  • 51. Data: 2016-11-13 16:19:35
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-12 o 18:09, Marek pisze:
    > czasu :-)
    > od
    > wpierdalam
    >
    > A co sądzisz o W. Rudolfie.(naczelny muratora i.Ładnego domu). Przez
    > kilka.lat Podolska robiła z nim programy, głównie dotyczyły budowy domów
    > energooszczędnych. Miał mocno niepopularne (wśród fachowców-wykonawców)
    > zasady budowy, np. izolacja posadzki od gruntu 50cm styro a nie 10-15
    > jak się kładzie.

    Ale wbrew pozorom wykonawcy mają rację, izolacyjność nie rośnie liniowo
    z grubością styropianu tylko wykładniczo co oznacza że skok z 25cm na 50
    cm daje zysk około 10% ale 100% kosztów styropianu, więc jest granica
    ekonomiczna która okresla ile tego styro dać. Dla ścian więcej bo
    róznica temp większa ale dla posadzki już nie, bo ziemia w środku
    tak 1m od krawędzi juz ma stałą dodatnią temp więc dawanie tam 50cm
    sensu ekonomicznego nie ma, nie mówiąc już o pózniejszych problemach z
    uginaniem się styro i zapadaniem posadzki.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 52. Data: 2016-11-13 16:20:33
    Od: KIKI <n...@e...il>

    > czyli robił to tam gdzie nie interesowało nikogo ile to kosztuje

    Wiesz pozostawienie dłuższych końcy odcinków zbrojenia w celu ich
    późniejszego zagięcia to chyba koszt niewielki.

    Nawet jakby mieli giąć z całych prętów bez cięcia to koszt też noże
    kilku dniówek.

    Za to rys na ścianach nie ma, nigdzie.

  • 53. Data: 2016-11-13 16:22:14
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.11.2016 16:19, janusz_k wrote:

> [...]
    > sensu ekonomicznego nie ma, nie mówiąc już o pózniejszych problemach z
    > uginaniem się styro i zapadaniem posadzki.

    Zawsze mówiłem, że 10cm styro dobrze zrobione czyni cuda.

  • 54. Data: 2016-11-13 16:39:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    KIKI wrote:

    > Wiesz pozostawienie dłuższych końcy odcinków zbrojenia w celu ich
    > późniejszego zagięcia to chyba koszt niewielki.
    >
    > Nawet jakby mieli giąć z całych prętów bez cięcia to koszt też noże
    > kilku dniówek.

    kilka dniówek to sporo kasy

    > Za to rys na ścianach nie ma, nigdzie.

    to na pewno

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 55. Data: 2016-11-13 16:49:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 15:25:46 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie wiem, ile w tym pytaniu ironii, ale "ręcznie" robiony beton nie
    > przekroczy B15, a i to B15 to nie tak łatwo osiągnąć.
    A no właśnie

  • 56. Data: 2016-11-13 16:54:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Nov 2016 11:23:23 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:
    > Tym bardziej należy skupić się na słowach Budynia i nie budować
    domu
    > marzeń a dom rozsądku.

    No ja nie łapę o co chodzi z tym domem marzeń, wydawało mi się, że
    zawsze jednak robi się z rozsądku.

    --
    Marek

  • 57. Data: 2016-11-13 17:11:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Nov 2016 02:44:54 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Taki z betoniarki czy taki tradycyjnie grabiami mieszany to ile "B"
    ma?

    Nie wiem, założyłem, że na tak istotne elementy konstrukcji bierzę
    się beton z betoniarni z certyfikatem.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2016-11-13 17:18:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 17:12:02 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > ma?
    >
    > Nie wiem, założyłem, że na tak istotne elementy konstrukcji bierzę
    > się beton z betoniarni z certyfikatem.
    Ty tak na poważnie?

  • 59. Data: 2016-11-13 17:59:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 16:19:37 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > cm daje zysk około 10% ale 100% kosztów styropianu, więc jest granica
    > ekonomiczna która okresla ile tego styro dać.

    zdaje sie ze to niekoniecznie tak jak mowisz - oczywiscie jest pewien najlepszy
    parametr zwrot z inwestycji/grubosc izolacji ale wazny jest kształt krzywej, jesli
    jest w miare poziomy to smiało mozna dac duzo wiecej niz optimum.

    b.

> [...]
    > sensu ekonomicznego nie ma, nie mówiąc już o pózniejszych problemach z
    > uginaniem się styro i zapadaniem posadzki.

    u mnie jest przewidziane 20cm :) Pół metra to qurcze to juz sporo...

    b.

  • 60. Data: 2016-11-13 21:45:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Nov 2016 13:16:37 +0100, KIKI <n...@e...il> wrote:
    > Mój to w ogóle tylko się lampił i nic z tego nie wynikało. Bywał
    często,
    > bo wiedział, że ma łatwą kasę za nic. I co z tego wyszło?

    Ale jaki związek z bywaniem ma łatwa kasa? Przecież kierbud bierze
    kase raz przy odbiorze.

    --
    Marek