  • 111. Data: 2017-09-01 22:31:22
    Temat: Re: NTG O google maps tym razem
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 22:29:19 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > A to ja tak wlasnie podejrzewalem, ze ta nawigacje to znasz od noclegu
    > do lotniska komunikacja lokalna, oraz pobieznym sprawdzeniem terenu na
    > miejscu od zakwaterowania do Lidla.

    Ze jak? Samochodem jechalem z domu na lotnisko, potem z lotniska do centrum
    i na drugi dzien z powrotem do domu przez centrum. Jaka komunikacja
    lokalna?:D Stary.. Walisz slepakami jak nasza reprezentacja dzisiaj.
    Ide serial ogladac. Bez odbioru ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2017-09-01 22:33:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 22:30:53 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > Jak wymusisz to Ci powiem. Narazie to nie jest S7

    Ale co mam wymuszać, to jest pierwsza najoptymalniejsza / najszybsza trasa
    jaką wskazał GM. Jak specjalnie wymuszasz jakieś porypane trasy to potem
    się nie dziw, że nawigacja jest też porypana :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 113. Data: 2017-09-01 22:35:17
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-01 o 22:26, Adam Sz. pisze:

    > Szuka nowej trasy. To chyba logiczne, że jak zjechałeś z trasy to szuka
    > nowej od miejsca w którym się znajdujesz? To jest plus, nie minus :-)

    Informuje Cie o zmianie trasy?

    > O tym, o tym. GPS podaje nagle złą pozycję i GM "myśli", że zjechałeś z
    > trasy i stara się nagle wyznaczyć nową. Zmień telefon bo masz coś z tym
    > nie tak :)

    Nie o tym. Nigdzie nie pisalem o zmianie trasy z powodu korkow. A
    robienie kolka i powrot do tego samego miejsca jak mozna prosto (na
    zdjeciach widac, punkt startu i powrotu, jest dokladnie taki sam) do
    czego pijesz, to nie wiem jak bledny gps moze wplywac na tak idiotyczne
    sugestie. Inne nawigacje po prostu pokazuja prosta trase a nie jakies
    nawrotki.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2017-09-01 22:37:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 22:35:16 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > Nie o tym. Nigdzie nie pisalem o zmianie trasy z powodu korkow.

    Ja też nie.

> [...]
    > czego pijesz, to nie wiem jak bledny gps moze wplywac na tak idiotyczne
    > sugestie. Inne nawigacje po prostu pokazuja prosta trase a nie jakies

    Może. Jak znalazłeś się na bocznej trasie gdzie jest droga jednokierunkowa
    to może poprowadzić do tego samego skrzyżowania ale z możliwością zjazdu
    na wcześniej ustaloną trasę / we właściwym kierunku. Serio, zmień telefon
    albo chociaż powieś przy szybie, a nie trzymaj między jajami bo sygnał
    nie dochodzi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 115. Data: 2017-09-01 22:51:29
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-01 o 22:33, Adam Sz. pisze:

    > Ale co mam wymuszać, to jest pierwsza najoptymalniejsza / najszybsza trasa
    > jaką wskazał GM. Jak specjalnie wymuszasz jakieś porypane trasy to potem
    > się nie dziw, że nawigacja jest też porypana :D

    Dobrze, ze dodales optymalna wg. GM. W tym przypadku Ci podpowiem, bo
    jechalem tamtedy w poniedzialek, ze S7 w tych okolicach to cztery pasy z
    barierkami. Widac to w przyblizeniu na mapie.
    Wymus to sprawdzimy czas przejazdu. I nie, nie wymuszam porypanych tras.
    One sa oczywiste wg. tablic nad jezdnia. Teraz robie to z ciekawosci,
    gdyz odkrylem wlasnie powod skretow w barierki. Zobacz na street view
    jaka droga GM omija S7. Zycze dalszych ciekawych wrazen z ta wybitna
    nawigacja. Tez gdybym nie sprawdzal to bylbym zadowolony jak Ty nie
    wiedzac jakie babole sa w tej nawigacji. W koncu sie dojedzie, to nie
    jest tak zle. :-)

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2017-09-01 23:01:03
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-01 o 22:31, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > i na drugi dzien z powrotem do domu przez centrum. Jaka komunikacja
    > lokalna?:D Stary.. Walisz slepakami jak nasza reprezentacja dzisiaj.

    Ty tu nie pitol tylko powiedz co z tym czasem obwodnica vs centrum.
    Do lotniska to wiesz... Tak to ja po jablka do warzywniaka chodze. Nawet
    polowy obwodnicy nie przejechales a piszesz jakies frazesy o wyzszosci
    obwodnic, jak by tu dzieci pisaly.

