  • 11. Data: 2012-01-07 18:27:56
    Temat: Re: Nagły skok w zużyciu gazu
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Szymonias" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:52c6a4bd-a447-4fdb-8619-50d784dd4c21@y7g2000vbe
    .googlegroups.com...
    Witam wszystkich,

    od grudnia zmieniłem system rozliczania w gazowni na comiesięczny
    odczyt. Powalił mnie pierwszy rachunek za miesiąc w wysokości 700 PLN!

    Sprawdź filtr wody w instalacji. Jakość co dwa lata muszę go czyścić. Kocioł
    od razu lepiej się czuje :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 12. Data: 2012-01-07 21:32:15
    Od: Szymonias <s...@g...com>

    On 7 Sty, 19:27, "wowa" <w...@g...pl> wrote:

    > Witam wszystkich,
    >

    > Sprawdź filtr wody w instalacji. Jakość co dwa lata muszę go czyścić. Kocioł
> [...]
    Na poniedziałek jestem umówiony z serwisem - może coś pomogą. Na
    marginesie: sąsiadka też zauważyła znaczne zwiększenie zużycia, więc
    podejrzewam jednak marną jakość gazu.

    Szymon

  • 13. Data: 2012-01-08 14:32:56
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Szymonias" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >Na poniedziałek jestem umówiony z serwisem - może coś pomogą. Na
    >marginesie: sąsiadka też zauważyła znaczne zwiększenie zużycia, więc
    >podejrzewam jednak marną jakość gazu.

    Ale ona tak sama od siebie czy też ty ją podpytywałeś?
    Bo może gdybyś nie zapytał jej o to, to by niczego nie zauważyła, a tak
    wiesz, sugestie czynią cuda.

    Marek

  • 14. Data: 2012-01-08 19:46:51
    Od: Szymonias <s...@g...com>

    wiadomościnews:67cda5fd-ea2a-4007-ae01-100ef4ae27af@
> [...]
    >
    > Ale ona tak sama od siebie czy też ty ją podpytywałeś?
    > Bo może gdybyś nie zapytał jej o to, to by niczego nie zauważyła, a tak

    Absolutnie :) Sama z siebie powiedziała.

    Szymon

  • 15. Data: 2012-01-08 21:37:20
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Tak na szybko proponuję następujący sposób:
    -metan waży ok 0,7 g / litr
    -azot ok 1,25 g / litr - tyle samo co powietrze
    Może da radę znaleźć jakąś lekką prezerwatywę, dokładnie ją zważyć i
    obliczyć do jakiej objętości należy ją nadmuchać gazem, aby zaczęła
    fruwać (należy uwzględnić, że metan to jednak nie 100 % gazu). Jeśli
    nie będzie fruwać to znaczy że zbyt wiele azotu.
    PS
    Zgłaszam patent

  • 16. Data: 2012-01-10 08:12:32
    Od: Szymonias <s...@g...com>

    On 8 Sty, 20:46, Szymonias <s...@g...com> wrote:

    wiadomościnews:67cda5fd-ea2a-4007-ae01-100ef4ae27af@
    cs7g2000vbb.googlegroups.com...

    > Absolutnie :) Sama z siebie powiedziała.
    >
    > Szymon

    I jest już po kontroli pieca przez serwis (mam Immergas Avio Maior) -
    niczego się nie doszukali.
    Zrobiłem mały test: wyłączyłem piec na cały dzień. Gotowałem jedynie
    3x wodę na herbatę i raz podgrzałem zasobnik wody (50l) do temp. 40
    stopni. Odczyt: 5 m3...
    Miałem pisać reklamację do gazowni, ale nie będę się kopał z koniem.

    Pozdrawiam,

    Szymon

  • 17. Data: 2012-01-10 08:56:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Szymonias" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >Zrobiłem mały test: wyłączyłem piec na cały dzień. Gotowałem jedynie
    >3x wodę na herbatę i raz podgrzałem zasobnik wody (50l) do temp. 40

    O .urwa! Pięć metrów? Tyle to ja dziennie zużywam na CO i CWU gdy solary nie
    działają a na dworze jest już poniżej zera w nocy.
    Przedwczoraj z ciekawości zrobiłem mały test. Już kilka razy tak robiłem ale
    wynik zawsze podobny. Dopilnowałem aby zbiornik opróżnił się całkowicie z
    ciepłej wody. Zanotowałem wskazania licznika gazu i włączyłem kocioł.
    Sterownik pokojowy ogrzewania nie włączał było ciepło było od palenia w
    kominku. Zbiornik wody mam 300l ale wężownica z kotła gazowego jest w górnej
    jego części i ogrzewa tylko jakieś 130l wody. Ile dokładnie to nie wiem.
    Temperatura początkowa 12stC końcowa 55stC, zużycie gazu 0,76m3. Przy
    sprawności mojego kotła daje około 6,84kWh, tymczasem z wyliczenia wychodzi
    mi że aby podgrzać tyle wody musiałbym władować 6,48kWh. Wygląda więc na to,
    że u mnie nie jest tak źle z gazem.
    Za cały dzień zużyłem około 2,1m3 gazu ale to niedziela była i wody dużo
    idzie.

    >Miałem pisać reklamację do gazowni, ale nie będę się kopał z koniem.
    Dla zasady bym napisał. Niech wiedzą że ludzie wiedzą.

    Marek

  • 18. Data: 2012-01-10 09:26:22
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 10 Sty, 09:12, Szymonias <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > stopni. Odczyt: 5 m3...
    > Miałem pisać reklamację do gazowni, ale nie będę się kopał z koniem.

    Może sąsiad podłączył się do Twojej rury z gazem? ;-)

  • 19. Data: 2012-01-10 09:33:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Może sąsiad podłączył się do Twojej rury z gazem? ;-)

    No to by musiał zakręcić u siebie wszystko i obserwować.

    Marek

  • 20. Data: 2012-01-10 09:34:25
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Szymonias" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Miałem pisać reklamację do gazowni, ale nie będę się kopał z koniem.

    jasne ze reklamuj! U mnie idzie dziennie 2m3 na CWU (5 osób) i 6m3 na CO. A
    swoją drogą zrób sobie porządny pomiar jesli potrafisz, ale i to co zrobiles
    wystarczy by zacząć dymić.

    b.