  • 61. Data: 2017-08-01 23:12:57
    Temat: Re: NTG O google maps tym razem
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-08-01 10:39, KIKI <h...@u...dl> wrote:

    > Mie chcę tego syfu. Jak potrzebuję appkę to przenoszę z innego telefonu
    > jako apk albo wystarczają mi programy z F-droida.

    Apkmirror wygrywa! Ale w sumie w f-droidzie i przyległościach jest
    wszystko czego potrzeba poza rozkładem pociągów.

  • 62. Data: 2017-08-02 00:17:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 13:46 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Orange na ten przykład po zakończeniu czasu trwania pakietu kosi równo.

    To chyba zależy od konkretnego abonamentu. Moje dzieciaki mają chyba
    najniższy abonament w Orange - za 25 PLN. Każde ma po 19GB (nie wystarcza
    do końca okresu :-) ) i w życiu nie zapłaciłem dodatkowej złotówki za
    transfer.

    TG

  • 63. Data: 2017-08-02 00:21:45
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-08-01 o 23:11, Adam Sz. pisze:

    > Moim zdaniem to slaby / niedobrze dzialajacy GPS w telefonie. Zle poda
    > aktualna pozycje i mapa sie gubi. Bo watpie, ze taka trase wytycza odrazu
    > zle - jezeli tak to niech ktos pokaze na maps.google.com jakas trase z
    > punktu A do B, gdzie google robi taki manewr.
    >
    > Mi sie nigdy nie zdarzaja takie akcje ale tez telefonu w paczce czipsow
    > nie znalazlem ;)

    No jak w paczce czipsow? Od przeszlo dwoch lat uzywam niezniszczalnej
    Z2, kupionej za gotowke w sklepie. Zona uzywa Honor 8 tez za gotowke w
    sklepie i tez takie myki sie zdarzaja.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2017-08-02 08:39:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 00:20:44 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > No jak w paczce czipsow? Od przeszlo dwoch lat uzywam niezniszczalnej
    > Z2, kupionej za gotowke w sklepie. Zona uzywa Honor 8 tez za gotowke w
    > sklepie i tez takie myki sie zdarzaja.

    Na Huawei P9 i Lenovo P2 tez takie numery robi
    Z tym że na Lenovo P2 działa zdecydowanie lepiej jak na huawei p9. "Zjedź z ronda na
    P9 mówi przeważnie wtedy jak już z ronda zjeżdżam;), na P2 prawie dokładnie w
    momencie gdy zjechać trzeba
    Podejrzewam że GPS jest dokładniejszy w P2 niż w P9
    W ogóle ten lenovo p2 żona bardzo chwali- najdłużej działająca bateria ze wszystkich
    naszych dotychczasowych smartfonów, zona tam różne aplikacje ma poinstalowane i nic
    nie przycina ponoć. Ja na swoim P9 praktycznie nic nie mam zainstalowane)ostatnio
    mapy Google i yanosika do testów zapodałem) i póki co działa ale jak pisałem wyżej-
    komunikaty GM z lekkim opóźnieniem daje np.

  • 65. Data: 2017-08-02 10:19:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-01 o 17:47, Kżyho pisze:

    > Z 5 razy chyba korzystałem z nawigacji Yanosikowej i akurat tu mam
    > wrażenie, że GM sobie radził lepiej. Już nie mówiąc o tym, że zdarzyło
    > mi się, że Yanosik nie znał jakichś adresów.

    Yanosika pamiętam, jak to była jeszcze tylko piszcząca kontrolka ;)
    Później dorobili elementy nawigacji.
    (BTW: Automapę używam na co dzień od jakiejś wczesnej wersji 3.x)

    Natomiast Yanosik ma tę zaletę, że jest bezpłatny (tu ukłon w stronę
    "troglodytów" w TIR-ach, którzy nie potrafią ogarnąć nawet tak prostego
    systemu, natomiast "rzucać mięsem" przez CB umieją).
    Druga zaleta: co kilka tygodni aktualizacja. Niektóre zmiany
    przeszkadzają, niektóre wymagają przyzwyczajenia (zmiana obsługi), ale
    co jakiś czas pojawia się nowsza i IMO lepsza mapa. To jest istotna zaleta.

