  • 91. Data: 2016-11-14 23:47:49
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Nov 2016 23:05:31 +0100, KIKI <n...@e...il> wrote:
    > Wibrowany?

    Szarpanie belką "rencami" podczas zalewania się liczy? :)

    --
    Marek

  • 92. Data: 2016-11-15 06:53:19
    Od: "Pepe" <p...@s...pl>

    KIKI wrote:

    > Już nie mamy sły w kółko pisać. Załaduj stare posty albo wpisz w
    > wyszukiwarkę i poczytaj.

    http://www.budujemydom.pl/sciany-i-stropy/10929-jak-
    prawidlowo-zakonczyc-sciany-szczytowe-i-boczne-aby-n
    ie-powstal-tam-mostek-cieplny
    O to chodzi ?

    > Albo daj foty z budowy przed ważnymi etapami to je omówimy.

    Ja juz po budowie, zakonczona kilka lat ..

    Pozdr.
    Pepe

  • 93. Data: 2016-11-15 20:16:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 12:28:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > tak najbardziej sensownie (chyba) to byłoby wyliczyc ile kosztuje
    inwestycja+ogrzewanie w czasie technicznego życia urządzenia - dla styropianu moznaby
    przyjąć 40 czy 50lat. Nie mam teraz czasu policzyc, ale spodziewam sie ze grube styro
    da duze oszczegnosci. Mimo kształtu krzywej :)

    Otóż:
    jest sciana z betonu komórkowego grubosci 24cm pokryta styropianem.
    W okresie 40lat użytkowania tej sciany wykres zuzycia energii (dla 1m2) wygląda tak:
    http://www.elgo.wroclaw.pl/wykres1ocieplenie.jpg
    Wygląda na to, jesli sie gdzies nie machnąłem w obliczeniach, ze najtaniej kosztującą
    w sumie ścianą jest dla ocieplenia rzedu 40cm.

    dane wejsciowe były takie
    ilosc lat 40,00
    ilosc dni 250,00
    dT 15,00
    kWh 0,20 zł/kWh
    styro 113,00 zł/m3
    koszt położenia styro 32zł/m2

    Nie twierdze ze nalezy kłaść 40cm styropianu bo tak gruby będzie skutkował zmianami w
    konstrukcji budynku np szerszy dach, kłopoty z oknami itp.

    Tymniemniej trzeba dawac grubo bez żałowania :)

    b.

  • 94. Data: 2016-11-15 23:31:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wibrowany?

    Nie sądzę żeby jak już, użyli do tego jakiś maszyn. Prędzej kilj z
    tarcicą na końcu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 95. Data: 2016-11-17 18:26:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 22:16, janusz_k pisze:

    > I co z tego że jest beton, pamiętaj że beton jest bardzo dobrym
    > przewodnikiem ciepła, a szczeliny widać na kamerze termowizyjnej, są o
    > kilka stopni cieplejsze.

    Sorry, ale Twoja odpowiedź jest całkowicie nie na temat.
    A zdjęcia termowizyjne są zdjęciami makro. Pokaż zdjęcia szczelin między
    płytami styropianu.

    --
    MN

  • 96. Data: 2016-11-17 19:02:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 listopada 2016 18:26:23 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Sorry, ale Twoja odpowiedź jest całkowicie nie na temat.
    > A zdjęcia termowizyjne są zdjęciami makro. Pokaż zdjęcia szczelin między
    > płytami styropianu.

    ja to juz troche sie zgubiłem o których szczelinach mówisz, w posadzce, w scianie?
    Zdjęcia płyt styropianowych z widocznymi krawędziami mowi ze szczeliny są słabym
    punktem (a nie mocnym - przeciaz tam jest powietrze co jest lepsze niz styro, to
    powinno byc lepiej, tak?)

    b.

  • 97. Data: 2016-11-17 19:26:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.11.2016 19:02, Budyń wrote:

    > ja to juz troche sie zgubiłem o których szczelinach mówisz, w posadzce, w scianie?

    On troluje :-) Nie karm go :-) Albo po prostu to wykonawca :-)

  • 98. Data: 2016-11-17 19:35:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-17 o 19:02, Budyń pisze:
    > ja to juz troche sie zgubiłem

    Wystarczy przeczytać kilka poprzednich wypowiedzi i z łatwością
    powinieneś się odnaleźć w tej dyskusji, w której cały czas bierzesz udział.

    Aż strach myśleć, w czym jeszcze się gubisz udzielając swoich porad...

    --
    MN

  • 99. Data: 2016-11-17 20:57:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 listopada 2016 19:36:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Wystarczy przeczytać kilka poprzednich wypowiedzi i z łatwością
    > powinieneś się odnaleźć w tej dyskusji, w której cały czas bierzesz udział.

    zacytuj jesli dasz rade

    > Aż strach myśleć, w czym jeszcze się gubisz udzielając swoich porad...

    to nie myśl

    b.

  • 100. Data: 2016-11-17 23:09:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-15 o 20:16, Budyń pisze:

> [...]

    > Nie twierdze ze nalezy kłaść 40cm styropianu bo tak gruby będzie skutkował

    zmianami w konstrukcji budynku np szerszy dach, kłopoty z oknami itp.

    Ale sam widzisz że różnica pomiędzy 30 a 40 jest symboliczna?
    Nawet bym sie posunął do tego że 25cm a 40 jest nie warte uwagi, więcej
    na fajki wydasz :) a różnica w inwestycji jest spora.

    > Tymniemniej trzeba dawac grubo bez żałowania :)
    Nie, szuka się optimum finansowe i tutaj można go spokojnie ustawić na
    max 20-25cm styro.Wszystko ponadto jest wyżucaniem pieniędzy w błoto.

    --
    Pozdr

    Janusz_K