  • 11. Data: 2015-06-11 20:52:09
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Seremet jest Prokuratorem Generalnym który gdyby został do końca swojej
    kadencji to nominację na kolejną kadencje podpisuje Duda.
    Jestem ciekaw czy Belka szef NBP zrezygnuje wcześniej????

    > I to sprawia że ja ze spokojem czekam na jesienne wybory - nie ma znaczenia
    > czy wygra Kukiz, Kaczyński, czy Kopacz gospodarki nie da się tak łatwo
    > "zepsuć".

    Czy ja wiem czy jest tak dobrze ????
    Moja żona pracuje w Krakowie w SSC/BPO czyli zachodnich korporacjach.
    I faktycznie u niej w pracy nikt nie zarabia mniej niż 5 tys brutto
    ale ten sektor w Krakowie to ok 30 tys. ludzi.
    Na milionowe miasto to trochę mało.
    Z drugiej strony już się słyszy że Rumunia tańsza
    i wielkie koncerny tam będą przenosić produkcje.

    Z trzeciej :

    https://futrzak.wordpress.com/2015/06/09/ubostwo-w-p
    olsce-cd/

    Z czwartej:
    Ile to milinów ludzi już wyjechało z Polski?

    Z piątej:
    Ergi znasz kogoś kto jest Dużą Rodziną czyli dzieci >3?
    I zarobki mają na poziomie średniej albo wyżej?

    z szóstej:
    Kiedyś mieliśmy być drugą Japonią.
    Mi wystarczy Korea.
    Podaj Polską firmę która robi bardziej skomplikowane życie.
    Bo ja z Korei to LG Samsung Hyundai Kia Daewoo (istnieje jeszcze)
    A Polskie?

    I ostatnie 3 mln ludzi zagłosowało na Kukiza
    + 2 mln ludzi wyjechało z Polski
    Ale najważniejsze że wskaźniki ida do góry:)

  • 12. Data: 2015-06-12 10:13:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Seremet jest Prokuratorem Generalnym który gdyby został do końca swojej
    > kadencji to nominację na kolejną kadencje podpisuje Duda.
    > Jestem ciekaw czy Belka szef NBP zrezygnuje wcześniej????

    Dziennikarze go co chwilę pytają i na razie się opiera.

> [...]
    > Na milionowe miasto to trochę mało.
    > Z drugiej strony już się słyszy że Rumunia tańsza
    > i wielkie koncerny tam będą przenosić produkcje.

    To raczej dobrze czy słyszałeś o jakiejś produkcji w Szwajcarii? Produkując
    AGD czy samochody nigdy nie dogonimy zachodu. Musimy stawiać na nowoczesne
    technologie i rozrywkę. Dla przykłady Wiedźmin 3 - nowa gra polskiego studia
    CDP w ciągu pierwszego dnia sprzedaży (i przedsprzedaży) zarobiła na świecie
    tyle że zwróciły się trzyletnie wydatki na jej produkcję.

    > Z trzeciej :
    > https://futrzak.wordpress.com/2015/06/09/ubostwo-w-p
    olsce-cd/

    Czytałem cały raport GUS

    > Z czwartej:
    > Ile to milinów ludzi już wyjechało z Polski?

    > Z piątej:
    > Ergi znasz kogoś kto jest Dużą Rodziną czyli dzieci >3?

    Z mojego pokolenia nie znam rodziny z więcej niż trojgiem dzieci.

    Natomiast bardzo dużo z trojgiem - i to jest właśnie tzw. Duża Rodzina w
    rozumieniu tych różnych programów zniżkowych. Sam mam trójkę dzieci i
    oczywiście kartę (i zniżki) dużej rodziny posiadamy.

    > I zarobki mają na poziomie średniej albo wyżej?

    W zasadzie prawie wszyscy którzy chcą (oboje pracują) to zarabiają powyżej
    średniej. My zarabiamy gdzieś w okolicach ale to z wyboru - moja żona czasem
    pracuje na pół etatu a czasem wcale. A czasem znowu ja pracuję na pół
    etatu - po prostu wolimy więcej czasu spędzać z dziećmi więc pracujemy tylko
    tyle aby wystarczyło na pokrycie naszych wydatków i spłatę raty kredytu.
    Gdybyśmy oboje pracowali na cały etat to na pewno zarabialibyśmy powyżej
    średniej.

