  • 11. Data: 2012-01-28 09:29:02
    Temat: Re: Na zewnątrz -16stC, kominek grzeje i potwierdziło się...
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 27 Sty, 21:27, "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
> [...]
    > 40stC wody kotłowej. Gdy tylko zapaliłem w kominku tak od razu zauważyłem że
    > każde następne zapalenie kotła było rzadziej na krócej a i temperatura wody
    > kotłowej spadała. Po około 40minutach, gdy czujnik pokojowy zarejestrował
    > 22stC, kocioł gazowy zamilkł całkowicie i taki stan trwa aż do teraz.
    > Tak jak podejrzewałem, poprzednio potwierdza się że kominek u mnie podczas
    > mrozów okaże się dopiero sensowną alternatywą.
    > Spalam tyle samo drewna co przedtem ale widzę że teraz kominek zarąbiście
    > zastępuje kocioł gazowy, który  teraz żarł gaz niemiłosiernie.

    a kominek masz z miedzi, brązu... czy mosiądzu...?

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2012-01-28 17:59:00
    Temat: Re: Na zewn?trz -16stC, kominek grzeje i potwierdzi?o si?...
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to nie jest niekomfortowe utrzymywać w każdym pomieszczeniu inną
    > temperaturę? W sypialni rozumiem, może być chłodniej, ale tam się rzadko
    > wchodzi w dzień. Ale różnica 3 stopnie między salonem, a kuchnią, to jest
    > przepaść... Można się przeziębić...

    Ależ skąd. Od wieków ludzie grzali mając taki rozkład temperatur i jakoś
    nikt nie narzekał na dyskomfort.

    > Ja mam w każdym pokoju, mniej więcej, podobną temperaturę, czyli jakieś
    > 21,5-22 stopnie. Jak rano wychodzę z sypialni do salonu, gdzie jest
    > chłodniej o jakieś pół stopnia, to wyraźnie czuję tę różnicę...

    Ale jak wychodzisz z pomieszczenia w którym jest 25stC do 21stC to nie ma to
    znaczenia. Co innego gdyby to było z 21 do 26. Człowiek różnie odczuwa
    temperatury. Jak wejdziesz do sauny to czy to będzie 5stC w te czy wewte to
    ty tego tak nie odczujesz.

    Marek

  • 13. Data: 2012-01-28 18:00:44
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Widać już działanie wypitych drinków. To nie miało trafić do tego wątka :)

    Marek

  • 14. Data: 2012-01-28 18:02:33
    Temat: Re: miedź w instalacjach
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...
    On 27 Sty, 15:19, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > hahaha, toscie sie dogadali, a o jakiej instalacji mowa? wodnej czy
    > elektrycznej?

    U mnie mosiądzem płynie eter, a w miedzi hula prąd.

    Czy ja dobrze rozumiem? Z jaką mocą ten eter? Też miałem kiedyś antenę z
    czegoś takiego jeszcze w blokach ale komuś się ten drut przydał.
    Możesz slangiem ?

    Marek

  • 15. Data: 2012-01-28 20:10:08
    Temat: Re: Na zewn?trz -16stC, kominek grzeje i potwierdzi?o sie...
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2012 o 21:27:18 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> napisał(a):

    > Pisa?em wam pare dni temu ?e grzanie kominkiem w ciep?e dni gdzie na
    > zewn?trz jest oko?o 0stC nie wnosi u mnie jaki? szczególnych
    > oszczedno?ci.
    > Na podstawie wyliczen z przestrzeni miesi?ca wysz?o ?e efekt jest taki i?
    > any zysku ani strat a tylko cha?upa przegrzana. No bo kto by w salonie
    > wytrzyma? przy +27stC. Od wczoraj mam okazje sprawdziae jak to jest
    > podczas
    Marek ale to strasznie gorąco miałeś, jaki masz kominek wodny czy
    powietrzny
    i masz jakieś rozprowadzenie?

    Pytam bo ja terz teraz grzałem ale mi temp skakała na max23st, tyle że ja
    mam
    wkład wodny dobrze zaizolowany a grzeje mi troche rura do komina.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2012-01-28 21:40:48
    Temat: Re: Na zewn?trz -16stC, kominek grzeje i potwierdzi3o sie...
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Dnia 27-01-2012 o 21:27:18 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    >Marek ale to strasznie gorąco miałeś, jaki masz kominek wodny czy
    >powietrzny
    >i masz jakieś rozprowadzenie?