    AM też nie zna niektórych adresów. Albo radzę sobie dając adres który
    może być obok (np. brak ul. Polnej 73, to daję do Pilnej 71), albo
    szukam danych gdzie indziej, choćby w Google Maps Steet View, a do AM
    wrzucam koordynaty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 66. Data: 2017-08-02 10:24:12
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Zanim zainstaluje to napisz cos wiecej o tej szczegolowosci innych map i do czego
    jest ona potrzebna. Z naciskiem w czym mnie sie ta szczegolowosc moze przydac. Dobrym
    obyczajem jest stawianie grobli wzgledem stawu. Mnie GM pasuje. Moze jak ktos jako
    kurier pracuje to dobrze zeby pod klatke go mapa doprowadzila. Dla mnie taka
    dokladnosc jest zbedna.

    Odpowiedź nie nas temat. Pisałeś, że OSM ściąga od GM, podaj podaj coś
    co uwiarygodni to.
    W ogóle to podałeś, że wszyscy bazują na GM. Oczywiście masz 100% racji.
    Zanim powstały google, to nie było żadnych map.

  • 67. Data: 2017-08-02 11:25:56
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 10:19, Adam pisze:
> [...]
    > może być obok (np. brak ul. Polnej 73, to daję do Pilnej 71), albo
    > szukam danych gdzie indziej, choćby w Google Maps Steet View, a do AM

    Teraz już nie, ale ze 3-4 lata wstecz baaardzo dużo służbowo na AM
    jeździłem i była zdecydowanie "the best" na Polskę. Naprawdę rzadko się
    zdarzało, że jakiegoś adresu nie znała. I chyba tylko raz mi się
    zdarzyło, że poprowadziła mnie w ulicę, gdzie był zakaz wjazdu
    (podejrzewam, że jakaś świeża dość zmiana, o której nie zostali
    poinformowani).
    A tak, to naprawdę dobrze to działało, choć oczywiście na znanym dobrze
    terenie, byłem w stanie pojechać sobie ciekawszymi/szybszymi trasami
    bocznymi niż by AM mi wyznaczyło.

    Z Yanosika korzystam cały czas, ale nie jako nawigacja. Choć zdarzało mi
    się na szybko coś tam mu wstukać, żeby po prostu zorientować się gdzie
    dany adres jest, jak już niemalże byłem na miejscu. Ostatnio dawno na
    nim nie jechałem, jako nawigacji, więc musiałbym spróbować czy coś się
    zmieniło na plus.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 68. Data: 2017-08-06 21:15:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 15:59:14 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    kilka km dłuższy to powinna tą trasę zasugerować. Anie zaproponowała nic
    nie ma tylko lekki łuk drogi to już kompletny idiotyzm.

    > A na pewno miales w ogole neta wlaczonego i zasieg? :-)
    > Jezdze tylko i wylacznie na GM i nigdy jeszcze nie zabladzilem ani nie
    > wprowadzila mnie w blad :-)

    W ten weekend w Kostrzynie nad Odra GM tez się nie sprawdziło;)

  • 69. Data: 2017-08-06 21:23:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 21:15:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > W ten weekend w Kostrzynie nad Odra GM tez się nie sprawdziło;)

    Jeżeli już to nie GM, a wybrany operator komórkowy :) Do GM można pobrać
    wybrany obszar mapy offline i wszystko działałoby bez problemu. Trudno
    było przewidzieć, że przy 300 tys. osobach na jakimś zadupiu telefonia
    nie wyrobi? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2017-08-06 21:31:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 21:24:01 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > wybrany obszar mapy offline i wszystko działałoby bez problemu. Trudno
    > było przewidzieć, że przy 300 tys. osobach na jakimś zadupiu telefonia

    Ale działało przeca, tylko że prowadziło tak żeby korek jeszcze większy generować.
    Chyba Tomasz Gorbaczuk na pl.misc.samochody wczoraj napisał coś w stylu że jak chcesz
    gdzieś szybko dojechać to włącz GM, popatrz jaką trasę proponuje i pojedz inną;)
    Ominiesz korki;)