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2017-09-01 23:07:42
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-01 o 22:37, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > na wcześniej ustaloną trasę / we właściwym kierunku. Serio, zmień telefon
    > albo chociaż powieś przy szybie, a nie trzymaj między jajami bo sygnał

    Pokazalem Ci na mapie w dwoch przypadkach jakie to fantastyczne
    narzedzie. Wiecej juz mi sie nie chce. Zdjecie z kolkiem bylo na
    dwujezdniowej drodze ograniczonej barierkami z pasem sieleni miedzy
    nimi. Choc przyznac musze, ze w tym miejscu faktycznie byl jakis
    wyboisty zjazd jak dla ciezarowek po kruszywo.
    I sprawa najwazniejsza, ktora z premedytacja pomijasz - informuje o
    zmianie trasy, czy nie?

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2017-09-02 08:50:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 23:01:03 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

> [...]
    > Do lotniska to wiesz... Tak to ja po jablka do warzywniaka chodze. Nawet
    > polowy obwodnicy nie przejechales a piszesz jakies frazesy o wyzszosci

    A co tu chłopie pisać - jeżeli sugerujesz jazdę przez centrum stolicy
    miasta zamiast jego obwodnicą to nie mamy o czym dyskutować :-)

    Przez Gdańsk, Warszawę, Wrocław też jechałbyś przez centrum? Bez jaj,
    zachowajmy choć minimum powagi w tej dyskusji :D

    Jak na obwodnicy będą korki i miastem będzie szybciej to GM zaproponuje
    taką trasę jako pierwszą :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 119. Data: 2017-09-02 11:33:24
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-02 o 08:50, Adam Sz. pisze:

    > A co tu chłopie pisać - jeżeli sugerujesz jazdę przez centrum stolicy
    > miasta zamiast jego obwodnicą to nie mamy o czym dyskutować :-)

    Doskonale znam paradoks tej stolicy od dawna. Przejazd przez centrum w
    tym kierunku jest prosty jak drut i trwa kilka razy krocej jak przejazd
    przez Warszawe.
    Podobne sytuacje sa na autostradzie w Slowenii a bardziej na jej koncu
    przy Chorwackiej granicy.

    > Przez Gdańsk, Warszawę, Wrocław też jechałbyś przez centrum? Bez jaj,
    > zachowajmy choć minimum powagi w tej dyskusji :D

    Nie ma co sie powaga zaslaniac. Wystarczy wiedziec o czym sie mowi. O
    Gdansku i Warszawie ani slowa jak do tej pory.

    > Jak na obwodnicy będą korki i miastem będzie szybciej to GM zaproponuje
    > taką trasę jako pierwszą :)

    Podalem Ci wlasnie przyklad, ze nie zaproponowal ani krotszej, ani
    szybszej i o dziwo nadal z tym dyskutujesz. W sezonie jest jeszcze
    gorzej a nawigacja ciagle na obwodnice. Moge zrozumiec, ze masz awersje
    do wszelakich centrow miast i to pozostanie jedynym argument nie bo nie.
    Czy ja bym i przez centrum Warszawy jechal? Pewnie, ze bym jechal.
    Zalezy o ktorej i o ile jest blizej. A co tam straszy, ze mam nie jezdzic?

    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2017-09-02 13:05:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 września 2017 11:33:24 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > Doskonale znam paradoks tej stolicy od dawna. Przejazd przez centrum w
    > tym kierunku jest prosty jak drut i trwa kilka razy krocej jak przejazd
    > przez Warszawe.

    Tia. 50km/h przez centrum miasta. Bajdurzysz i tyle :-) Jechałem tamtędy
    i niczym się to miasto nie różni od naszych dużych miast. Korek, światła.
    Obwodnicą lece 100-120km/h i jestem dwa razy szybciej za miastem :-)

    > Podobne sytuacje sa na autostradzie w Slowenii a bardziej na jej koncu
    > przy Chorwackiej granicy.

    Jechałem z GM przez całą Słowenię do Chorwacji i żadnej "sytuacji" nie
    odnotowałem - cisłem ciągle ile można było autostradami :)

    > Podalem Ci wlasnie przyklad, ze nie zaproponowal ani krotszej, ani
    > szybszej i o dziwo nadal z tym dyskutujesz.

    Tia, na pewno GM z setkami tysięcy użytkowników, którzy tamtędy
    jeżdzą nie wie gdzie jest szybciej niż Maniek, który uważa, że przez
    centrum stolicy przejedzie szybciej niż dedykowaną obwodnicą :-)

> [...]
    > Czy ja bym i przez centrum Warszawy jechal? Pewnie, ze bym jechal.
    > Zalezy o ktorej i o ile jest blizej. A co tam straszy, ze mam nie jezdzic?

    Podobnie GM jak będzie szybciej to pokieruje Cię przez centrum :)
    Zresztą zobacz sam, jak ustawisz, że wyjeżdzasz teraz (13.00) to pokazuje
    wyłącznie obwodnicę:

    https://scr.pgr.pl/2017/09/2017-09-02_13-05-10-88067
    .png

    A jak ustawisz wyjazd o 19:00 to już są alternatywne trasy:

    https://scr.pgr.pl/2017/09/2017-09-02_13-05-26-32469
    .png

    I przez centrum pokazuje 35-55 min, obwodnicą 35-45 min.
    GM górą :D
    pzodr.

    --
    Adam Sz.