    Powietrzny bez rozprowadzeń. 10kW. Kiedyś kamerą termowizyjną go oblukałem i
    pokazało około 200stC szyba, wylot gorącego powietrza około 100stC.
    Myślałem że coś nie do końca z nią że źle wprowadziłem parametr wilgotności
    powietrza i coś te 100stC z kratki to przesada. Ale wczoraj wsadziłem
    termoparę w kratkę wylotu powietrza to pokazało mi 110stC a jak termoparę
    przyłożyłem do szyby to 230stC było. Dolna kratka która zasysa powietrze
    (ale nie do spalania bo do spalania powietrze dochodzi rurą z zewnątrz domu)
    to jak przyłożę rękę to czuje się jakby to był odkurzacz.

    >Pytam bo ja terz teraz grzałem ale mi temp skakała na max23st, tyle że ja
    >mam wkład wodny dobrze zaizolowany a grzeje mi troche rura do komina.

    Od przedwczoraj mimo mrozów -16 -18 co palę kominkiem to i tak jest gorąco.
    Z tego co zaobserwowałem, to jak jest mróz, a jest raczej przy wysokim
    ciśnieniu atm. to się pali bardzo intensywnie. Z tym że porównywałem
    intensywność spalania z tym co jest u sąsiada i powiem że sąsiad to dopiero
    ma cug. Tyle że on ma z płaszczem wodnym i ładuje zarówno zbiornik CWU jak i
    CO.
    Ja będę chyba musiał założyć regulacje dopływu powietrza na tej rurze dolotu
    powietrza z zewnątrz gdyż dzisiaj jak jakiś bardziej wysuszony kawałek
    drewna powędrował do kominka, taka połówka z okraglaka fi 20cm, to w
    salonie termometr podskoczył do... uwaga 28,5stC Sterownik pokojowy za
    ścianą pokazuje 23stC. Zanim ten kawałek się spali to trwało to jakąś
    godzinę. Wszystko to mimo że było już na dworze -14stC. Kocioł gazowy
    milczy cały czas.
    To za duży ogień jest i muszę nad tym zapanować. Nie idzie zbyt dużo drewna
    jak na mróz ale to mi się nie podoba takie przegrzewanie.
    Może nawet jakiś termostatyczny regulator powietrza założę.

    Marek

  • 17. Data: 2012-01-28 21:59:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    >Spalam tyle samo drewna co przedtem ale widzę że teraz kominek zarąbiście
    >zastępuje kocioł gazowy, który teraz żarł gaz niemiłosiernie.

    Czyli co ten tani i komfortowy gaz o którym ludzie tutaj piszą i chwalą się
    że jest niemalże taki taki jak ekogroszek a dodatkowo zapewnia super komfort
    to zwykłe bajeczki , bo co chwilę czytam że posiadacze gazu "rekreacyjnie"
    niemalże całą zimę palą w kominku ...

    To po co wogóle ten gaz ? Nie lepiej kupić piec na drewno i zamontować w
    kotłowni ?

    U mnie paliłem kilka razy we wrzesniu w kominku. W październiku odpaliłem
    piec i ani razu nie paliłem w kominku bo chyba bym z ciepła wykitował ...

  • 18. Data: 2012-01-29 10:16:40
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote:

> [...]
    > niemalże całą zimę palą w kominku ...
    >
    > To po co wogóle ten gaz ? Nie lepiej kupić piec na drewno i zamontować w

    Gaz służy do komfortowego ogrzewania domu. Kominek ma przynieść oszczędności
    oraz nastrój.
    Ja palę dla jednego i drugiego, przy czym nastrój to nie płomień za szybą (bo
    szybę po 1 dniu palenia mam tak czarną, że ognia niemal nie widać), ale
    promieniowanie, którego zimą bardzo mi brakuje.
    Gdybym miał dokładać węgla do kotła a potem jeszcze drewna do kominka, to
    prawdopodobnie to drugie bym sobie odpuścił :)

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2012-01-29 11:00:14
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    > szybę po 1 dniu palenia mam tak czarną, że ognia niemal nie widać

    U mnie szyba nawet jak się zasmoli, to za kilka godzin już jest znowu
    przeźroczysta...
    Piroliza się to nazywa, czy jak...? :-)))

    pozdr
    Robert G.

  • 20. Data: 2012-01-29 11:51:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-01-2012 o 11:16:40 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Gaz służy do komfortowego ogrzewania domu. Kominek ma przynieść
    > oszczędności oraz nastrój.
    Dokładnie, kominek jest do szybkiego wspomożenia co szczególnie podłogówki
    a nie do ciągłego palenia zamiast pieca.

    > Ja palę dla jednego i drugiego, przy czym nastrój to nie płomień za
    > szybą (bo szybę po 1 dniu palenia mam tak czarną,
    Masz za mokre drewno, dlatego ja palę brykietem i dzięki temu szybę
    czyszczę
    raz na dwa tyg albo rzadziej jak mi sie nie chce, a i tak mam połowę
    lekko zadymionej.

    --
    Pozdr
    JanuszK