  • 21. Data: 2012-04-20 22:35:56
    Temat: Re: NIe każde garnki nadają się do indukcji (nawet jeśli przechodza test z magnesem)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 21:47, Marex wrote:
    > No to napisz po ludzku coś o temacie głównym

    Każdy przewodnik lity bedzie produkował ciepło bo prądy wirowe
    wyindukują się w dowolnym przewodniku. W tym w przewodniku aluminiowym,
    miedzianym, tytanowym, ze stali i kupie innych wliczając w to spinacze
    biurowe.

    Można dysklutować o skuteczności i dopasowaniu do cewki, ale to szczegóły.

    To że garnek nie dziala na kuchence zawdzięczamy wyłacznie ukladom
    bezpieczeństwa, ktore wyłaczają cewke indukcyjna jesli nie ma na niej
    prawidłowego obciążenia.

    To, czy to wykrywanie będzie miało związek z detekcją indukcyjności
    cewki, czy też będzie zastosowany zwykły magnes to jest sprawa inna.
    Faktem jest, że garnek aluminiowy, stalowy, miedziany i z tytanu nadaje
    się do grzania indukcyjnego, choć nie kazdy jest tak samo dobry. A że
    nie każdy garnek załaczy płytę to ficzer producenta a nie sprawa fizyki
    i granulacja ziarna stali czy wielości strat czegoś w czymś.

    Innymi słowy chce stłumić spiskowe teorie w zarodku bo inaczej idziemy w
    kierunku audiofilowskiego bełkotu. Nie twierdze że każdy garnek załaczy
    płytę. Ale powody tego załączenia są w zasadzie sztuczne i narzucone
    przez producenta a nie wynikające z magicznych własności aluminium czy
    wielkości ziaren polikryształów. Nie ma technicznych przeszkód nad
    grzaniem garnkow z grubszego alu.

    I mała uwaga: cała zabawa z magnesami i garnkami polega głównie na tym
    żeby wykryć ferromagnetyczność. Bo histereza magnetyczna materiału
    znacznie zwiększa skutecznośc grzania. I fakt, alu nie ma histerezy i
    skutecznośc grzania takim garnkiem byla by mizerna. Natomiast
    stal/żelazo nadaje się i dlatego test z magnesem jest zalecany a
    kuchenka ma prawo odmowić załaczenia przy zbyt malym obciążeniu.

    Mam nadziej że za dużo nie pokręciłem w tym nudnym wywodzie.

  • 22. Data: 2012-04-20 22:51:48
    Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Każdy przewodnik lity bedzie produkował ciepło bo prądy wirowe
    > wyindukują się w dowolnym przewodniku. W tym w przewodniku aluminiowym,
    > miedzianym, tytanowym, ze stali i kupie innych wliczając w to spinacze

    To podaj jeszcze porządny model kuchenki i fajny model pasujących garnków z alu
    i na bank wtedy to zapamiętamy.

  • 23. Data: 2012-04-20 22:57:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 22:51, Piotr wrote:
    > To podaj jeszcze porządny model kuchenki i fajny model pasujących garnków z alu
    > i na bank wtedy to zapamiętamy.

    Nie posiadam ani jednego ani drugiego.

  • 24. Data: 2012-04-20 23:06:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2012 22:57:04 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Nie posiadam ani jednego ani drugiego.

    Czyli nic Tobie te lekcje fizyki w podstawówce a pewnie i wyżej nie dały skoro i tak
    nie potrafisz wybrać dobrej kuchenki;)

  • 25. Data: 2012-04-20 23:23:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 23:06, Kris wrote:
    > Czyli nic Tobie te lekcje fizyki w podstawówce a pewnie i wyżej nie dały skoro i
    tak nie potrafisz wybrać dobrej kuchenki;)

    Po prostu jestem jeszcze nie rozpakowany po wprowadzce do domu. O
    ficzerach typu kuchenka nie czas jescze mysleć jesli nie mam wszystkich
    kranów na miejscu.

  • 26. Data: 2012-04-20 23:42:16
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    n-forums@vbez20...
    W dniu piątek, 20 kwietnia 2012 19:49:40 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > W szkole już fizyki nie uczą?

    > W instrukcji producent podobno pisze o teście magnesem to tak testuja i
    > nie ma sie co dziwić.

    To tak jak z tym testem pomidorowym - szczoteczki do zębów :-)

  • 27. Data: 2012-04-21 00:55:05
    Od: Jawi <t...@p...pl>

> [...]
    >
    > To że garnek nie dziala na kuchence zawdzięczamy wyłacznie ukladom
    > bezpieczeństwa, ktore wyłaczają cewke indukcyjna jesli nie ma na niej

    Gratuluję opanowania materiału z podstawówki.
    Bo rozumiem, że właśnie tego uczyli w twoich czasach w podstawówce?

  • 28. Data: 2012-04-21 05:18:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Jesli posiada papier potwierdzający *jakiś* stopień edukacji to tak. Za
    > moich czasów uczono tego w podstawówkach. Więc jeśli posiada
    > wykształcenie podstawowe to tak.

    a jeśli jednak takiej wiedzy nie posiada mimo posiadania papieru?
    Przesadzasz kolego. Mnóstwo ludzi charakteryzuje się tzw wtórnym
    analfabetyzmem i co z tym zrobisz?

    Papier o niczym nie świadczy... niestety. I może to być wina tak samego
    zainteresowanego, jak i systemu edukacji. A o kuchenkach indukcyjnych ja
    dowiedziałem się dopiero wtedy, kiedy zacząłem wyposażać swój nowy dom.
    I z fizyki ze szkoły podstawowej, czy średniej nic o takich urządzeniach
    nie pamiętam.

    Nie mów zatem, że pierwsza z brzegu baba ma znać zasadę działania
    kuchenki, bo ja wątpię czy 80 proc społeczeństwa orientuje się w
    prostszych zasadach mimo posiadania papieru.

    pozdr
    Robert G.

  • 29. Data: 2012-04-21 08:08:53
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Jesli posiada papier potwierdzający *jakiś* stopień edukacji to tak. Za
    > moich czasów uczono tego w podstawówkach. Więc jeśli posiada wykształcenie
    > podstawowe to tak.

    no i widzisz... twoje podstawowe wykształcenie (papier chyba masz?) nie daje
    gwarancji, że potrafisz pisać bez błędów w języku ojczystym... bo stawiania
    przecinków w odpowiednim miejscu uczą chyba w klasach 1-3...
    BTW ja mam jakiś papier, że jestem mechanikiem samochodowym z uprawnieniami
    diagnosty, ale życie potoczyło sie w zupełnie innym kierunku i teraz w aucie
    potrafię nalać tylko paliwo i ewentualnie sprawdzić olej...

    pozdrawiam
    s_13

  • 30. Data: 2012-04-21 08:57:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-21 05:18, Robert G wrote:
    > a jeśli jednak takiej wiedzy nie posiada mimo posiadania papieru?

    Wyciąłeś fragment. Pytanie było czy *powinno* wiedzieć. Tak powinna. Z
    tego nie wynika że wie.