  • 51. Data: 2014-11-22 19:27:19
    Temat: Re: [NTG] [piatek] Posiadanie dzieci
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 20 Nov 2014 15:04:45 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    >>> http://www.ted.com/talks/david_bismark_e_voting_with
    out_fraud

    > Niby jak? Nikt bez Twojej oderwanej czesci kartki nie jest w stanie odkodowac
    > na kogo glosowales.

    Oczywiście, że może, odkodowując to z informacji zawartej na karcie (ale
    tylko posiadając odpowiedni klucz). Jak inaczej chcesz policzyć głosy
    oddane na konkretnych kandydatów?

    > Zreszta nawet gdyby sie dalo to odkodowac w druga strone,
    > to skad niby ktos bedzie wiedzial czyja jest dana karta? :) Cos chyba nie
    > zrozumiales do konca zasady dzialania tego.

    Kartę można by namierzyć tylko z dokładnością do lokalu wyborczego. Za to
    głosujący korespondencyjnie byliby do rozpracowania. Ale to pomijalny
    odsetek.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 52. Data: 2014-11-22 19:51:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Proponuje wprowadzic taki system:

    >http://www.ted.com/talks/david_bismark_e_voting_wit
    hout_fraud

    Komisja nie ma żadnego materialnego śladu o glosowaniu, wiec możesz se
    wsadzić.

  • 53. Data: 2014-11-22 19:53:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >Oczywiście, że może, odkodowując to z informacji zawartej na karcie (ale
    >tylko posiadając odpowiedni klucz). Jak inaczej chcesz policzyć głosy
    >oddane na konkretnych kandydatów?

    Ale nie wie kto tak głosował.

  • 54. Data: 2014-11-22 20:12:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 22 listopada 2014 19:52:07 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Komisja nie ma żadnego materialnego śladu o glosowaniu, wiec możesz se
    > wsadzić.

    Jak nie ma - ma druga czesc kartki z zaznaczonymi glosami. Dokladnie tak jak
    to jest obecnie.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2014-11-22 21:32:12
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-11-15 13:04, janusz_k pisze:

    > Zabawny? najlepszy komentarz napisała martusia_25.

    Nic dodać, nic ująć.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 56. Data: 2014-11-22 21:43:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 19:53:09 +0100, Ghost napisał(a):

    > Ale nie wie kto tak głosował.

    To prawda, ale wyciąłem za dużo: "(...) Zreszta nawet *gdyby sie dalo* to
    odkodowac w druga strone (...)". Prostuję tylko to, że się da.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2014-11-22 21:51:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 11:12:40 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > Jak nie ma - ma druga czesc kartki z zaznaczonymi glosami. Dokladnie tak jak
    > to jest obecnie.

    Nie ma, w tej wersji głosujący zabiera ją ze sobą. Robiona jest tylko
    elektroniczna kopia tej części z zaznaczoną kratką i kodem, która trafia do
    centrali do rozkodowania.

    Jeśli to głosujący miałby dostawać kopię w wersji elektronicznej np. na
    e-mail, to może od razu pisać swoje nazwisko na karcie do głosowania.
    Musiałaby istnieć uniwersalna, błyskawiczna i anonimowa metoda przekazania
    głosującemu takiej kopii. Bo nie wyobrażam sobie np. zgrywania na pendrive,
    gdy w lokalu tłoczy się kilkanaście osób ("jak to nie działa, jeszcze
    wczoraj działał, pan spróbuje odwrotnie, ja złożę skargę"). Z kolei
    przepisywanie długich i skomplikowanych kodów jest podatne na błędy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 58. Data: 2014-11-22 22:31:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Jak nie ma - ma druga czesc kartki z zaznaczonymi glosami. Dokladnie tak
    >jak
    >to jest obecnie.

    Przyjrzyj się temu jeszcze raz. To jest cześć pomysłu, żeby dało się w domu
    zweryfikować.

  • 59. Data: 2014-11-22 22:33:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 11:12:40 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    >Jeśli to głosujący miałby dostawać kopię w wersji elektronicznej np. na
    >e-mail, to może od razu pisać swoje nazwisko na karcie do głosowania.

    To akurat łatwo by się obeszło, chodzi o to ze oryginał jest tylko jeden i
    albo glosujący go ma albo komisja, chyba, ze przez kalkę ale w tym momencie
    robi się coraz większy pierdolnik z tym.

  • 60. Data: 2014-11-22 23:17:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 22:33:42 +0100, Ghost napisał(a):

    > To akurat łatwo by się obeszło, chodzi o to ze oryginał jest tylko jeden i
    > albo glosujący go ma albo komisja, chyba, ze przez kalkę ale w tym momencie
    > robi się coraz większy pierdolnik z tym.

    Lub papier samokopiujący, ale koszty przygotowania takich kart (jeszcze
    dodatkowo perforacja) byłyby kosmiczne w skali kraju. Do tego wypadałoby
    oba egzemplarze opieczętować.

    Ta perforacja to też proszenie się o kłopoty i źle przedarte karty.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl