  • 151. Data: 2015-06-22 15:57:41
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:61bb4d36-e176-4408-866b-907142e9fe67@go
    oglegroups.com...

    > Fajnie jak o mobilności w szukaniu pracy dyskutuje się na grupie
    > budujących lub posiadających domy. Dyskutują i radzą ludzie którzy na
    > własne życzenie przybili sobie jaja do krzesła.

    Ale wiesz że można najpierw znaleźć pracę a dopiero później wybudować dom
    czy kupić mieszkanie?
    Wiesz też że to jest grupa "budowanie" a nie "kupiłem i przepłaciłem i
    przegrałem życie"?

    Jak się _samemu_ buduje dom to nie ma siły jego wartość musi być wyższa niż
    włożona kasa (bo dochodzi praca rąk własnych) więc i przywiązanie do ziemi
    żadne - bo w każdej chwili można dom sprzedać i przenieść się gdzie indziej.

    Co więcej mało kto dziś buduje z myślą że to będzie dla jego wnuków. Dom
    jest na teraz - inny dom jest potrzebny jak się ma 30 lat i czwórkę dzieci a
    inny jak się ma 70 lat i spokojna starość.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 152. Data: 2015-06-22 16:33:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 14:30:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > mieszkali Niemcy i takie, gdzie mieszkali Polacy. Wbrew pozorom Śląsk nie
    > był jednorodną "mieszanką" a raczej lokalnymi enklawami. W trakcie wojny i
    > tuż po Niemcy powyjeżdżali (nie wszyscy dobrowolnie) a na ich miejsce
    > zostali przesiedleni ludzie ze wschodu.
    >
    > 30-40 lat później jadąc samochodem wiadomo było w której wsi się jest - w
    > jednych przed domem trawnik, ścieżka i pomalowany płot, a w innych przed
    > domem łażą kury, między nimi leżą porozrzucane sprzęty rolnicze. Ponoć w
    > Wielkopolsce wyglądało to identycznie (nie wiem, ale tak opowiadają).

    Niby zgoda - ale z pewną uwaga: po wojnie moi wracali z robot w niemczech, w okolicy
    wroclawia ruscy ich wyzwolili od konia no i tak ostali na ziemiach odzyskanych.
    Zajeli kilkuletni dom - ale to dziadek dorabiał instalacje CO, niemiec tego nie mial.
    Slawojka stala na podworku - tez zdobycz cywilizacji dopiero za naszych trafila do
    budynku...

    > Ale po co dorabiasz do tego ideologię polityczną? Podział na Polskę "A" i
    > "B" sięga zaborów i w dowolnej książce historycznej możesz poczytać że
    > inaczej wyglądało życie w zaborze niemieckim i rosyjskim.

    specjalnie nic nie dorabiam - po wynikach wydac gdzie jak sie glosuje. Jest to
    ciekawa zaleznosc ze obszary z ludnoscia naplywowa po II wojnie maja zerwana ciaglosc
    jakiegos patriotycznego myslenia - tam wygrywa platforma, komorowski itp a gdzie
    ludnosc siedzi z dziada pradziada tam w cenie jest patriotyzm czyli pis.

    b.

  • 153. Data: 2015-06-22 18:42:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 00:25:09 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wiecej, bo...
    > Kazdy woli miec swoja dzialalnosc i po prostu wystawia mi FV. Na reke wychodzi
    > wtedy wiecej, bo sporo rzeczy moga sobie w swoje koszta wciagac :) Nikt nie
    > jest na tyle durny zeby 3-4k panstwu oddawac za nic :)
    Wychodzi mi że na tym układzie zyskujesz tylko Ty. Skoro na samozatrudnieniu
    wystawiają faktury na 5tys to na ręke mają ok 4tys więc na tyle wyceniają swoją
    pracę. Na etacie chcieliby tyle samo i pewnie by musieli dostać skoro jak piszesz
    zawod deficytowy. Na samozatrudnieniu zyskują więc finansowo niewiele a tracą
    "przywileje"- urlopy, chorobowe, odprawy itp. Ale skoro obu stronom pasuje to ok.
    Z drugiej strony skoro pracują u Ciebie za 4tys to aż takiego popytu chyba na nich
    mie ma. Czyli to całe IT aż tak miod malina nie jest.

  • 154. Data: 2015-06-22 20:12:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 18:42:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wychodzi mi że na tym układzie zyskujesz tylko Ty.

    Zyskuja wszyscy. Ja place 5k brutto. Jak chcesz umowe o prace to dostaniesz
    z tego z 3k na reke. Jak samozatrudnienie to +4k.

> [...]
    niewiele a tracą "przywileje"- urlopy, chorobowe, odprawy itp. Ale skoro obu stronom

    Chorobowe kazdy moze placic dowolnie - skladka 20-30 pln miesiecznie kosztuje
    przeciez :) Odprawy.. Jakie odprawy? To chyba prezesi w panstwowych spolkach
    tylko maja :-) A co do urlopow to maja lepiej niz na umowie o prace, to
    wszystko jest kwestia dogadania sie i umowy miedzy nami :) Patrz na to z
    drugiej strony - jak przestaniemy sie dogadywac to po prostu trzasnie
    drzwiami i tyle go zobacze. To jest relacja partnerska, a nie niewolnicza, jak
    w przypadku zwyklej umowy o prace - jak dla mnie to lepszy uklad dla obu
    stron.

    > Z drugiej strony skoro pracują u Ciebie za 4tys to aż takiego popytu chyba na nich
    mie ma. Czyli to całe IT aż tak miod malina nie jest.

    Lepsze to chyba od frytek za 4 pln / h? :-)

    Na slasku majac 4k na reke zyjesz jak paczek w masle. Mieszkanie 4
    pokojowe kosztuje 100k pln, wziete nawet w calosci w kredyt daje rate rzedu
    500 pln / mc. Drugie 500 czynsz z woda, prad i gaz 300. To masz 1300 pln
    za podstawowe utrzymanie mieszkania. Gospodarna zona w tysiacu sie zmiesci
    z jedzeniem dla 4 osobowej rodziny. To masz 2300 pln. Niech ta zona chociaz
    2k przyniesie z roboty to po oplaceniu kredytu, mieszkania i jedzenia zostaje
    na zycie 3700. Zle? :-) Nikt u mnie nie narzeka.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2015-06-22 20:44:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 20:12:46 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Zyskuja wszyscy. Ja place 5k brutto. Jak chcesz umowe o prace to dostaniesz
    > z tego z 3k na reke. Jak samozatrudnienie to +4k.
    Czyli aż tak bardzo to nasze Państwo przedsiębiorcow nie uciska skora z 5tys brutto
    zostaje im +4k;)

    > Odprawy.. Jakie odprawy? To chyba prezesi w panstwowych spolkach
    > tylko maja :-)
    Złodziejem(czyt. prezesem) nie jestem ale odprawa jakaś mi się na dzisiaj należy.
    > A co do urlopow to maja lepiej niz na umowie o prace, to
    > wszystko jest kwestia dogadania sie i umowy miedzy nami :)
    Tylko pewnie za 3tyg wolnego im nie zapłacisz. No chyba, że się dogadacie.
> [...]
    > stron.
    >Tu w sumie zgoda

    > Lepsze to chyba od frytek za 4 pln / h? :-)
    Ano, jednak fryzjerka ktora mojego psa strzyże zarabia więcej jak admin u Ciebie.
    50dych średnio za psa liczy, co godzinę kolejnego psa umawia i nie wiecej jak
    8klientow na dzień. W soboty nie strzyże. Terminy ma na 3tyg do przodu porozpisywane.

> [...]
    > 2k przyniesie z roboty to po oplaceniu kredytu, mieszkania i jedzenia zostaje
    > na zycie 3700. Zle? :-) Nikt u mnie nie narzeka.
    U nas dość podobnie jednak już 50km dalej w Trojmieście ceny np mieszkań sporo
    wyższe.

  • 156. Data: 2015-06-22 20:50:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 20:44:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >50dych średnio za psa liczy,
    5dych oczywiście.

  • 157. Data: 2015-06-22 22:16:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 20:44:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czyli aż tak bardzo to nasze Państwo przedsiębiorcow nie uciska skora z 5tys brutto
    zostaje im +4k;)

    Samych przedsiebiorcow - pewnie, ze nie. Liniowka to jeden z najtanszych
    chyba podatkow w EU :) Ale ucisk przedsiebiorcow nie polega tylko na
    kwotach podatkow do placenia. Pozatym, jakbym nie kombinowal z
    samozatrudnieniem to zeby pracownicy dostali tyle samo na reke - poszedlbym
    chyba z torbami :)

    > Złodziejem(czyt. prezesem) nie jestem ale odprawa jakaś mi się na dzisiaj należy.

    Z jakiego tytulu?

    > Tylko pewnie za 3tyg wolnego im nie zapłacisz. No chyba, że się dogadacie.

