  • 51. Data: 2017-08-01 12:42:39
    Temat: Re: NTG O google maps tym razem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zanim zainstaluje to napisz cos wiecej o tej szczegolowosci innych map i do czego
    jest ona potrzebna. Z naciskiem w czym mnie sie ta szczegolowosc moze przydac. Dobrym
    obyczajem jest stawianie grobli wzgledem stawu. Mnie GM pasuje. Moze jak ktos jako
    kurier pracuje to dobrze zeby pod klatke go mapa doprowadzila. Dla mnie taka
    dokladnosc jest zbedna.

  • 52. Data: 2017-08-01 12:45:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-08-01 o 12:39, KIKI pisze:

    > Mie chcę tego syfu. Jak potrzebuję appkę to przenoszę z innego telefonu
    > jako apk albo wystarczają mi programy z F-droida.

    Masochista :D

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 53. Data: 2017-08-01 13:46:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/1/2017 12:10 PM, Kżyho wrote:
    > Bez jaj, którzy to operatorzy niby nie mają lejków??

    Orange na ten przykład po zakończeniu czasu trwania pakietu kosi równo.

    > Niedawno zmieniałem
    > telefon i operatora i praktycznie u wszystkich był pakiet, a po
    > wykorzystaniu lejek.

    Doczytaj regulamin, sa zaskakujące ciekawostki.

  • 54. Data: 2017-08-01 14:23:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 sierpnia 2017 13:46:31 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Orange na ten przykład po zakończeniu czasu trwania pakietu kosi równo.

    > Doczytaj regulamin, sa zaskakujące ciekawostki.

    To raczej zależy od planu. Ja mam aktualnie bodaj 10GB w Orange i po
    wyczerpaniu mam lejek. Moge dokupić następne 10GB za chyba 10 pln po
    wysłaniu SMSa :) Abonament "no limit".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2017-08-01 14:44:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/1/2017 2:23 PM, Adam Sz. wrote:
    > To raczej zależy od planu. Ja mam aktualnie bodaj 10GB w Orange i po
    > wyczerpaniu mam lejek. Moge dokupić następne 10GB za chyba 10 pln po
    > wysłaniu SMSa :) Abonament "no limit".

    Oferty na kartę, ciągle mające zalety względem abonamentu, miewają
    zastanawiające "kary" jeśli zapomnisz że skończył się pakiet.

    Pustaki z zarządów mobile chyba nie pojmują ciągle że internet pozwoli
    im zwiększyć a nie zmniejszyć zyski i trzeba go wpychac ludziom na siłę.

  • 56. Data: 2017-08-01 15:51:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-01 o 12:19, Kżyho pisze:

    > Nie wiem jak tam teraz to wygląda, ale wcześniej było to normalnie
    > wprost podane na czyich mapach bazują.
    > Kiedyś Europa faktycznie była Navteqa. Czy nadal to nie wiem.
    > Ale też o ironio mapa Polski zawsze była właśnie w AM najlepsza i
    > zdecydowanie też AMowa mapa Polski była dużo lepsza niż AMowa mapa
    > Europy :)
    >
    > Pzdr

    AutoMapa, wersja Europa, o programie:

    Cyfrowe dane dla Polski: Geosystems Sp. z o.o. skala 1:10 000

    Cyfrowe dane dla Europy: HERE (slaki nie podano).

    Jeszcze moje zdanie:
    AM dobrze omija korki, potrafi pociągnąć czasem (po odpowiednim
    skonfigurowaniu) nawet przez parkingi marketów, aby "na skróty"
    przejechać od jednej do drugiej ulicy.
    Ulice, drogi, mosty, wiadukty itd - otwiera (np. nowa obwodnica) i
    zamyka (np. roboty drogowe) na bieżąco - zauważyłem, że z dokładnością
    do kilku (!) minut - tak mnie przeprowadziła kiedyś przez Most Północny,
    zmieniając wcześniej zaplanowaną trasę (przez Grota) jak byłem trochę
    przed Mehoffera.

    Yanosik pokazuje przybliżone czasy opóźnień w korkach. Zauważyłem, że z
    wystarczająco dobrą dokładnością.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2017-08-01 17:47:50
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-08-01 o 15:51, Adam pisze:
    > AutoMapa, wersja Europa, o programie:
    >
    > Cyfrowe dane dla Polski: Geosystems Sp. z o.o. skala 1:10 000

    Tu było, jak jest.

    > Cyfrowe dane dla Europy: HERE (slaki nie podano).

