  • 71. Data: 2014-09-30 15:06:17
    Temat: Re: Myszy
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 07:40, Uzytkownik pisze:

    > Akurat z tymi sąsiadami utrzymujemy bardzo dobre, bliskie kontakty.
    > Praktycznie co weekend organizujemy imprezy. Ich samych też denerwuje to
    > ujadanie, ale nie potrafią sobie z tym poradzić. Pies jest psem
    > podwórkowym z legowiskiem w kotłowni, do której ma swobodny dostęp. Pies
    > jest nadpobudliwy, a przy tym boi się panicznie wszystkiego i
    > wszystkich. Dlatego ujada

    A ze tak powiem, takich sasiadow to sieja, czy sami sie rodza?
    Pochowalem juz kilka psow z ktorymi bylem bardzo zzyty. Teraz tez mam
    psa, moze bardziej moje dzieci i powiem Ci, ze jak sie chce zeby pies
    nie zachowywal sie jak debil to mozna to zmienic szybko i latwo.
    Niestety wymaga to nieco wiekszego IQ od zwierzecia.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2014-09-30 15:20:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-28 15:00, Uzytkownik pisze:

    > Inwazję myszy miałem tylko raz, zaraz po zakupie nieruchomości i
    > zakończyła się ona w ciągu kilku dni.
    > W Castramie kupiłem trutkę na myszy i szczury.
    > Wysypałem małe kupeczki za meblami, szafkami i jak sprzątam to staram

    Superkiepski pomysl, na ktory naiwnie tez wpadlem jakis czas temu.
    Po jakims czasie okazalo sie, ze w kotlownie cos smierdzi. Po
    przeprowadzonym sledztwie okazalo sie, ze mysz weszla do szafki z
    ubraniami i tam sobie padla. Po jakims czasie zaczela sie rozkladac.
    Suma sumarum trzeba bylo wyrzucic wiekszosc roboczych ciuchow i spalic w
    kominku szafke.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2014-09-30 15:49:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 14:56, Kris pisze

    > Na złodzieja czy innego amatora cudzych jabłek tez ma nie zaszczekać rozumiem?
    > Mam wrażenie że nigdy w życiu psa na posesji nie miałeś i piszesz żeby pisać.

    Przeciez to jakies pomieszanie z poplataniem. Pies majacy pilnowac
    posesji, karany pradem za szczekanie w nocy. To juz sie komus calkiem
    priorytety poje..y.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2014-09-30 15:54:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 14:36, Adam pisze:

    > W takim razie ten ktos nie powinien miec w ogole psa tylko zainstalowac sobie
    > system alarmowy, bo rozumiem ze taka funkcje pelni ten pies. Dostaje
    > miche zarla i picia i to wszystko - nikt sie nim nie zajmuje?

    Taki pies nie pelni zadnej funkcji, bo nawet szczekac noca mu nie wolno.
    Mialem ja juz takiego sasiada co trzymal psa w kojcu. Po jaki chu nie
    mam pojecia. Za pare lat oddali go gdzies tam z bardzo mocnym
    przykurczem tylnych konczyn. Ujadal, a jakze. Po co tacy ludzie maja
    psa? Niby czemu nie moze wejsc do domu?

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2014-09-30 16:01:24
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2014, 16:18, Andrzej Lawa pisze:

    > Zainwestuj w drugiego kota. Albo lepiej kotkę.

    Dokładnie jak piszesz - kocury z natury jak więksi braci z grzywami z
    afryki są leniwi to samice polują i przynoszą im żywność. Zresztą jak
    wszyscy faceci lubią mieć podane.

    Do zaobserwowania w naturze często kotki przynoszą zdobycz do domu dla
    swojego ,,PANA", a jak mają młode to im noszą coś do przekąszenia i
    zabawy. Tak mają zakodowane one mają za zadanie karmić nie tylko siebie
    ale i swojego kocura i dzieci. Jeżeli kocur nie znajdzie kotki, która mu
    usługuje to z musu lub dla zabawy poluje sam.

