  • 21. Data: 2014-07-03 11:55:31
    Temat: Re: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciepła
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:542398af-82f6-4bba-bf4b-11bced4eef58@googlegrou
    ps.com...
    >Troche mniej ufaj tym rewelacjom naukowcow - nasza Ziemia ma miliardy lat -
    >jezeli myslisz ze klimat zmieni sie diametralnie akurat za Twojego zycia
    >czyli w ciagu jakiegos promila czasu calego zycia Ziemi to jestes bardzo
    >naiwny :-)

    ale, panie szanowny, zyjemy w nowej epoce geologicznej zwanej antropocenem.
    Czyli pojawil sie człowiek i duzo sie zmieniło. Ja tam jestem ostrozny w
    sluchaniu opinii naukowców spod znaku szmalu tej czy innej firmy
    lobbingowej.
    Wrogowie hipotezy mówią ze jeden wulkan emituje tyle CO2 co ludzkosc przez
    rok, wobec tego ilosc emitowana przez ludzi nie ma znaczenia.
    No ale stan równowagi cieplnej moze być stanem równowagi chwiejnej,
    własciwie to jest na pewno. A my nie potrafimy powiedziec ile CO2 wytraci
    uklad z rownowagi. To moze byc ilosc stosunkowo niewielka, na tyle niewielka
    ze potrafimy ją wyprodukowac.

    b.

  • 22. Data: 2014-07-03 12:25:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 11:55:31 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > w�asciwie to jest na pewno. A my nie potrafimy powiedziec ile CO2 wytraci
    > uklad z rownowagi. To moze byc ilosc stosunkowo niewielka, na tyle niewielka
    > ze potrafimy jďż˝ wyprodukowac.

    Nie chce mi sie w to wierzyc (przyroda jest od nas milion razy mocniejsza :-)
    A teoria o wzroscie temperatury spowodowana wzrostem parowania wod oceanow?
    Tam sie wszystko kupy trzyma, a czlowiek nie ma tam zadnego wkladu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2014-07-03 13:37:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Nie chce mi sie w to wierzyc (przyroda jest od nas milion razy mocniejsza
    >:-)

    niby tak - ale do zepchniecia 100tonowego głazu moze wystarczyc lekkie
    pchniecie.
    Dlatego ja jestem za ochrona klimatu. Tylko madrą, a nie tymi bzdurami co na
    sie serwuje. Po co w europie ograniczac emisje o 20% skoro gdyby ograniczyc
    w kazdym kraju o 5% sumarycznie wyszłoby wiecej. A ci sie uparli i tyle. Nie
    o ochrone klimatu chodzi, tylko o gospodarke. Zanim duzy sie przewróci, mały
    zdechnie. A duzy go po taniosci kupi, albo wrecz za darmo dostanie....

    b.

  • 24. Data: 2014-07-03 14:08:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 13:37:19 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > niby tak - ale do zepchniecia 100tonowego g�azu moze wystarczyc lekkie
    > pchniecie.

    Glaz spadnie i nic sie wielkiego nie stanie - przyroda sie do tego
    bez problemu dostosuje :) Mi by tam pasowalo popijac wino z polskich
    winnic nad cieplym baltykiem przy ktorym beda rosly palmy kokosowe,
    nie rozumiem czemu komus sie to nie podoba (nawet zakladajac ze czlowiek
    ma rzeczywiscie jakikolwiek wplyw na nasz klimat :-)

    Patrzac jednak chociazby na nasze slonce - ono emituje tyle energii i gazow
    w kosmos w ciagu sekundy ze czlowiek chyba nigdy w calej swojej historii
    tyle nie wygenerowal - ten co wymyslil ze globalne ocieplenie jest
    dzielem ludzkim jest niesamowicie zadufany w sobie - jest pewno tysiac
    wielokrotnie wazniejszych czynnikow ktore mogly na to wplynac ale wszystkie
    sa dzielem natury :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.