  • 31. Data: 2016-11-13 11:23:23
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 10:59, Marek pisze:

    > No cóż, jaki % inwestorów w PL buduje z własnych środków? Chyba niewielki.

    Tym bardziej należy skupić się na słowach Budynia i nie budować domu
    marzeń a dom rozsądku.

    --
    MN

  • 32. Data: 2016-11-13 11:44:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 09:30:36 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ok, ale na tej stronie znowu jest tylko, że trzeba. Mnie interesuje
    > fizyka zjawiska, jak struktura belek z prętami zebrowanymi
    > założonymi na zakładkę w betonie b-25 (bo chyba nikt słabszego na
    > wieniec/strop nie użyje)

    Taki z betoniarki czy taki tradycyjnie grabiami mieszany to ile "B" ma?

  • 33. Data: 2016-11-13 13:16:37
    Od: KIKI <n...@e...il>

    > - kierbuda trzeba brac dobrego i scigać za niedoróbki.

    A który kierbud to jest ten dobry? Ściany szczytowe ma 99% zabetonowane
    pod dach.
    Mój to w ogóle tylko się lampił i nic z tego nie wynikało. Bywał często,
    bo wiedział, że ma łatwą kasę za nic. I co z tego wyszło?

  • 34. Data: 2016-11-13 13:23:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 13:16:40 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Mój to w ogóle tylko się lampił i nic z tego nie wynikało. Bywał często,
    > bo wiedział, że ma łatwą kasę za nic. I co z tego wyszło?

    Ty chyba w pewnym momencie to dwoch kierbud0w miałeś jeśli dobrze pamiętam.
    A wyszło jak wyszło.

  • 35. Data: 2016-11-13 13:28:01
    Od: KIKI <n...@e...il>

    > jesli pękniecia ci sie pojawia w salonie to walniesz fototapetę z mordą ulubionego
    polityka. I tyle bedzie skutków.
    > Ale jesli to nastapi w łazience gdzie zostanie przerwana warstwa hydroizolacji i
    popękają płytki - i bedziesz miał swiadomosc ze celowo to olałeś na etapie budyowy
    "bo nie widze powodu do przesady" jakies prety w wiencu, marudzą przecież - to jasny
    szlag cie trafi.

    Na pewno coś takiego tam będzie na tej budowie.
    Jeżeli tak samo zrobili mu ławy, nie wibrowali ich pewnie do tego to
    zaczną wmawiać

    "Budynek osiada, jak każdy nowy musi osiąść"
    "Na każdej budowie osiada"
    "to normalna sprawa"
    "buduję od 25 lat i zawsze budynki osiadały"

    Problem w tym, że zbrojenie bez zespolenia narożników nie stanowi
    wieńca. Tak samo nie stanowi wieńca w fundamencie jeżeli nie zrobili
    narożników.
    Gość ma minę teraz. I nic już się z tym teraz nie zrobi.

    Na sam koniec radziliśmy mu żeby zmienił materiał z ceramiki na BK
    jeżeli pozwala na to nośność to nie chciał słyszeć. Mówiłem mu dawaj
    foty z budowy. Nawet wchodziłem kilka razy na ten ondedrive z
    fundamentem myśląc, że zdjęcia dodał.

    A teraz ma za swoje hahahaha :-)

    Każda rysa na ścianie to właśnie zbrojenie fundamentu i zbrojenie wieńca
    i brak wibrowania betonu. Jak jest tak bogaty i cierpliwy żeby
    remontować nówkę sztukę dom zaraz po oddaniu to jasne :-)

    Tu poradnik:

    http://muratordom.pl/budowa/remont-domu/jak-zlikwido
    wac-pekniecia-na-scianie,23_8653.html

  • 36. Data: 2016-11-13 13:31:28
    Od: KIKI <n...@e...il>

    > drut zebrowany sie nie przesunie pod warunkiem odpowiedniej powierzchni styku z
    betonem. W narozniku naprężenia przenoszone sa przez stosunowo niewielki obszar i nie
    maja być przenoszone przez beton tylko przez stal. A ta w tym przypadku w ogóle jest
    niepołączona!. Dlatego albo L-ki, albo długie druty ale wygięte.

    Dokładnie tak!
    Ceramika bez pionowych spoin jest słaba na próbe wywrócenia ściany na
    zewnątrz i narożnik jeżeli nie jest związany to się wysunie z prętów.

    Właśnie po to się zagina pręty. L-ki to jak się zapomni.

  • 37. Data: 2016-11-13 13:35:10
    Od: KIKI <n...@e...il>

    > W efekcie po paru latach mieszkania albo mieszkasz w niedokonczonym, bo brakło
    srodków albo nie masz czasu mieszkac, bo zapracowujesz sie splacając kredyt. Albo
    jedno i drugie, plus trzecie:walczysz z niedoróbkami bo nie byłes zainteresowany nimi
    na etapie budowy.

    Jest przy budowie jeszcze efekt tzw. małolaty :-)

    Masz te 30..40..50 lat i budowa to jak małolata, która się rozbiera a ty
    wiesz, że ona ma HIV-a czy Kiłę ale już tak postradałeś zmysły że
    wsadzisz bez zabezpieczenia :-)

  • 38. Data: 2016-11-13 13:41:52
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.11.2016 09:30, Marek wrote:

    > Ok, ale na tej stronie znowu jest tylko, że trzeba.

    Cała ta budowlanka jest niespójna. Albo mówią, że "trzeba" lub "można"
    albo nic nie powiedzą.
    Gorsze jest to, że jak inwestor nie widzi to szybko byle czegoś nie zrobić.

    Gdyby to był strop monolityczny ale tu jest teriva. Nie wiem co się
    stało, że L-ek nie wstawili.

  • 39. Data: 2016-11-13 13:43:21
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.11.2016 13:23, Kris wrote:

    > Ty chyba w pewnym momencie to dwoch kierbud0w miałeś jeśli dobrze pamiętam.
    > A wyszło jak wyszło.

    Inspektora miałem. Od razu mi spaprał i go wywaliłem.

  • 40. Data: 2016-11-13 13:43:38
    Od: "Uzytkownik" <a...@s...pl>

    Kris wrote:

    > Taki z betoniarki czy taki tradycyjnie grabiami mieszany to ile "B"
    > ma?

    Przecież Ci napisal b-25, ale Ty jak zwykle jesteś pijany ;->>