    Napisałem prawie wszyscy bo mam też rodzinę na Podkarpaciu i w Małopolsce i
    tam już jest gorzej w małych wioskach bywa że oboje pracują a i tak się nie
    przelewa - ot tyle by ledwo starczyło na postawienie domu i jakiś 10 letni
    samochód.

> [...]
    > Podaj Polską firmę która robi bardziej skomplikowane życie.
    > Bo ja z Korei to LG Samsung Hyundai Kia Daewoo (istnieje jeszcze)

    Korea rozwija się od 40-50 lat a Polska od 20-25. Jeszcze 20 lat temu LG
    (dawniej GoldStar) czy Samsung to były synonimy tandety i nie mogły się
    porównywać z Sony czy Philipsem.

    > I ostatnie 3 mln ludzi zagłosowało na Kukiza
    > + 2 mln ludzi wyjechało z Polski
    > Ale najważniejsze że wskaźniki ida do góry:)

    Gorzej jakby ludzie wyjeżdżali a wskaźniki leciały w dół. Skoro rosną to
    będą mieli dokąd wrócić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2015-06-12 15:42:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-06-12 o 10:13, Ergie pisze:
    > Korea rozwija się od 40-50 lat a Polska od 20-25. Jeszcze 20 lat temu LG
    > (dawniej GoldStar) czy Samsung to były synonimy tandety i nie mogły się
    > porównywać z Sony czy Philipsem.

    Czyli możemy liczyć, że za 20-30 lat nasza Diora, Unitra, Zelmer czy
    Polar będą światowymi potentatami?

  • 14. Data: 2015-06-12 16:24:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > porównywać z Sony czy Philipsem.

    > Czyli możemy liczyć, że za 20-30 lat nasza Diora, Unitra, Zelmer czy Polar

    Oni akurat IMO nie, a to dlatego że:

    Diora i Unitra chyba nie istnieją. Prawa do którejś z nich Manta wykupiła
    jakiś czas temu, ale nie wiem czy coś z tym robią.
    Zelmer zdążył zostać potentatem w naszym regionie (Europie
    środkowo-wschodniej) i niedawno Bosch go wykupił.
    Polar to już chyba od lat nie jest nasz.

    Generalnie w elektronice mamy małe szanse - czy Włosi albo Hiszpanie
    dorobili się własnych globalnych marek? W zasadzie w ostatnich latach
    globalny sukces osiągnęła jedynie fińska Nokia, ale oni jeszcze 20 lat
    wcześniej produkowali między innymi kalosze :-) Zupełnie "przypadkiem"
    wyszedł im telefon łatwiejszy do używania niż telefony potentatów branży
    elektronicznej i odnieśli sukces, ale tak samo szybko padli gdy era
    tradycyjnych telefonów minęła a oni nie mieli pomysłu co dalej.

    Dlatego nie ma wielkiego znaczenia to co firma obecnie produkuje tylko jaki
    ma potencjał finansowy i pomysłowy jej właściciel. Dlatego ja bym bardziej
    patrzył na Solorza, Kulczyka i ich firmy. One powoli zdobywają kapitał i
    rosną kwestia czasu gdy zaczną przejmować inne firmy najpierw z regionu, a
    później z Europy zachodniej.

    Możliwy jest też inny scenariusz: Mamy sporo firm które 20 lat temu
    zaczynały jako rodzinne i dziś są liderami w swojej branży choć ciągle w
    skali Europy to malutkie niemal "rodzinne" firemki: Np. aby pozostać przy
    tematyce grupy: Największy europejski producent okien: Drutex, drugi
    największy europejski producent okien dachowych: Fakro. Spory ogólnoświatowy
    producent chemii budowlanej: Selena, a jak wziąć setkę najbogatszych Polaków
    to widać kolejne firmy około-budowlane jak Atlas, Koelner czy producenci
    płytek. Gdyby te wszystkie firmy się połączyły i powstał jeden koncern to
    już dziś by był znaczący na rynku europejskim nie w kilku małych branżach
    tylko w ogólności w branży budowlanej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2015-06-12 17:01:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-06-12 o 16:24, Ergie pisze:
> [...]
    > środkowo-wschodniej) i niedawno Bosch go wykupił.
    > Polar to już chyba od lat nie jest nasz.
    No i chyba właśnie to miał na myśli Bolko - nie mamy własnych firm,
    które mogły by wyrosnąć w przyszłości na lokalnego Samsunga.

