  • 1. Data: 2010-01-15 20:43:53
    Temat: Najbardziej newralgiczny punkt budowy - zapiski "skończonego" inwestora
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Czytam i piszę grupę odkąd zacząłem myślenie o budowie, czyli jakieś 2 lata.
    Dziś juz mieszkam... od pół roku prawie.

    Po tej dwuletniej lekturze nachodzi mnie myśl jedna: NAJBARDZIEJ
    NEWRALGICZNYM PUNKTEM BUDOWY DOMU JEST DOCIEPLENIE PODDASZA. Oczywiście,
    mowa tu o domu z poddaszem użytkowym.

    Praktycznie raz w tygodniu pojawia się wątek na krążący wokół ocieplenia
    poddasza - vide nawet dzisiejszy topic "Domek parterowy vs z poddaszem
    użytkowym".

    Ale nie tylko z powodu częstości pojawiania się na grupie tematu stawiam
    taką tezę. Sam stawiałem dom z poddaszem. I sam je docieplałem. Mimo, że
    bardzo podobają mi się klasyczne domy z piętrem i dwuspadowym dachem (choć
    ja mam tylko poddasze użytkowe i dach wielospadowy - upodobanie estetyczne
    żony), nie zdecydowałbym się drugi raz na jakiekolwiek piętro czy poddasze
    użytkowe. I przekonał mnie do tego właśnie wspomniany wyżej wątek. Całe to
    docieplanie poddasza to jakiaś syzyfowa praca. Być może się uprzedziłem, bo
    zmarnowałem na to prawie całą zimę - robiłem sam i właściwie tylko w
    weekendy - i do tego mam świadomość, że nie zrobiłem wszystkiego jak należy.

    Powiem krótko - nienawidzę tego poddasza. Mam jeszcze nieskończoną łazienkę
    na górze i przez to właściwie z poddasza nie korzystamy. Żona wierci mi
    dziurę w brzuchu, żebym się zawziął i wykończył łazienkę (a zostało tylko
    obsadzenie drzwi, pomalowanie i biały montaż), ale ja chyba podświadomie
    odkładam to w czasie, żeby tylko nie korzystać z poddasza. I kur\/\/ica mnie
    bierze, jak widzę codziennie czarne dachóweczki wokół komina i przy
    gąsiorach kalenicy - przecież mamy zimę, powinno być BIAŁO!!! I takaż sama
    brzydka kobieta staje mi przed oczyma, jak widzę pękające łączenia
    regipsów - to na styku sufit-skos, to na styku skos-ściana kolankowa, to
    wreszcie nawet (choć z rzadka) nawet na płaskich powierzchniach skosów (ze
    szczególnym uwzględnieniem skosów nad kaloryferami). Mówili mi ludzie
    "musisz polubić te pęknięcia, bo tego się nie uniknie" - otóż ja tego nie
    polubiłem, powiem więcej JA TYCH PĘKNIĘĆ NIENAWIDZĘ!!!

    Następny dom będzie parterowy. A poddasze będzie służyło jedynie za
    graciarnię.
    KOCHAM PIONOWE ŚCIANY!!!

    A jakie punkty zapalne budowy Wy zauważacie?
    Co chcielibyście zmienić, co poprawić, gdybyście mogli cofnąć czas?

    PS. Prosze traktować ten tekst z przymrużeniem oka - dziś jest piątek, a w
    piątek, wiadomo, człowiek musi... inaczej się udusi :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 2. Data: 2010-01-15 20:51:02
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    wolim wrote:

    > Następny dom będzie parterowy. A poddasze będzie służyło jedynie za
    > graciarnię.
    > KOCHAM PIONOWE ŚCIANY!!!

    ja się tak podczepie...
    dlaczego właściwie wymarło budowanie klocków? w sensie - stropo-dach -
    zakończenie na płasko..?
    w czym jest problem?

    bo mi się coraz bardziej widzi dom z płaskim dachem - klocek - oczywiście
    ciekawy architektonicznie?
    chodzi o koszty? czy po prostu masowy pęd tłumu?

    a w temacie:
    mnie najbardziej dobijają okna połaciowe
    pada deszcz -napiernicza jak cholera
    świeci słońce - sauna
    pada śnieg - śnieg leży na oknie - ciemno jak w d... (dziś wreszcie spadł z
    okna śniego-lód) a od poniedziałku śnieg nie padał - a tak - przez 4 ciemno
    w domu

    do tego od cholery problemów przy wykańczaniu KG
    od cholery problemów z meblowaniem

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 3. Data: 2010-01-15 21:05:56
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciemno w domu
    >
    > do tego od cholery problemów przy wykańczaniu KG

    polecam więc gotowe kontenery mieszkalne. nic nie trzeba wykanczac, płaski
    dach, stawiasz, podłączasz i mieszkasz ...

