  • 41. Data: 2010-01-17 11:33:33
    Temat: Re: Najbardziej newralgiczny punkt budowy - zapiski "skończonego" inwestora
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:hit4dt$20cu$1@news2.ipartners.pl...

    > Pieniądze. Dodatkowy strop, mur i wykończenie prawdziwym tynkiem jest
    > znacznie droższe niż "trzy w jednym"
    > czyli "skosowa" konstrukcja dachówka - krokiew - wełna - płyta.

    Obawiam się, że nie masz racji.
    Licząc same materiały prawdopodobnie będzie taniej. Jednak policz wszystkie
    koszty, zwłaszcza robocizny, czas, rodzaj wykończenia oraz późniejsze
    problemy z poprawkami. Ponadto dolicz także gorsze i zmienne w czasie
    właściwości termiczne, które powodują straty energii. W przypadku płaskiego
    stropu wystąpienie jakichkolwiek problemów z izolacją termiczną praktycznie
    w ogóle nie istnieje, a o poddaszach ocieplanych wełną co rusz czytamy o
    problemach ich użytkowników, wykonawcó i inwestorów.

  • 42. Data: 2010-01-17 13:19:30
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    > warsztat, kotlownie, lamus, pralnie, ale nie do mieszkania.
    > Stosunkowo ciemno i chlodno.

    w nocy lubie ciemno i chłodno

    > Blad. O wiele wyzszy.

    zrobienie piwnicy 100 metrów kwadratowych podniosło koszt budowy o 20 000

  • 43. Data: 2010-01-17 15:20:15
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Po tej dwuletniej lekturze nachodzi mnie myśl jedna: NAJBARDZIEJ NEWRALGICZNYM
    > PUNKTEM BUDOWY DOMU JEST DOCIEPLENIE PODDASZA. Oczywiście, mowa tu o domu z
    > poddaszem użytkowym.
    ja to przewidziałem i mam dom parterowy :) bez poddasza

  • 44. Data: 2010-01-17 18:30:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:
> [...]
    ii/?Part=2&TypeCategory=3
    >>> http://www.archipelag.pl/projekty-domow/lechu/?TypeC
    ategory=3

    > fajne - lecz większość nie nadaje się do naszego klimatu :(
    > nie interesuje mnie mocno pokręcona bryła - im prościej tym lepiej

    zdziwiłbyś sie...

    duże okna w ziemie to dodatkowy zysk energetyczny i więcej naturalnego
    światła.

  • 45. Data: 2010-01-17 18:32:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > no ale przyznasz, że ogrzewanie tego może być wyzwaniem? ;)
    podłogówka wszędzie, pompa ciepła i jazda.

    > więc - nowoczesny, kompaktowy, energooszczędny :>

    dasz szyby 0.7 albo lepiej potrójne szklenie i masz energooszczędny.

    > ale sporo pięknych inspiracji tam jest... więc thx za linka

    Ja też miałem coś w tym stylu w głowie gdy sie zabierałem za budowę

  • 46. Data: 2010-01-17 18:38:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W stodole raczej nie mieszkaja ludzie, wiec to raczej nie problem
    > socjologiczny.

    to jest problem socjologiczny. Ludziska chcą sobie dobudować przeszłość
    której nie mieli, pochodzą z nikąd i chcą sobie zbudować dworek żeby czuć
    sie jak szlachta. Musi wyglądać solidnie, musi mieć kolumienki balkonik
    podupcony dach z lukarnami, nalpeiej jeszcze solidne przypory na rogach, no
    i mur z kamienia oraz kutą bramę. Szkoda tylko ze zapominają że dwór to stał
    w głębi wielickiego ogrodu, od bramy jechało sie droga wśród drzew. Ten sam
    dwór wciśnięty w działkę 10ar wygląda jak kupa, szczególnie jaks ie do dworu
    dostawi wielki garaż na dwa samochody.

    potem już tylko odpowiednie umeblowanie i już mamy polisz archi kicz projekt
    w pełnej krasie.

  • 47. Data: 2010-01-17 18:44:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:
> [...]
    peCategory=3

    > Na obrazku ładne, ale ciekawe co żona na takie okna do umycia by
    > powiedziała. Taaaa. A przy okazji jak takie duże okna mają się do
    > energooszczędności budynku ? I kuchnia przechodnia ? tragedia nie
    > projekt.

    mam duże okna i jakoś nie narzekamy.

    dokładnie coś w takim stylu mi sie marzyło. Dom który sie schowa za drewami
    i nikt nawet nie zauważy że ktoś tam mieszka.

  • 48. Data: 2010-01-17 19:47:47
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 17 Sty, 19:32, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > podłogówka wszędzie, pompa ciepła i jazda.

    i rekuperacja bez kominow ;-)

    > dasz szyby 0.7 albo lepiej potrójne szklenie i masz energooszczędny.

    i czesciowo fixy nieotwieralne

    podpiwniczony lub suteryna i plaski dach i nie sluchac sie bab w
    kwestii gustow, jak chce to niech sobie ogrod urzadza ;-) to tak
    ogolnie

    z.

  • 49. Data: 2010-01-17 20:22:32
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    zbooY wrote:

    > i rekuperacja bez kominow ;-)

    myślę nad 3 częściowym systemem
    pompa powietrze-woda
    piec na paliwo stałe (np. ekogrosze, pelety - od biedy zwykły piec) to
    podpięte do akumulatora
    i kominek jako alternatywa dla braku prądu

    > i czesciowo fixy nieotwieralne
    >
    > podpiwniczony lub suteryna i plaski dach i nie sluchac sie bab w
    > kwestii gustow, jak chce to niech sobie ogrod urzadza ;-) to tak
    > ogolnie

    na szczęście kobieta zgadza się ze mną - a wizja np. tarasu na dachu jest
    kusząca ;)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 50. Data: 2010-01-17 20:32:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

> [...]
    > podpięte do akumulatora
    > i kominek jako alternatywa dla braku prądu

    zrób normalnie...

    pompa powietrze woda a to co byś wywalił w kocioł czy akumulator wydaj na
    solidny agregat 3f 10kW z autostartem. :)

    > na szczęście kobieta zgadza się ze mną - a wizja np. tarasu na dachu
    > jest kusząca ;)

    Amen

    teraz tylko sprawdź plan zagospodarowania.