:

> [...]
    > tylko samego trawnika i wyjdzie koszt rzedu kilkunastu/dziesieciu pln / m2 :-)

    Wiadomo, że siatkę rozłożyć łatwiej przed założeniem trawnika, jednak i
    później da się to zrobić. Pytanie, czy krecie kopce są wystarczającą
    motywacją, żeby "popsuć" tak cudny trawnik. ;)

    --
    MN

  • 113. Data: 2014-10-01 09:11:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Sep 2014 23:54:09 -0700 (PDT), Adam

    > A ja juz rozwiazanie podalem pare razy - isc do behawiorysty, specjalista
    > pomoze psu (i wlascicielowi) na 99,99%, z pewnoscia bez uzywania obrozy
    > elektrycznej.

    To nie jest żadne rozwiazanie, tylko zwyczajny bełkot właściciela
    kanapowca. Odnosisz to ponownie standardowo do swojego psa, bo z innymi
    sytuacjami nie miałeś do czynienia -- co wg ciebie oczywiście oznacza, że
    nie istnieją.

    Behawiorysta poradzi żeby psa zamknąć w domu jak ty to robisz (odseparować
    od tego co się dzieje na zewnątrz i mieć nad nim bezpośrednią kontrolę -- o
    ile w ogóle będzie w domu ujadać, w co wątpię), albo spędzić przy nim za
    każdym razem parę godzin -- a to nie jest żadne rozwiązanie, podobnie jak
    nie jest rozwiązaniem siedzenie i pilnowanie psa po nocy żeby przypadkiem
    nie "wyszedł" z posesji.

    Więc podaj z łaski swojej rozwiązanie, Adasiu zaklinaczu psów, jakie byś
    zastosował na UJADANIE psa w NOCY bez zamykania go w czterech ścianach i
    parogodzinnych nocnych korekt (czy tam nagradzania dobrego zachowania -- to
    też bym chciał zobaczyć lol).

    --
    Pozdor Myjk

  • 114. Data: 2014-10-01 09:17:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 października 2014 09:11:12 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > kanapowca. Odnosisz to ponownie standardowo do swojego psa, bo z innymi
    > sytuacjami nie miałeś do czynienia -- co wg ciebie oczywiście oznacza, że

    No tak - zamiast isc do specjalisty lepiej zalozyc obroze elektryczna.
    Nie mam wiecej pytan i dla mnie EOT - mam tylko nadzieje ze nigdy nie bedziesz
    mial pod opieka zadnego psa.

    --
    Adam Sz.

  • 115. Data: 2014-10-01 09:19:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 30 września 2014 12:11:56 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    jednej z europejskich stolic ;)

    zostawal sam) i "propozycja nie do odrzucenia" - jesli przyjda jeszcze raz w tej
    sprawie, to nie skonczy sie juz na puczeniu...

    > Czy pies byl u behawiorysty / specjalisty od psychiki i zachowan psow?
    > Czy jest w jakikolwiek sposob szkolony? Praktycznie kazdego psa mozna nauczyc
    > / oduczyc roznych zachowan - tylko trzeba na to poswiecic sporo swojego czasu.
    > Przypuszczam ze tu jest tkwi problem "to nie takie proste". A jak sie nie ma
    > czasu dla psa to w ogole nie powinno sie brac/kupowac.

    e... no dobra, jeszcze jednego posta napisze i EOT z mojej strony ;)
    1. To bylo kilkanascie lat temu, wiec pies juz raczej nie zyje

    2. Sytuacja byla mniej wiecej taka: zyli sobie z pieskiem w PL w jednorodzinnym domu
    i wszystko bylo OK. Pojawila sie propozycja pracy za granica, wiec zabrala dziecko,
    psa i sie przeprowadzila do wynajetego mieszkania.

    3. Ona w pracy, dziecko w szkole a pies szczeka itp... -> skargi sasiadow. Opcje typu
    pozbycie sie psa, przeprowadzki itp odpadaly, wiec ktos doradzil taka obroze.

    4. Pies byl inteligentny ;) wiec od razu zalapal, ze jak piszczy toto, to ma byc
    cicho, tak wiec specjalnie go to nie porazilo tym pradem - pewnie z kilka(nascie)
    razy - nie pamietam juz, a itak tylko z opowiadania znam historie... Zakladali mu
    toto jak zostawal sam (przez jakis czas).

    5. Problem sie zlikwidowal i tyle, czasy dawne, normalniejsze ;) ludzie ze
    zwierzetami do psychologow jeszcze nie chodzili raczej ;) ;)

    WS

  • 116. Data: 2014-10-01 09:24:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Oct 2014 00:17:00 -0700 (PDT), Adam

    > No tak - zamiast isc do specjalisty

    Byłeś u specjalisty ze swoim ujadającym psem? Co powiedział?