    Pewnie, ze zaplace. Az takim chujem nie jestem :-) Place co miesiac bez wzgledu
    na wolne. A urlopow maja wiecej niz na umowie o prace :)

> [...]
    8klientow na dzień. W soboty nie strzyże. Terminy ma na 3tyg do przodu porozpisywane.

    Widzisz jacy glupi ci co frytki sprzedaja za 12 x mniej? A moga psy zaczac
    strzyc za piec dych :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 158. Data: 2015-06-22 22:56:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Fajnie jak o mobilności w szukaniu pracy dyskutuje się na grupie budujących lub
    posiadających domy. Dyskutują i radzą ludzie którzy na własne życzenie przybili sobie
    jaja do krzesła.

    Tak to jest z ta mobilnoscia grupowa. :-)
    Wyobraz sobie, ze ludzie sa mobilni i laduja wszyscy tam gdzie jest
    praca. Co sie stanie? A no wzrosnie bezrobocie. Niech ci przybyli
    wybuduja tam domy zanim wzrosnie bezrobocie, koniecznie drogie bo
    murowane. Najlepiej na kredyt. Z czasem okazuje sie, ze gdzies indziej
    jest praca i wszyscy siup znow tam gdzie jest praca, bo przeciez sa
    mobilni. No dobra a co z drogimi domami na kredyt?

    Pozdro.. TK

  • 159. Data: 2015-06-23 09:26:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > dziadek dorabiał instalacje CO, niemiec tego nie mial. Slawojka stala na
    > podworku - tez zdobycz cywilizacji dopiero za naszych trafila do

    Bywało i tak. W Gliwicach jeszcze kilka lat temu były dwie ulice bez
    jakiejkolwiek kanalizacji i ze sławojkami w podwórzu.

> [...]
    > myslenia - tam wygrywa platforma, komorowski itp a gdzie ludnosc siedzi z
    > dziada pradziada tam w cenie jest patriotyzm czyli pis.

    ROTFL

    Ci "patrioci" z PiS warchoła uczynili wicepremierem. Nie chcę takich
    "patriotów".
    Ci "patrioci" z PiS dopuścili by jeden z nich (Religa) mścił się z zawiści
    na konkurencie (doktor G.) przez co dziesiątki osób zostało pozbawionych
    możliwości przeszczepu a więc potencjalnie życia.
    Ci "patrioci" z PiS stają po stronie stadionowych bandytów a nie po stornie
    państwa prawa.
    Ci "patrioci" z PiS obrażają ludzi kultury których twórczości nie rozumieją
    (np. Miłosz).

    To co reprezentuje PiS to nie patriotyzm ale zaściankowość i małostkowość.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 160. Data: 2015-06-23 10:40:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 09:27:01 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > ROTFL
    >
    > Ci "patrioci" z PiS warchoła uczynili wicepremierem. Nie chcę takich

    a co to ma wspolnego z patriotyzmem? Aby twoich uczuc nie razic mieli zrezygnowac z
    wladzy. Tak sie kraje jak materialu staje.
    Ale pewnie niesiol jako szef komisji obrony narodowej to ci nie zawadza. Ujada - ale
    we wlasciwym kierunku :-)

    > Ci "patrioci" z PiS dopuścili by jeden z nich (Religa) mścił się z zawiści
    > na konkurencie (doktor G.) przez co dziesiątki osób zostało pozbawionych
    > możliwości przeszczepu a więc potencjalnie życia.

    znaczy sie wsadzenie przestepcy do wiezienia jst mszczeniem sie - bardzo
    platformerskie, nie powiem. Ale nadal nie ma specjalnego zwiazku z patriotyzmem -
    chyba ze uznac ze dbac o ojczyzne to zamknac przestepce w pierdlu. Ale ty chyba jakos
    inaczej myslisz.

    > Ci "patrioci" z PiS stają po stronie stadionowych bandytów a nie po stornie
    > państwa prawa.

    Popatrz za kim oni stoją: http://niezalezna.pl/uploads/still2015/6491090916142
    5847258.jpg - własnie za patriotami.

    > Ci "patrioci" z PiS obrażają ludzi kultury których twórczości nie rozumieją
    > (np. Miłosz).

    twórczosc a postawa to dwie rozne sprawy. Ale jesli choc czesc z tego
    http://www.bibula.com/?p=51653 jest prawdoą to moze i maja racje.

    > To co reprezentuje PiS to nie patriotyzm ale zaściankowość i małostkowość.

    Tak, wiem, czytałem w wyborczej. Ciekawy jestem twojej definicji patriotyzmu, i w
    konsekwencji na kogo powinien glosowac jesienią polski patriota. Zdaje sie ze wybor
    bedzie dosc ograniczony...

    b.