    A teraz mój przykład.
    Wprowadziłem się do domu i zimą okazało się, że myszy w garażu włażą mi
    do silnika, tam czyniąc szkody. W całym garażu porozkładałem trutki.
    Codziennie wszystko było dokładnie wyjedzone. Trwało to kilka miesięcy -
    miałem wrażenie, że karmię myszy z całej okolicy. Dopiero po
    przyprowadzeniu kotki ta rozprawiła się z tymi gryzoniami. Przez jakiś
    czas garaż był ulubionym miejscem kota. Jak tylko otworzyłem bramę
    garażową od razu moja kotka tam biegła. Co ciekawe potrafiła nawet wejść
    na podbitkę - nawet nie mam pojęcia jak, teoretycznie nie powinna się
    tam przecisnąć.

    Do tej pory na garażowym stryszku mam dwie miseczki z trutką ale cały
    czas pełne. Kot garaż odwiedza tylko od czasu do czasu, a teraz obrabia
    drewutnię sąsiada.

    Do domu myszy mi nie włażą, na początku kiedy nie było jeszcze podbitki
    szły po ścianie na strych, ale tam wyłapałem tradycyjnie na łapki.

    Kot dla mnie jest skuteczny nie mam myszy ani w domu, ani w garażu, a że
    kot śpi w drewutni to i tam ich nie ma.

    Szkoda, że nie łapie kretów

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 76. Data: 2014-09-30 16:31:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-30 15:20, Maniek4 pisze:

> [...]
    > ubraniami i tam sobie padla. Po jakims czasie zaczela sie rozkladac.
    > Suma sumarum trzeba bylo wyrzucic wiekszosc roboczych ciuchow i spalic

    Środek, który kupiłem mumifikował myszy i nic się nie rozkładało. Przez
    jakiś czas odnajdywałem suchutkie, nierozkładające się zwłoki w różnych
    miejscach. Myślę, że wielu jeszcze nie odnalazłem, ale nic nie śmierdzi.
    Środek ten był także reklamowany jako nieszkodliwy dla psów i kotów.

  • 77. Data: 2014-09-30 16:39:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-30 08:50, WS pisze:

    > Znajoma rozwiazala podobny problem w ~2 dni kupujac obroze elektryczna (wczesniej
    sprawdzila na sobie, czy psu nie zaszkodzi ;) )

    > cos takiego: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=qd&strin
    g=obroza+antyszczekowa&bmatch=s0-o-0904

    > idea prosta: pies zaszczeka - toto piszczy, zaszczeka drugi raz - piszczy 2x, za
    kolejnym razem pyk go pradem...

    > WS

    Myślę, że to nie jest dobry pomysł na psa. Pies z natury ma bronić
    swojego terytorium i swojego stada, dlatego nie można powstrzymywać jego
    szczekania, kiedy na posesję wchodzi niechciany gość czy wręcz nawet intruz.
    Może jest to dobre dla typowego kanapowca blokowego, którego jedynym
    zadaniem jest być i zachwycać swojego pana i nie reagować na to co się
    dzieje za drzwiami, ale dla typowego podwórkowca, który ma być bardzo
    czujnym alarmem, raczej zły pomysł.

  • 78. Data: 2014-09-30 16:59:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-30 15:06, Maniek4 pisze:

> [...]
    > nie zachowywal sie jak debil to mozna to zmienic szybko i latwo.
    > Niestety wymaga to nieco wiekszego IQ od zwierzecia.

    To to ja dobrze wiem.
    Niejednego w życiu miałem psa czy kota.
    Tyle, że psa przyprowadzonego ze schroniska trudno jest przestawić
    zwłaszcza, kiedy ten pies pozostaje sam przez większość dnia, bo
    właściciele pracują od rana do późnego popołudnia czy wieczora.
    Druga sprawa to trzeba by było nauczyć właścicieli jak działa psychika
    psa i jak nią sterować, a to już jest trudniejsze zadanie, żeby
    właściciel zaczął myśleć jak pies i wiedział, że musi sobie wywalczyć
    uległość psa oraz jak to zrobić. Niestety tresurę psów zaczyna się od
    tresury właścicieli, a z tym czasami jest problem, bo człowiek myśli
    całkiem inaczej niż pis.

