  • 21. Data: 2015-06-24 12:52:21
    Temat: Re: NTG - wiersz Milosza
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:8d5bd8e1-9353-4e60-b0b9-829a495df03a@go
    oglegroups.com...

    > zgoda - ale tez co do po i pis mozna popatrzec co zdzialali i tu wypada
    > lepiej pis. No, w telewizji to slabo wypada :)
    > Natomiast kukiz to niewiadoma bo nie wiemy jaki ma program. Ostatnio
    > odkryl i pochwalil sie ze on tez tak chce program gospodarczy CAS - mnie
    > pasuje :)

    Pasuje Ci liniowy "dochodowy" bez ulg i kwoty wolnej od podatku? I jedna
    stawka VAT? Przecież to jeszcze bardziej radykalne niż pomysły UW czy
    później PO - bo tamte zakładały wysoką kwotę wolną od podatku by ulżyć
    ubogim, a ten pomysł CAS w ubogich właśnie najbardziej uderzy, a bogatym
    przyniesie największa korzyść - mnie to pasuje, ale dziwię się że to pasuje
    Tobie :-)

    Dobrze że Kukiz wziął ten program jako swój bo dzięki temu on wypłynie. Gdy
    CAS go publikował to była cisza i ledwie jeden lub dwóch dziennikarzy się
    nad nim pochyliło. Teraz jest szansa na jakąś dyskusję na temat zmian - bo
    zmiany są konieczne, choć nie jestem pewien czy akurat zawsze powinny iść w
    kierunku zaproponowanym przez CAS - np. podatek "obrotowy" z różnymi
    wyjątkami w zależności od tego czym się obraca to IMO nie jest krok w
    kierunku uproszczenia i uszczelnienia systemu.

    > Natomiast petru to lodz ratunkowa platformy, tak jak plaforma dla uni
    > wolnosci, trzeba byc niezdolnym do samodzielngo myslenia zeby byc przeciw
    > po a zaglosowac na petru. Sypie sie to zrobmy
    > nowy byt - ci sami ludzie w partii, a i ci sami wyborcy :)

    To samo mówiono o Palikocie - że to niby taki wentyl bezpieczeństwa na jakiś
    odłam i zostaną "przybudówką" PO, później o Gowinie, jeszcze wcześniej o
    Rokicie...

    No i nie jestem pewien czy nazywanie PO potomkiem UW jest uzasadnione. UW
    była partią "inteligencką" z maksymalnym poparciem rzędu kilkunastu procent,
    a PO partią "masową". UW likwidowała kopalnie - bo robotnicy to nie był ich
    elektorat PO ma elektorat wszędzie i "boi" się niepopularnych decyzji.

    Liberalizm _gospodarczy_ UW zdecydowanie bardziej mi odpowiadał niż to co
    reprezentuje PO. Petru daje nadzieję (bez jakiejkolwiek pewności) że w
    Sejmie znowu będzie jakiś choć cichy głos reprezentujący gospodarczych
    liberałów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2015-06-24 13:01:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 12:52:30 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > przyniesie największa korzyść - mnie to pasuje, ale dziwię się że to pasuje

    w jakim sensie mnie ma nie pasowac? biedak jestem czy socjalista? :)
    ja nie wiem ale tak byllbym sklonny przeanalizowac czy w ogole pit jest potrzebny. I
    wszelkie dewagacje podatkowe rozpoczynalbym nie od sakramentalnego "to nam rozsadzi
    budzet" tylko czy przedsiebiorcy dzieki temu zwieksza produkcje. Bo stad wlasnie
    bedzie prawdziwa kasa, spadek bezrobocia itp

    b.

  • 23. Data: 2015-06-24 13:11:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-24 o 12:46, Piotrek pisze:
> [...]
    po-i-pis-czarno-na-bialym.html

    > Jak dziecko ...
    >
    > Hint: spójrz na zalinkowany tekst i wskaż w ciągu trzech minut co
    > najmniej trzy oczywiste bzdury.
    >
    > Już nie mówiąc o tym, że IMHO fakty i "fakty" są dobierane dość
    > tendencyjnie.
    >
    > A już przywoływanie wyeliminowania 92 niebezpiecznych miejsc na drogach
    > samorządowych jako jeden z ważniejszych sukcesów ponad dwuletnich rządów
    > PiS to IMHO świadczy o tym, że autora Bóg opuścił ;-)

    Pomin bzdury i skup sie na podatkach, budzecie i kosztach.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2015-06-24 13:12:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-24 12:49, Kris wrote:
    > Wskazuj. Leniwy jestem;)

    Mówisz i masz:

    Generalnie dość debilna konstrukcja powyższego tekstu.

    Przykłady pierwsze z brzegu:
    - spadek bezrobocia do 12% to sukces PiS, natomiast dalszy spadek do
    10.8% to jak rozumiem klęska PO
    - afera hazardowa jest be, natomiast afera gruntowa to takie w zasadzie
    "nic się nie stało"

    I powyższa konkluzja w zasadzie powinna zakończyć dalszą analizę
    podlinkowanej defekacji intelektualnej ;-)

    Ale co mi tam. Jak powiedziałem wcześniej "mówisz i masz":

    Infantylne podejście autora do skali czasu w procesach gospodarczych (i
    nie tylko).

    Podatek katastralny 1% wskazany jako podwyższenie podatków *dokonane*
    przez PO

    Piotrek

  • 25. Data: 2015-06-24 13:28:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-24 13:11, Maniek4 wrote:
    > Pomin bzdury i skup sie na podatkach, budzecie i kosztach.