> [...]
    > powstał jeden koncern to już dziś by był znaczący na rynku europejskim
    > nie w kilku małych branżach tylko w ogólności w branży budowlanej.
    Pytanie skąd ten Drutex bierze profile, Fakro okucia a Selena
    półprodukty do swojej chemii? U nas się
    konfekcjonuje/przetwarza/uszlachetnia niektóre produkty, bo mamy
    względnie tanią siłę roboczą, gdy to się wyrówna, wszystkie obce
    kapitały wycofają się z Polski.
    Nikt na "zachodzie" nie kupi już wtedy Drutexa, Fakro czy Seleny, bo
    mają swoje VEKi, Veluxy i Henkele.
    Poza tym są jeszcze Chińczycy, którzy wszystko potrafią wykonać taniej i
    niekoniecznie gorzej. Choć z mlekiem w proszku mają nadal problemy.

  • 16. Data: 2015-06-15 09:50:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 czerwca 2015 16:02:09 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > oj tam -zatrute powietrze tam macie - sam se tam mieszkaj :)

    http://gdziewyjechac.pl/33592/slaskie-nigdy-przenigd
    y-tam-nie-jedz-10-powodow.html#

    Ja rowniez zapraszam :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-06-15 10:13:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-15 o 09:50, Adam Sz. pisze:

    > http://gdziewyjechac.pl/33592/slaskie-nigdy-przenigd
    y-tam-nie-jedz-10-powodow.html#

    > Ja rowniez zapraszam :-)

    Ale na krotko. :-)
    http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/114061,ranking-
    najbardziej-czystych-i-skazonych-miast-w-polsce

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2015-06-15 11:10:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2015 10:13:15 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ale na krotko. :-)
    > http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/114061,ranking-
    najbardziej-czystych-i-skazonych-miast-w-polsce

    Na slasku jest mnostwo mniejszych miast i wsi, na ktorych powietrze jest
    czyste, a do duzego miasta dojezdza sie w kilkanascie minut licznymi
    obwodnicami, czy autostradami :) Ja mieszkam 60km od Katowic, a dojezdzam
    tam w 32 minuty samochodem w srodku dnia (70km - troche dluzej jezdze, bo
    autostradami) :-)

    Pozatym wez wytlumacz mi w takim razie ten ewenement:

    http://www.portalsamorzadowy.pl/polityka-i-spoleczen
    stwo/dlugosc-zycia-w-lodzkim-najkrotsza-w-podkarpack
    im-i-malopolskim-najdluzsza,70417.html

    Wedlug Twojego linka w Krakowie powietrze jest najbardziej zanieczyszczone
    (PM2,5 = 37), a tymczasem woj. malopolskie jest nr. 1 pod wzgledem dlugosci
    zycia :-)

    BTW. Slask jest duzy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-06-15 11:32:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > rozumieniu tych różnych programów zniżkowych. Sam mam trójkę dzieci i
    > oczywiście kartę (i zniżki) dużej rodziny posiadamy.
    O! To tak z ciekawości zapytam (bo sam jestem posiadaczem KDR): z jakich
    zniżek korzystacie (jeśli to nie tajemnica). Przykładowo moją rodzinkę
    stać właściwie tylko na zniżkę na lokalnym basenie. Żeby nie było
    kolorowo: nie korzystamy z niego non-stop, bo zniżki przysługują tylko w
    soboty i niedziele :-)

    Maciek

  • 20. Data: 2015-06-15 11:55:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-15 o 11:10, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > tam w 32 minuty samochodem w srodku dnia (70km - troche dluzej jezdze, bo

    Bylem widzialem. Miedzy miastami owszem mozna szybko przejechac. Gorzej
    jest juz w samych miastach. Jak wszystkich duzych zreszta.

> [...]
    > (PM2,5 = 37), a tymczasem woj. malopolskie jest nr. 1 pod wzgledem dlugosci

    No Slask duzy. Tak sobie przyjales, ze prezentujesz gory, lasy i
    stodoly. A przeciez wiadomo, ze to nie tam sa miejsca pracy. :-)

    Pozdro.. TK