  • 79. Data: 2014-09-30 17:29:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Sep 2014 05:27:32 -0700 (PDT), Adam

    > Generalnie - problem powstal duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo wczesniej.

    Ahaaaaaaaaaa. No, jak zwykle podałeś zajebiste rozwiązanie odwracając kota
    ogonem i równając do siebie. Przyszło ci do tej pustej głowy, że nie
    wszystkie psy są wychowywane przez obecnego właściciela od szczeniaka? No
    więc podaj z łaski swojej generalne rozwiązanie na problem który powstał
    "d20xużo" wcześniej.

    > Jezeli ktos dopuscil do tego ze jego pies
    > ujada przez cala noc to IMHO jedyna rada
    > to taka zeby zglosil sie do profesjonalisty
    > - behawiorysty

    ROTFL. To na ujadającego psa trzeba aż iść do behawiorysty? Weź mnie nie
    rozśmieszaj. Psy to stosunkowo proste do wytresowania zwierzęta. Potrzeba
    jedynie czasu i konsekwencji. A o to trudno gdy pies ujada tylko w nocy,
    albo tylko w dzień, gdy właściciela NIE MA bądź nie może być. I to jest
    problem. Po to jest ta obroża i wbrew twojemu uyskiwaniu, psu krzywdy nie
    zrobi -- a skutecznie nauczy żeby nie ujadał.

    > albo oddal psa w lepsze rece.

    Tobie by się przydało pójść w lepsze ręce.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 80. Data: 2014-09-30 17:37:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Sep 2014 05:56:23 -0700 (PDT), Kris

    > Czyli urządzenie niepotrzebne skoro człowiek i tak musi interweniować
    > wtedy kiedy to konieczne.

    Przestań, bo wykazujesz się kompletnym brakiem myślenia. Opiekun musi
    interweniować urządzeniem gdy upomnienia nie są skuteczne a nie ma czasu
    stać nad ujadającym psem pół nocy. Zakłada wtedy obrożę i obroża psa
    wychowuje. Następnego dnia obroży się nie zakłada, chyba że ZNOWU pies
    zacznie permanentnie ujadać. To jest jednorazowy zabieg, wykonany nawet o 3
    w nocy pozwoli iść dalej spać i udać się rano do pracy bez zapałek
    wsadzonych w powieki.

    > I niby jak rozpoznają czy pies szczeka
    > na złodzieja czy "notorycznie ujada"

    Coś Ci się znowu pozajączkowało. Pies nie jest od szczekania na złodzieja.

    > Od urodzenia do dzisiaj(poza dwuletnim epizodem mieszkania w bloku)
    > mieszkałem właśnie tak jak piszesz i miałem przez te chyba kilkanaście
    > psów które sobie biegały po podwórku a do domu wstę miały sporadycznie
    > za zgoda właścicieli. Z żadnym z tych psów nie było problemu że "ujadały
    > notorycznie" I smiem twierdzić że skoro komus pies "notorycznie ujada "
    > to jest wina właściciela nie psa.

    Czy ja twierdzę, że to wina psa? Oczywiście, że właściciela -- główna wina
    jest taka, że właściciel nie podejmuje ŻADNEGO działania na ZŁE zachowanie
    swojego "pupila".

    > W temacie oduczania psa notorycznego ujadania różni się znacznie.

    Co ty możesz wiedzieć o ODUCZANIU psa od UJADANIA, skoro twoje psy nigdy
    nie ujadały. Weź sobie ze schroniska psa z utrwalonymi wieloletnimi
    zachowaniami w postaci gryzienia czy ujadania, to pogadamy. Póki co,
    podobnie jak Adam, spłycasz temat tylko do swoich doświadczeń i uważasz,
    żeś w związku z tym pozjadał wszystkie rozumy.

    > Różnice już Tobie Adam próbował wyłożyć ale nie zrozumiałeś chyba.

    Wy to nigdy nie pojmiecie żeby reszty świata nie sprowadzać tylko i
    wyłącznie do siebie.

    > Bardzo możliwe ze jeszcze na świecie Ciebie nie było jak stosowałem
    > elektryczne pastuchy do pilnowania krów więc wiem jak to działa.
    > I takie zastosowanie(zapobieganie ucieczkom) jest wg mnie akceptowalne.

