  • 111. Data: 2016-11-25 12:16:54
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 11:58:42 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No i chalupy takie stoja od dziesiecioleci a tu mniej jak B25 to katastrofa.
    Duża 3 kondygnacyjna chałupa której budowę dziadek z ojcem skończył w 1969 roku stoi
    do dzisiaj i ma się dobrze.
    Ojciec opowiadał ze cały beton na ławy, fundamenty, mieszali ręcznie grabiami. Nie
    jestem pewien czy i pustaków sami nie robili z tego betonu bo dom wybudowany właśnie
    z pustaka. Czyli kupa piachu w formie dużego kretowiska na podwórku do tego cement,
    to się grabiami mieszało od dołu do góry dodając wodę i skrzyniami, taczkami na
    budowę.
    Dom stoi do dzisiaj

  • 112. Data: 2016-11-25 12:33:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 11:58:42 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No i chalupy takie stoja od dziesiecioleci a tu mniej jak B25 to katastrofa.
    Tak się zastanawiam ile B ma faktycznie beton z lokalnych betoniarni.
    Ja tam jak mi na strop wozili to żadnych certyfikatów nie wymagałem, nie słyszałem
    żeby ktoś ze znajomych takie cosa wymagał. Może jak mosty czy wieżowce budują to i
    badają pod certfikaty.
    A tak mi się przypomniało- nieopodal mam zakład gdzie kostkę betonową robili i
    bloczki betonowe. Teraz tylko bloczki robią. Gościa znam bo w czasie budowy jak
    niewielka ilość betonu była potrzebna to od niego przyczepką woziłem.
    Kiedyś podjechałem do niego i widzę że on wodą bloczki zrobione w poprzednim dniu
    podlewa. Na kilku paletach miał jakieś znaki kredą zrobione i te jakby bardziej z
    sercem lał. Pytam o co chodzi a gość się śmieje i mówi że te znaczone palety to do
    "certyfikacji" idą.
    Mój dom też na jego bloczkach stoi jakby co;)

  • 113. Data: 2016-11-25 12:34:42
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 25.11.2016 o 12:06, Maniek4 pisze:

    > No to skoro etap paranoi ma sie ku koncowi to jakim betonem byly
    > zalewane stropy po wojnie i przed wojna? Jakie to wibratoty stosowali?

    A bierzesz w tym wyśmiewaniu pod uwagę zmianę metod obliczeniowych i to
    że teraz przekroje nieco mniejsze a rozpiętości większe?

    --
    M.

  • 114. Data: 2016-11-25 12:43:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 12:34:43 UTC+1 użytkownik MK napisał:
    > A bierzesz w tym wyśmiewaniu pod uwagę zmianę metod obliczeniowych i to
    > że teraz przekroje nieco mniejsze a rozpiętości większe?
    Jak jeżdzę po Kaszubach i patrze jakie domy kiedyś budowali a jakie teraz ludziska
    budują to z tymi przekrojami się nie zgodza.
    Teraz dużo mniejsze chałupy ludzie budują.
    A nawet to co teraz ludziska budują to wszystko przewymiarowane sporo jest

  • 115. Data: 2016-11-25 13:19:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-11-25 o 12:34, MK pisze:

    > A bierzesz w tym wyśmiewaniu pod uwagę zmianę metod obliczeniowych i to
    > że teraz przekroje nieco mniejsze a rozpiętości większe?

    Pustak Akermana nie znienil sie od dziesiecioleci. Wysokosc Terivy tez
    jakby podobna, wiec zdrowka zycze. To nie mosty wiszace.

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2016-11-26 12:46:43
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 25.11.2016 o 13:19, Maniek4 pisze:

    > Pustak Akermana nie znienil sie od dziesiecioleci. Wysokosc Terivy tez
    > jakby podobna, wiec zdrowka zycze. To nie mosty wiszace.

    A piramidy od tysiącleci - odpowiadasz nie na temat.

    --
    M.

  • 117. Data: 2016-11-27 10:16:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 25 Nov 2016 12:06:54 +0100, Maniek4 <r...@s...won>
    wrote:
    > No to skoro etap paranoi ma sie ku koncowi to jakim betonem byly
    > zalewane stropy po wojnie i przed wojna? Jakie to wibratoty
    stosowali?

    A te konstrukcje jeszcze stoją? :)

    --
    Marek

  • 118. Data: 2016-11-27 11:27:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 10:16:47 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > stosowali?
    >
    > A te konstrukcje jeszcze stoją? :)

    Stoją i stać będą kolejne dziesiątki lat

  • 119. Data: 2016-11-27 18:59:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-11-26 o 12:46, MK pisze:

    > A piramidy od tysiącleci - odpowiadasz nie na temat.

    To jest na temat, tylko moze nie widzisz.
    Wysokosci pustakow i zalecen rozpietosci nie zmienily sie od dziesiatkow
    lat. Tylko beton wg. widzimisie grupowych "specjalistow" od konstrukcji
    zdaje sie sugerowac, ze mniej jak B25 w tradycyjnych domach
    jednorodzinnych to absolutne minimum. A tym czasem troche po piramidach
    takie same pustaki stropowe z takimi samymi drutami zbrojeniowymi
    zalewano betonem "grabiowym" i nie raczyly sie zawalic z powodu braku
    kartki z certyfikatem jakosciowym.
    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2016-11-27 19:00:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-11-27 o 10:16, Marek pisze:
    > stosowali?
    >
    > A te konstrukcje jeszcze stoją? :)

    A chocby odbudowywane po wojnie starowki miast maja sie calkiem niezle.

    Pozdro.. TK