  • 21. Data: 2012-01-29 11:56:39
    Temat: Re: Na zewn?trz -16stC, kominek grzeje i potwierdzi3o sie...
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-01-2012 o 22:40:48 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 27-01-2012 o 21:27:18 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisa?(a):

    > Powietrzny bez rozprowadzen. 10kW.
    No tak to tłumaczy dlaczego masz takl dużą różnicę temp pomiędzy pokojami.

    > Od przedwczoraj mimo mrozów -16 -18 co pale kominkiem to i tak jest
    > gor?co.
    > Z tego co zaobserwowa?em, to jak jest mróz, a jest raczej przy wysokim
    > ci?nieniu atm. to sie pali bardzo intensywnie. Z tym ?e porównywa?em
    > intensywno?ae spalania z tym co jest u s?siada i powiem ?e s?siad to
    > dopiero
    > ma cug.
    Bo ma dobry komin, ja też tak mam, palę na zamkniętym kominku bo taki mam
    cug
    w kominie a nie mam szybra. Komin mam zrobiony z kamionki zaizolowanej 5cm
    wełną i obmurowany cegłą. Bardzo szybko sie nagrzewa i pioruńsko ciągnie.

    > Tyle ?e on ma z p?aszczem wodnym i ?aduje zarówno zbiornik CWU jak i
    > CO.
    > Ja bede chyba musia? za?o?yae regulacje dop?ywu powietrza na tej rurze
    > dolotu
    > powietrza z zewn?trz gdy? dzisiaj jak jaki? bardziej wysuszony kawa?ek
    > drewna powedrowa? do kominka, taka po?ówka z okraglaka fi 20cm, to w
    > salonie termometr podskoczy? do... uwaga 28,5stC
    To musisz zrobić jakieś rozprowadzenie bo to bardzo niezdrowe jest takie
    gorące
    powietrze a i duża różnica temp.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2012-01-29 12:11:27
    Temat: Re: Na zewnątrz -16stC, kominek grzeje i potwierdziło się...
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote:
    > Dokładnie, kominek jest do szybkiego wspomożenia co szczególnie podłogówki
    > a nie do ciągłego palenia zamiast pieca.

    Ja tam palę niemal ciągle :) tzn. jak rozpalę, to staram się utrzymać płomień
    jak najdłużej. Bywa, że 2 tygod

    > Ja palę dla jednego i drugiego, przy czym nastrój to nie płomień za szybą (bo
    > szybę po 1 dniu palenia mam tak czarną,
    Masz za mokre drewno, dlatego ja palę brykietem i dzięki temu szybę
    czyszczę
    raz na dwa tyg albo rzadziej jak mi sie nie chce, a i tak mam połowę
    lekko zadymionej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2012-01-29 12:21:07
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote:
    > Dokładnie, kominek jest do szybkiego wspomożenia co szczególnie podłogówki
    > a nie do ciągłego palenia zamiast pieca.

    Ja tam palę niemal ciągle :) tzn. jak rozpalę, to staram się utrzymać płomień
    jak najdłużej. Bywa, że 2 tygodnie pali się non-stop. Ale jak już zgaśnie, to
    nie mam ochoty bawić się w rozpalanie, więc czasami przez tydzien-dwa się nie
    pali w ogóle.

    > Masz za mokre drewno, dlatego ja palę brykietem i dzięki temu szybę
    > czyszczę
    > raz na dwa tyg albo rzadziej jak mi sie nie chce, a i tak mam połowę
    > lekko zadymionej.

    Drewno mam suche jak pieprz :) Kupiłem je w styczniu 2009, więc teraz ma 3 lata.
    Myślę, że chodzi o temperaturę spalania. Gdy jest bardzo wysoka, osad na szybie
    wypala się i po jakimś czasie szyba robi się czystsza. Przy okazji jest większy
    cug, nawiew powietrza na szybę nie dopuszcza do zabrudzenia i wszystko jest
    cacy. Ale wtedy w domu robi mi się sauna i drewno trzeba dokładać co 2-3
    godziny.
    Staram sie utrzymywać temperaturę w kapie na poziomie 40-50 stopni (w najwyższym
    punkcie, tuż pod komorą dekompresyjną), wówczas w domu robi się przyjemnie
    ciepło, ale nie gorąco, w salonie jest w sam raz, a drewno dokładam 3-4 razy na
    dobę.
    Niestety, kosztem czarnej szyby :)

    --
    Bartek

  • 24. Data: 2012-01-29 13:32:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Gaz służy do komfortowego ogrzewania domu. Kominek ma przynieść
    >oszczędności oraz nastrój.

    To jeśli ludzie którzy wybierają gaz i zależy im na komforcie później robią
    za palacza ...
    Bo palenie w kominku jest bardziej uciążliwe niż ... palenie w piecu na
    paliwo stałe z podajnikiem ...
    Tam ładuje się opał co kilka-kilkanaście dni i zapomina o problemie a w
    kominku ?
    Drewno należy ładować co pewien okres , czyścić , pilnować aby nie zgasł i
    itd ...

    A z komfortem ma to mało wspólnego , bo zwykły kominek da ciepła tyle ile
    włoży się do niego drewna i nie ma możliwości pelnej kontroli ilości
    generowanego ciepła ...

    Co innego dla nastroju ...
    Ale nikt nie wmówi mi że "nastrój" polega na niemalże codziennym calodobowym
    paleniu kominkiem ...

    >Gdybym miał dokładać węgla do kotła a potem jeszcze drewna do kominka, to
    >prawdopodobnie to drugie bym sobie odpuścił :)

    Tym różni się piec na paliwo stałe że ma podajnik i opał załadowany starcza
    na minimum kilka dni ...