    > Nie mam wiecej pytan i dla mnie EOT

    Nie zdziwiłem się wcale. To było jasne jak słońce że schowasz po raz
    kolejny głowę w piasek zamiast rzeczowo odpowiedzieć na pytanie -- bo
    gdybyś miał napisać jakie są fakty w tym wypadku, to musiałbyś się przyznać
    do pieprzenia farmazobów -- a przyznanie się do błędu przez gardło ci nie
    przejdzie, tchórzu.

    > - mam tylko nadzieje ze nigdy nie bedziesz
    > mial pod opieka zadnego psa.

    Powiedział zaklinacz psów Adaś co sobie wziął młodego psa, wychował w
    przedszkolu, do tego klitkuje go w domu na noc i zgrywa cwaniaka pieprząc
    coś o behawiorystach którzy gówno poradzą na UJADANIE psa który nie jest
    odseparowany od tego co się dzieje na zewnątz i nie ma nad nim żadnej
    sensownej ludzkiej kontroli.

    --
    Pozdor Myjk

  • 117. Data: 2014-10-01 09:33:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Oct 2014 00:19:00 -0700 (PDT), WS

    > (przez jakis czas)

    Oni myślą, że pies to takie tępe bydle, że będzie mimo wszystko cały czas
    szczekać i cały czas się będzie pieścić tym prądem.

    > 5. Problem sie zlikwidowal i tyle, czasy dawne, normalniejsze ;) ludzie
    > ze zwierzetami do psychologow jeszcze nie chodzili raczej ;) ;)

    Ale po co i komu się tłumaczysz? Tym co wpieprzają mięso zwierząt i nie
    zastanawiają się jakie te zwierzęta mają "życie" zanim trafią na ich
    talerz? Tutaj nagle się rozczulają nad UJADAJĄCYM pieskiem, bo nauczenie go
    za pomocą automatycznie działającej obroży korekcyjnej, że pod nieobecność
    właściciela (czy w nocy) ma siedzieć CICHO, przekracza ich "normy
    społeczne". Hipokryzja aż trzeszczy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 118. Data: 2014-10-01 09:38:57
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Same cudne porady jak łapać krety...
    > Zamiast łapać - załóżcie siatkę na krety. 1m2 to poniżej 1 zł. Będzie
    > spokój.

    Na taka operacje jest za pozno. Nie bede rylo 1000m2 trawy aby siatke
    polozyc.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 119. Data: 2014-10-01 10:11:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-01 08:12, Myjk pisze:
    > Tue, 30 Sep 2014 23:04:17 +0200, Maniek4

    > Czyli hipokryzja pełną gębą. Jak jest zagrożenie własnej de, to dopuszcza
    > możliwość stosowania prądu.

    Zakladam przede wszystkim, ze inne metody zawodza. Nie mowie, ze to
    kompleksowa metoda, ale w relacji razenia pradem argument uciekania psa
    zrozumiem bardziej niz oduczanie szczekania cala noc. Zreszta uciekanie
    to nie tylko chronienie wlasnego de. Trzyma sie psa bo zwykle go sie
    lubi i chce sie trzymac. Rzecza normalna jest, ze dbajac by nie uciekl
    nie chcemy rowniez go stracic. Taki York np. Trudno spodziewac sie, ze
    zrobi komus krzywde, a jednak nie chcemy zeby szlajal sie po ulicach.

    > Ale jak tylko ujada nocami, a właściciel ma
    > mocny sen względnie jest ignorantem, to już ma to w de że innym psy spać
    > nie dają.

    Od tego sie zaczelo, ze nie powinien miec w de, mimo ze jemu to byc moze
    nie przeszkadza.

    > Alternatywą jest oddanie go do schroniska, zostawienie i skazanie na śmierć
    > głodową, albo skiełznięcie/uśpienie w schronisku (prawdopodobieństwo że
    > znajdzie opiekuna dąży do zera). I wy twierdzicie, że to lepsze niż
    > przygarnięcie i nauczenie go za pomocą istniejących pomocy w postaci
    > pastucha elektronicznego działającego AUTOMATYCZNIE? Paranoja.

    Paranoja moze jest ten swiat, a nie my.
    Bardzo to szczytny cel branie zwierzat ze schroniska, ale w tym
    przypadku traci nieco demagogia. Bierzesz psa, usprawiedliwiasz siebie,
    bo z psem chyba nie ustalasz zakladania obrozy? Myslisz sobie, ze skoro
    robisz mu i tak dobrze to dla wlasnej wygody bedziesz traktowal go
    pradem. Jak dla mnie dosc pokretna logika.

    Rozumiem, ze pytales psa o zdanie?