    Ale nad czym tu się skupiać?

    Prawo podatkowe trzeba napisać od nowa, a nie poprawiać.

    Budżet jest pochodną zadań realizowanych przez państwo. Jak najwięcej
    zadań trzeba przenieść na poziom lokalny (samorządowy), nad którym
    lokalna społeczność ma większą kontrolę, to i centralnie do wyrzucenia w
    błoto będzie mniej.

    Koszty. Koszty czego?

    Piotrek

  • 26. Data: 2015-06-24 13:47:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-24 o 13:28, Piotrek pisze:

    > Ale nad czym tu się skupiać?
    >
    > Prawo podatkowe trzeba napisać od nowa, a nie poprawiać.

    Nad tym, ze zrobiono dokladnie odwrotnie niz mowiono.
    Mowilo sie o obnizeniu podatkow a te wzrosly. Mowilo sie o obnizeniu
    kosztow pracy a te wzrosly.

> [...]
    > zadań trzeba przenieść na poziom lokalny (samorządowy), nad którym
    > lokalna społeczność ma większą kontrolę, to i centralnie do wyrzucenia w

    Mowilo sie o obnizeniu kosztow administracji a te wzrosly.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2015-06-24 14:03:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-24 13:47, Maniek4 wrote:
    >[...]
    > Nad tym, ze zrobiono dokladnie odwrotnie niz mowiono.
    >[...]

    IMHO jedynym potencjalnie działającym mechanizmem zabezpieczającym przed
    niespełnionymi obiecankami jest odpowiedzialność wybrańców przed
    wyborcami i zagrożenie przedterminową wyjebką przez rzeczonych wyborców
    w sytuacji, jeśli wybraniec naopowiadał za dużo "kukuł".

    Inne mechanizmy, a już w szczególności czteroletni horyzont czasowy na
    ocenę (przy następnych wyborach), jak widać na załączonych obrazkach po
    prostu nie działają.

    Piotrek

  • 28. Data: 2015-06-24 14:15:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > najlepiej to w roznych kategoriach :) Moze byc tak?
    > http://m.kwejk.pl/obrazek/2333355/porownanie-rzadow-
    po-i-pis-czarno-na-bialym.html

    Przeczytałem pierwsze zdanie o PO i już kłamstwo:
    - "stadion Legii" nie jest prywatnym stadionem Legii (której właścicielem
    dawniej było ITI, a obecnie Leśniodurski/Mioduksi/Wandzel) tylko jest
    stadionem _miejskim_ za którego wynajmem Legia płaci najwyższą stawkę w
    polskiej Ekstraklasie. I bynajmniej nie jestem kibicem Legii - ale nie
    lubię kłamstwa nawet jak dotyczy klubu któremu nie kibicuję.

    Dalej nie czytam - szkoda życia na czytanie takiej "rzetelności".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2015-06-24 14:25:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > w jakim sensie mnie ma nie pasowac? biedak jestem czy socjalista? :)

    A no takie odnoszę wrażenie że bliżej ci do Janosika niż do podatkowi
    liniowego.

    > ja nie wiem ale tak byllbym sklonny przeanalizowac czy w ogole pit jest
    > potrzebny.

    Moim zdaniem nie jest - liniowy od fundusz płac (co proponuje CAS), albo w
    ogóle brak dochodowego (co zostanie w kieszeniach to i tak zostanie wydane
    więc zadziała VAT) jest IMO ok, ale przyniesie więcej korzyści bogatym niż
    biednym.

    > I wszelkie dewagacje podatkowe rozpoczynalbym nie od sakramentalnego "to
    > nam rozsadzi budzet" tylko czy
    > przedsiebiorcy dzieki temu zwieksza produkcje. Bo stad wlasnie bedzie
    > prawdziwa kasa, spadek bezrobocia itp

    Ja jestem zwolennikiem "klasycznej" ekonomii. Uważam że lepiej aby biednemu
    poprawiło się o 10% a bogatemu o 50% niż gdyby obu miało się poprawić o 5%,
    ale to bardzo niepopularne, choć logiczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2015-06-24 14:43:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > zdaje sie ze znow mamy problemy definicyjnej. Coz trzeba robic zeby w
    > twojej opinii zasluzyc na miano patrioty?

    Miłość bez uczynków martwą jest. To że ktoś deklaruje miłość ojczyzny a nic
    nie robi to IMO taki odpowiednik "wierzącego a nie praktykującego".

    > Czy ty zatem jests patriotą?

    Nie mnie siebie oceniać. _jakieś_ czynności w tym kierunku podejmuję a czy
    wystarczające? Nie chcę być swoim sędziom.

    Wieszam flagi na święta narodowe.
    Uczę dzieci naszej historii i kultury oraz zachowuję polskie tradycje.
    Płacę uczciwie podatki.
    Dbam o wspólne dobro jakim jest Polska przez nie śmiecenie, nie niszczenie
    przyrody itd.
    Biorę udział w każdych wyborach.
    Gdy mam wybór to wybieram produkty polskich producentów.

    > A moze znasz kogos kto jest?

    Mój dziadek walczący w AK na wschodzie kraju
    Mój ojciec który aktywnie działał w podziemiu solidarnościowym
    Moja ciotka która pod swoim domem w stanie wojennym przechowywała ludzi z
    solidarności

    A jakby dalej sięgać to znajdą się i tacy co walczyli w powstaniach śląskich

    Pozdrawiam
    Ergie