  • 25. Data: 2012-01-29 13:54:10
    Temat: Re: miedź w instalacjach
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    4CX250 wrote:
    > Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...

    > U mnie mosiądzem płynie eter, a w miedzi hula prąd.
    >
    > Czy ja dobrze rozumiem? Z jaką mocą ten eter? Też miałem kiedyś
    > antenę z czegoś takiego jeszcze w blokach ale komuś się ten drut
    > przydał. Możesz slangiem ?
    >
    > Marek

    eter to w przedgonie idzie razem z metylem :P

    jeffrey

  • 26. Data: 2012-01-29 14:07:23
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    >to nie mam ochoty bawić się w rozpalanie, więc czasami przez tydzien-dwa

    Czyli po prostu kominek jest u Ciebie głównym źródłem ciepła a gaz
    alternatywnym ...

    Przypomina mi się historia gdy kiedyś pytałem się znajomego który miał butlę
    LPG i nią ogrzewał dom ...
    Zachwalał że super komfortowo , ekologicznie i że wogóle super , ale
    później okazało się że bardzo polubił kominek ...

    I tyle z komfortu pozostało ...
    Chyba jedynie to aby ludziom się chwalić że pali gazem ....

    >cug, nawiew powietrza na szybę nie dopuszcza do zabrudzenia i wszystko jest
    >cacy. Ale wtedy w domu robi mi się sauna i drewno trzeba dokładać co 2-3
    >godziny.

    No super komfort i cudowny "nastrój" ...
    Czyszczenie codzienne szyby i kominka (w salonie !!!) , wielokrotne w ciągu
    dnia dokładanie drewna ...
    Nastrój jak cholera ...

  • 27. Data: 2012-01-29 14:19:28
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 22:59:29 +0100, "/// Kaszpir ///"
    <z...@g...com> napisal(a):

    >Czyli co ten tani i komfortowy gaz o którym ludzie tutaj piszą i chwalą się
    >że jest niemalże taki taki jak ekogroszek a dodatkowo zapewnia super komfort
    >to zwykłe bajeczki , bo co chwilę czytam że posiadacze gazu "rekreacyjnie"
    >niemalże całą zimę palą w kominku ...

    Ja mam tylko gaz, w piwnicy jeszcze tylko krystek, ktory na etapie poziomu
    zerowego sluzyl do podgrzania, zeby weki w spizarni nie zamarzly, ale
    teraz tylko raz na jakis czas jakies dokumenty sie pali w nim. Do ogrzania
    mam ~90 m czesci mieszkalnej (utrzymuje stala temperature ~21 st.) i ~45 m
    piwnicy (tu jest tylko jeden grzejnik z termozaworem na 2 i jest ~16
    stopni).
    Przez ostatnia dobe kondesnat (tylko CO) wsunal mi niecale 8 m3 gazu
    (wczoraj rano o 7:20 bylo -14, dzis -12, w ciagu dnia okolo -6). Wg faktur
    wystawionych proforma na caly rok m3 wynosi mnie obecnie 2.31 brutto
    (lapie sie na taryfe W2), czyli jakies 18,5 zl / dobe. Nie wiem tylko ile
    doliczyc zuzycia energii elektrycznej na prace pieca (pompka i dmuchawa).

    --
    Maciej

  • 28. Data: 2012-01-29 14:26:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > Myślę, że chodzi o temperaturę spalania. Gdy jest bardzo wysoka, osad na
    > szybie wypala się i po jakimś czasie szyba robi się czystsza.

    No i tu chyba wychodzi przewaga pieca kaflowego nad kominkiem... :-)))
    W kafloku pali się na pełnej mocy aż się zagrzeje cały piec do żądanej
    temperatury, w kominku trzeba ten płomień jakoś regulować, bo za duży
    spowoduje za gorąco i za szybko się spali drewno, przestanie się palić,
    robi się zimno...

    Ja palę na pełnym ciągu w swoim piecu i szyba się czyści sama, a w
    pomieszczeniu za gorąco nie jest, a i dokładać co chwila nie muszę - ot
    napalę raz i na kilkanaście godzin spokój - piec grzeje. Jak nie chce mi
    się palić to CO spokojnie daje radę...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 29. Data: 2012-01-29 15:54:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 28 Sty, 19:02, "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
    > Czy ja dobrze rozumiem? Z jaką mocą ten eter? Też miałem kiedyś antenę z
    > czegoś takiego jeszcze w blokach ale komuś się ten drut przydał.
    > Możesz slangiem ?

    Niee to takie pierdzielenie, koleżka kiedyś się uparł zrobić coś z
    niczego, tzn

    http://www.evert.de/eft723e.htm

    jako że hobbystycznie dłubałem trochę w metalu (frezarki i inne takie)
    to mu pomagałem rurki obrabiać, tak więc mogę powiedzieć że eter sobie
    ciurkał aczkolwiek nie widziałem na własne oczy ;)

    L.

  • 30. Data: 2012-01-29 17:46:24
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > U mnie szyba nawet jak się zasmoli, to za kilka godzin już jest znowu
    > przeźroczysta...
    > Piroliza się to nazywa, czy jak...? :-)))

    Ja też mam pirolityczną szybę ale musiałbym mocno nachajcować aby to zaczęło
    działać i się samooczyszczać.
    Owszem, nie ma tak źle ale póki co czyszczę ją codziennie. Dobrze schodzi
    zwykłym proszkiem do prania na myjce do naczyń.
    Gdybyb przytrzymał ją tak ze 3 dni to przypieka tak miejscami że sporo bym
    musiał pucować ta myjką a tak to co dzień trwa to jakies 3 minuty takie
    wyczyszczenie i przetarcie do sucha ręcznikiem papierowym.

    Marek