    Nie gadaj. Chcesz powiedzieć, że nie da się psa wychować tak by nie uciekał
    -- nie korzystając z pastucha elektrycznego? Otóż da się, ale pochłonie to
    kosmiczną ilość czasu najczęściej wtedy, gdy trzeba spać albo iść do pracy.
    Zupełnie jak przy psim ujadaniu. Więc pytam się, dlaczego akceptujesz takie
    "barbarzyńskie" metody na ucieczkę, a na ujadanie już nie akceptujesz?
    Przecież to śmierdzi hipokryzją na kilometr.

    > Ale rażenie prądem po szczeknięciu to już wg mnie głupota.

    Nie po SZCZEKNIĘCIU tylko przy UJADANIU. Nikt normalny nie będzie takiej
    obroży zakładać, bo pies sobie parę razy szczeknie w nocy. ROZUMIESZ?

    > Na złodzieja czy innego amatora cudzych jabłek tez ma nie zaszczekać
    > rozumiem? Mam wrażenie że nigdy w życiu psa na posesji nie miałeś i
    > piszesz żeby pisać.

    Nie wiem po co ty masz psy, bo ja z pewnością nie po to by szczekały na
    złodziei, a już z pewnością nie po to by na nich ujadały.

    > Ujadają najczęściej te uwiązane 24godz/dobę na łańcuchu przy budzie.

    Bzdura. Ujadają te, co się akurat nudzą i nigdy wcześniej nie były za to
    ujadanie sprowadzane do parteru.

    > Żaden z moich psów nie był wiązany na łańcuchu. Zawsze biegały luzem i
    > problemów nie było.

    Ja też miałem parę psów. Większość znajd wyrzuconych przez kogoś w lesie,
    albo ze schroniska -- z pewnymi utrwalonymi zachowaniami. Można było iść z
    nimi do psiego "przedszkola" ale w takich miejscach nie oduczą psów nocnego
    ujadania, co starasz wpierać tutaj z Adasiem.

    Jedyny sposób na ujadanie, to stanie obok w momencie "popełniania" takiego
    zachowania i karcenie. Już widzę jak pół nocy przez parę dni z rzędu
    siedzisz i karcisz psa żeby nie szczekał. Oczywiście, można i tak, ale to
    jeszcze bardziej głupie niż obroża.

    > Chyba o takim piszemy no nie?

    Nie, piszemy o czujniku który reaguje na ustalone natężenie dźwięku
    (prawdopodobnie w połączeniu z czujnikiem ruchu, bo obrożę dobiera się do
    wagi), co oznacza, że pies noszący obrożę nie będzie pieszczony prądem gdy
    równie nieogarnięty pies sąsiada będzie szczekać.

    > I szczekający pies sąsiada zareaguje na dwukrotny
    > dźwięk na obroży Twego psa i przestanie szczekać?

    Weź się skup, bo już zaczynasz bełkotać. Pisałeś o tym, że obroża którą
    nosi pies zacznie go pieścić gdy pies sąsiada zacznie szczekać. No więc NIE
    zacznie. Teraz coś jeszcze konfabulujesz dalej twierdząc, że pies sąsiada
    ma przestać szczekać na dźwięki ostrzegawcze obroży którą nosi "tresowany"
    pies...

    Tymczasem ja pisałem jedynie o tym, że pies NIE ZA KAŻDE SZCZEKNIĘCIE jest
    karcony prądem, bo wcześniej dostaje dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Po
    trzech razach się nauczy że jak nie przestanie szczekać po trzech sygnałach
    ostrzegawczych, to go DOPIERO WTEDY popieści. Taką samą reakcję uzyskuje
    właściciel. Jak nie pomaga upomnienie dźwiękowe, to pies musi otrzymać
    fizyczną interakcję (smycz, ręka, etc.). I to nie jest znęcanie się nad
    psem, tylko NAUKA.Jak macie wątpliwości, to obejrzyjcie parę filmów
    przyrodniczych jak matki zwierząt uczą swoje młode. Z pewnością do nich nie
    gadają.

    --
    Pozdor
    Myjk