    @

  • 4. Data: 2010-01-15 21:08:41
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > ciekawy architektonicznie?
    > chodzi o koszty? czy po prostu masowy pęd tłumu?

    Bo się źle kojarzy z komuna i PRL-em :)

  • 5. Data: 2010-01-15 21:15:11
    Od: M <M...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > ja się tak podczepie...
    > dlaczego właściwie wymarło budowanie klocków? w sensie - stropo-dach -
    > zakończenie na płasko..?
    > w czym jest problem?

    Warunki zabudowy? Odreagowanie po kostkach poprzedniej epoki? Mało kto
    zdaje sobie sprawę, że dzisiaj są już inne kostki.

> [...]
    > przez 4 ciemno w domu
    >
    > do tego od cholery problemów przy wykańczaniu KG

    Hmm. Skosy nie oznaczają braku zwykłych okien. W końcu masz ściany
    szczytowe, w których możesz zrobić duże okna. Jedyny problem to trochę
    bardziej zakombinowany dach. Można tez robić lukarny. Ścianki kolankowe
    mogą być wysokie - tutaj jednak trzeba robić projekt indywidualny, aby
    nie zrobił się gargamel i od architekta wymaga się wyczucia. Wysokie
    ścianki oznaczają długie okapy - ale to akurat jest trendy - w lato dają
    cień a w zimie, gdy słońce jest nisko - zyskujesz trochę energii.

    M.

  • 6. Data: 2010-01-15 21:20:17
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Artur Miller wrote:

    > polecam więc gotowe kontenery mieszkalne. nic nie trzeba wykanczac,
    > płaski dach, stawiasz, podłączasz i mieszkasz ...

    nie widziałeś ładnych domów z płaskim dachem?
    mało widziałeś...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 7. Data: 2010-01-15 21:20:54
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Bo się źle kojarzy z komuna i PRL-em :)

    ale jak polak jedzie do Grecji to zachwyca się architekturą? ;)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 8. Data: 2010-01-15 21:30:48
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    M wrote:

    > Warunki zabudowy? Odreagowanie po kostkach poprzedniej epoki? Mało kto
    > zdaje sobie sprawę, że dzisiaj są już inne kostki.

    ano są...
    problem warunków zabudowy to poważny problem - bo dziś zjebka na punkcie
    dachu 30-45st panuje dośc mocna..
    a ja tego nie czuje... wolałbym coś odważniejszego, coś innego...

> [...]
    > wyczucia. Wysokie ścianki oznaczają długie okapy - ale to akurat jest
    > trendy - w lato dają cień a w zimie, gdy słońce jest nisko -

    ale żeby dach wyglądał musi być kopertowy - bo dwuspadowy jednak trochę
    stodołą trąci
    oczywiście - można lukarny zrobić - ale takie wypustki to kolejne miejsca
    problematyczne.. kolejne łączenia KG

    wysoka sciana kolankowa jest problemem architektonicznym i użytkowym
    jednocześnie
    bo dla mnie to rozsądna < 2.5 m - a więc właściwie na poziomie stropu ;)
    a dach 10 stopni wtedy ;)

    niższa sciana kolankowa to wysokie okna połaciowo-ścianowe - czyli znów
    kombinowanie, pierdolenie, koszty, koszty, koszty...

    te koncepcje mnie kręcą:
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/maksymilian-
    ii/?Part=2&TypeCategory=3
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/lechu/?TypeC
    ategory=3

    mogą być lekko ugładzone - ale to mi się podoba...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 9. Data: 2010-01-15 21:31:44
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > nie widziałeś ładnych domów z płaskim dachem?
    > mało widziałeś...

    a to była kwestia estetyki ?

    "
[...]

    ja tu widze marudzenie na tematy funkcjonalne a nie estetyczne

    @

  • 10. Data: 2010-01-15 21:34:27
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    > polecam więc gotowe kontenery mieszkalne. nic nie trzeba wykanczac, płaski
    > dach, stawiasz, podłączasz i mieszkasz ...

    Takie coś może
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/fryderyk/?Ty
    peCategory=3
    Mnie się podoba.