    A tu się zmieniło w międzyczasie. Ciekawe czy na lepsze.

> [...]
    > do kilku (!) minut - tak mnie przeprowadziła kiedyś przez Most Północny,
    > zmieniając wcześniej zaplanowaną trasę (przez Grota) jak byłem trochę

    Bo AM zawsze dużo wcześniej ma już dane z naszych urzędów w kwestii
    nowych dróg i przy okazji różnych aktualizacji już je nanoszą na mapy
    nawet, jak jeszcze są w budowie. A potem już przez internet tylko
    zdejmują blokadę i program zaczyna korzystać z tych nowych dróg
    praktycznie w momencie otwarcia. Bardzo fajny feature to jest.

    > Yanosik pokazuje przybliżone czasy opóźnień w korkach. Zauważyłem, że z
    > wystarczająco dobrą dokładnością.

    Z 5 razy chyba korzystałem z nawigacji Yanosikowej i akurat tu mam
    wrażenie, że GM sobie radził lepiej. Już nie mówiąc o tym, że zdarzyło
    mi się, że Yanosik nie znał jakichś adresów.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 58. Data: 2017-08-01 22:22:32
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-08-01 o 08:45, Kris pisze:

    > No przecież piszę- "Zawsze kiedy zechcę poleżeć latem na bałtyckiej plaży jest
    piękna pogoda: W tym roku dwa razy chiałem poleżeć i dwa razy pogoda była;)

    No chyba, ze..

    > To wina PIS

    Mnie to nie dotyczy. Mam paszport Polsatu.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2017-08-01 22:41:34
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    > Tak. Lejki jeszcze nie są na tyle popularne, a przygłupy z mobile
    > zamiast dać lejek to karają ludzi za używanie internetu poza pakietem.
    > Nie dziw się więc. Sam zmuszony bylem używać drugiej karty jako lejka i
    > robie to do dzisiaj. Pytałem kiedyś w okolicy znajomych - wielu używa
    > gmaps, ale nie ma transmisji, ładuja mapy offline i jadą. Nie dziwota
    > więc że ostrzeganie o korkach działa kiepsko jesli w ogóle.

    No to sie nie znam w takim razie. W sumie nie bardzo rozumiem po kiego
    wybieraja takie opcje/dostawcow?
    Do googla nie mam pretensji o niedzialajace korki, bo te i objazdy
    dzialaja calkiem dobrze (poza incydentami). Dziwia mnie manewry z
    wytyczaniem tras i skrety z nawrotami do tego samego miejsca.

    > W mojej okolicy widać "korki" przed światłami, więc nie jest tak może
    > bardzo źle.

    Nie jest.
    W okolicy Czestochowy wytycza np. dlugi pas zjazdowy do stacji paliw,
    omijajacy spory korek.

    > Oni nie mają smartfonów, nie mają nawigacji. Mają CB. Podobno wystarcza.
    > Potem słysze jak jakiś bidok stoi na parkingu i pół godziny żebra o to
    > żeby mu ktoś powiedział jak dojechac na ulicę xińską a kazde pytanie o
    > nawigację kończy się rzucaniem kurwami lub jakąs zawczasu ustawiona
    > wymówką z gatunku "zawsze się jebie". Widać to stan umysłu.

    CB w ogole nie rozumiem. Zalozylem dzis wyj..ne do garazu radio. Z
    powodow komunikacyjnych ze wspoljadacymi na ich zyczenie, na czas
    wyjazdu do "cieplych krajow" jutrzejszej nocy, wsadzilem ten atrybut
    samotnych ludzi znow do samochodu. Na sama mysl o szczekaniu "jak tam
    mobilki" do najblizszej granicy juz dzis mnie skreca.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2017-08-01 23:11:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 sierpnia 2017 22:40:34 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > Do googla nie mam pretensji o niedzialajace korki, bo te i objazdy
    > dzialaja calkiem dobrze (poza incydentami). Dziwia mnie manewry z
    > wytyczaniem tras i skrety z nawrotami do tego samego miejsca.

    Moim zdaniem to slaby / niedobrze dzialajacy GPS w telefonie. Zle poda
    aktualna pozycje i mapa sie gubi. Bo watpie, ze taka trase wytycza odrazu
    zle - jezeli tak to niech ktos pokaze na maps.google.com jakas trase z
    punktu A do B, gdzie google robi taki manewr.

    Mi sie nigdy nie zdarzaja takie akcje ale tez telefonu w paczce czipsow
    nie znalazlem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.