    > Ależ właśnie o to chodzi. Obowiązkiem właściciela psa jest zadbać aby nie
    > wyszedł za posesję i nie zrobił komuś krzywdy. Do czego większość tutaj
    > dopuszcza zastosowanie elektrycznego pastucha. OBOWIĄZKIEM właściciela jest
    > zachować ciszę nocną i można to zrealizować za pomocą pastucha, ale nagle
    > się tu niektórym jakaś zapadka otwiera, że to nie humanitarne, bo zabrania
    > psu "mówić", czyt. NAPIERDALAĆ w zasadzie jałowo po nocy.

    Ty nie rozumiesz, ze jak pies wyje ze strachu to rozwiazaniem dla psa
    nie jest jeszcze wieksze straszenie go? Porownanie tego z wybieganiem na
    zewnatrz to co najmniej naduzycie. Wyobrazam sobie, ze jak Twoje dziecko
    np. baloby sie pajakow, a jedyna i szybka metoda na pozbycie sie
    problemu byloby oswajanie go przez wkladanie pajakow pod koldre noca?
    Albo wpychanie bojacego sie windy na sile do srodka?

    > Ale ja nie twierdzę żw wszyscy mają przygarniać wszystkie psy jak leci, ale
    > jeśli ktoś może sobie pozwolić na przygarnięcie choćby jednego psa, nie
    > jest równoznaczne z tym, że ma go wpuszczać do domu, siedzieć po nocach i
    > pilnować żeby nie uciekał czy żeby nie ujadał -- skoro są narzędzia które
    > go tego oduczą.

    I wyobraz sobie, ze taki podrzutek mial dom i w nim schematy zachowan.
    Pies wyje, bo z grubsza nie rozumie sytuacji, wiec jakis samarytanin
    przygarnal go robiac mu dobrze o czym pies nie ma pojecia i dla jego
    dobra razi go pradem uczac go nowych schematow. Super po prostu.

    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2014-10-01 10:17:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 października 2014 09:24:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > coś o behawiorystach którzy gówno poradzą na UJADANIE psa który nie jest
    > odseparowany od tego co się dzieje na zewnątz i nie ma nad nim żadnej

    Moj pies mial 6 m-cy jak poszedlem z nim do psiego "przedszkola", bo mial
    DUZY problem z akceptacja innych zwierzat i ludzi. Po pierwszej wizycie trener
    zaproponowal zebym go oddal bo byl niesamowicie agresywny i mial watpliwosci,
    czy dam rade go wychowac - po spuszczeniu ze smyczy w klatce rzucil sie z
    zebami na 5 x wieksza AKITE. Trener (facet ktory od 30 lat zajmuje sie
    psami, jest prezesem odzialu zwiazku kynologicznego i zna psia psychike
    jak nikt inny kogo do tej pory poznalem) stwierdzil ze w 30-letniej karierze
    nigdy nie widzial jeszcze takiego zachowania u mlodego psa.

    Po roku przedszkola + PT1/PT2 moglem zostawic go luzem bez kaganca przy
    biegajacych dookola psach i ludziach, co jeszcze rok wczesniej skonczyloby sie
    pogryzieniem wszystkich i wybuchem szalenstwa mojego psa.

    Wiec nie pierdol mi tu kolego o moim "kanapowcu" i nie zarzucaj mi braku
    wiedzy jak ulozyc psa.

    Wyeliminowanie zwyklego ujadania przy tym to *pikus*. Nie wmowisz mi chyba, ze
    pies zaczyna ujadac dopiero o 3 w nocy. Pies ktory ujada w nocy - ujada non
    stop i jego zachowanie mozna korygowac takze w dzien. Tylko do tego trzeba
    CZASU i CHECI, a ani ty ani pewnie tamten facet tego nie macie / nie chcecie
    mu dac - lepiej zalozyc elektrycznego pastucha. Jakie to kurwa proste!

    PS. I nie nazywaj mnie zaklinaczem psow bo jak wiesz Caesar stosuje metody
    przemocy fizycznej wobec zwierzat - to jest medialna postac i tylko lemingi
    wierza w jego skutecznosc. Wszyscy trenerzy potepiaja jego metody - sa zle.
    Zreszta poczytaj troche o nim i kulisach tworzenia jego serialu. Te metody
    sa zle na dluzsza mete i "skuteczne" (czyt. potrafiace zastraszyc psa) tylko
    w bardzo niewielu przypadkach psow (i te przypadki sa pokazywane w TV).

    Obroze elektryczna moga stosowac wylacznie DOSWIADCZENI trenerzy i wylacznie
    przy ich OBECNOSCI przy psie. Nie mozna zalozyc obrozy na noc psu i isc spac
    - taki pies bedzie mial pokrzywiona maksymalnie psychike. Oczywiscie w 99,99%
    przypadkow da sie uniknac stosowania obrozy elektrycznej - to jest calkowita
    ostatecznosc jezeli mamy wybor: pies do uspienia albo TRENING z obroza.

    PS. *Trening* nie jest nalozeniem obrozy i pojsciem spac.

    --
    Adam Sz.